Vidzemes ģimnāziju fizikas, ķīmijas un bioloģijas skolotāji februārī pulcējās Cēsīs Draudzīgā aicinājuma Valsts ģimnāzijā, lai smeltos pieredzi mācību satura izstrādē dabaszinātņu, matemātikas un tehnoloģiju priekšmetos. Cēsu ģimnāzija ir viena no 50 Latvijas skolām, kura iesaistīta valsts un Eiropas Savienības kopīgi īstenotā programmā, kura paredz izstrādāt vidusskolām modernu mācību saturu un priekšmetu kabinetus aprīkot ar modernu tehniku.
Skolotāji, apmeklējuši kursus, smēlušies pieredzi semināros, tagad dalījās savā pieredzē ar Vidzemes kolēģiem. Ģimnāzijas direktore Dace Eglīte uzsvēra, ka ieguvumi jau ir acīmredzami, jo ģimnāzisti arvien ieinteresētāk apgūst fiziku, ķīmiju, bioloģiju un matemātiku, jauniešus saista skolotāju prasme stundās izmantot mūsdienīgus mācību līdzekļus, veidot sadarbības modeļus pētniecības un laboratorijas darbu veikšanā.
Viesi noskatījās trīs atklātās stundas. Arnis Andersons demonstrēja ķīmijas laboratorijas darba veikšanu. Lauma Micāne bioloģijā veica olbaltumvielu veidošanās biosintēzes procesa modelēšanu. Projekta eksperts Ainārs Vītols šoreiz fizikas laboratorijas darbu rīkoja informātikas kabinetā, kur skolēni izmantoja informācijas tehnoloģijas, meklējot un apstrādājot informāciju.
“L.Micāne guva Vidzemes skolotāju atzinību par stundu, kurā valdīja darbīga atmosfēra, bija laba sadarbība. Skolotāja veicināja audzēkņu prasmi aktīvi demonstrēt zināšanas. A. Andersons izpelnījās atzinību par ķīmijas mācību vielas saikni ar ikdienas dzīvi, izveidotajiem izdales materiāliem, darba lapu, par prasmi pārredzēt klasi, veidot mierīgu, līdzsvarotu atmosfēru un komentēt skolēnu kļūdas, neradot stresu. No A.Vītola citu skolu kolēģi vēlējās pārņemt prasmi klasei izmantot datoru, lai arī saglabātu un apstrādātu skolēniem nepieciešamo informāciju,” pastāstīja Dace Lapiņa.
Analizējot ģimnāzijas ieguvumus no projekta, direktores vietnieks Aigars Punculis uzsvēra, ka skola ieguvusi dubulti. Ar pilsētas domes atbalstu labiekārtoti fizikas, ķīmijas un bioloģijas kabineti. Par ievērojamiem projekta līdzekļiem skolai piegādāti mācību līdzekļi, arī interaktīvā tāfele, portatīvie datori ar multimediju projektoriem. Skolotāji apguvuši zināšanas un pieredzi, saņēmuši jaunus darba materiālus un stundās var pielietot modernas metodes. “Izmantojot jaunās mācību metodes un aprīkojumu, saskaramies ar telpu trūkumu,” pastāstīja A.Punculis. “Bet svarīgi, lai visas klases dabas zinību priekšmetus varētu apgūt modernos, mūsdienu prasībām atbilstošos mācību kabinetos.”
“Mūsu mācību stundas neatšķiras no tām, kuras redzēja ciemiņi,” apgalvoja 11. klases skolnieces Linda Zelmene un Dace Rampāne. Ģimnāzistes atzīst, ka skolotāji iemācījušies interesanti organizēt stundas un praktiskie darbi labi aprīkotā dabas zinātņu kabinetā ir interesanti un saistoši.
Komentāri