Lai paaugstinātu vispārējās vidējās izglītības kvalitāti un vairotu skolēnu atbildību par mācību rezultātiem, Izglītības un zinātnes ministrija sagatavojusi grozījumus Ministru kabineta noteikumos par obligātajām prasībām skolēnu uzņemšanai un pārcelšanai nākamajā klasē. Grozījumi paredz, ka vidusskolas 10. un 11.klases jauniešus pārcels uz nākamo klasi tikai ar sekmīgām atzīmēm (4 un vairāk balles). Atbalstu prasību paaugstināšanai pret vidusskolēniem ministrijā pauduši skolu direktori, skolotāji un
vecāki.
Pašreiz 10. un 11.klašu skolēnu pārcelšana nākamajā klasē ir iespējama ar divām nesekmīgām atzīmēm.
„Nezinu, kurās skolās ir veikta aptauja, lai gūtu apstiprinājumu grozījumiem, bet daļā lauku skolu tas nav noticis, citādi ministrijas cilvēki zinātu, ka laukos vidusskolā vidējo izglītību iegūst arī jaunieši, kuriem citu iespēju vienkārši nav, jo ģimnāzijās viņi nevar iekļūt, bet mācības arodskolās ir visai neskaidras, jo nav zināms, kuras profesijas valstī būs nepieciešamas. Iegūtā vidējā izglītība tomēr dod pamatu dzīvē, lai tuvākā vai tālākā nākotnē mācītos citur,” skaidro Ilze Rēķe, Stalbes vidusskolas direktores vietniece mācību darbā. „Nudien, negribētos atkal piedzīvot tos laikus, kad tiek likti „izvilktie” četrinieki, lai tikai būtu sekmība. Mūsu pieredze liecina, ka visos citos priekšmetos sekmīgam skolēnam var nepadoties viens vai divi priekšmeti, piemēram, matemātika vai fizika, un viņš pie labākās gribas nespēj nopelnīt sekmīgu atzīmi. Vai skolēnam tāpēc slēgt durvis uz vidusskolu?”
Statistika liecina, ka aptuveni 13 procenti jauniešu, kuri uzsāk mācības 10.klasē, neiegūst vidējo izglītību. Daļa mācības kādā no vidusskolas klasēm pārtrauc, bet daļa 12.klasi pabeidz, iegūstot nevis atestātu par vispārējo vidējo izglītību, bet liecību. Tāpēc arī ministrija rosinājusi paaugstināt vispārējās vidējās izglītības ieguves kvalitātes prasības, nepieļaujot situāciju, ka uz nākamo klasi tiek pārcelti skolēni ar nesekmīgām atzīmēm, ka vidusskolā skolēni nonāk pārpratuma dēļ un ir ne visai apņēmīgi mācīties.
Komentāri