LETA
Vidzemes Augstskolas (ViA) skolēnu pētniecisko darbu konkursā iespēju studēt ViA par budžeta līdzekļiem saņēmuši pieci Latvijas vidusskolu audzēkņi, aģentūru LETA informēja ViA Komunikācijas daļas vadītāja Liene Ločmele. Darbus konkursam varēja iesniegt piecās sekcijās: politoloģija, komunikācija, biznesa vadība, tūrisma organizācija un vadība, kā arī informācijas tehnoloģijas. No kopumā pieteiktajiem 70 pētījumiem finālā savus darbus prezentēja 22 labākie. Iespēju studēt par budžeta līdzekļiem ieguvuši: studiju programmā “Komunikācija un sabiedriskās attiecības” – Edmunds Jansons no Cēsu Valsts ģimnāzijas ar darbu “E-pārvaldes pakalpojumu kvalitātes atbilstība”, studiju programmā “Mediju studijas un žurnālistika” – Alise Dūne no Valmieras Valsts ģimnāzijas ar darbu “LNT ziņu un Panorāmas satura analīze no 11.11.2008. līdz 11.12.2008”, studiju programmā “Biznesa vadība” – Māra Maurīte no Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas ar darbu “Pensiju sistēma Latvijā”.
Lilita Boļšija no Nautrēnu vidusskolas (darbs “Kultūras tradīcijas Nautrēnu pagastā padomju periodā”) un Laura Lapiņa no Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas (darbs “Stacijas parka un tā pieminekļu vēsture un nākotnes perspektīvas”) ieguvušas iespēju studēt par budžeta līdzekļiem vienā no Tūrisma un viesmīlības vadības fakultātē piedāvātajām studiju programmām – “Tūrisma organizācija un vadība” vai “Tūristu gids”.
Kā pastāstīja Ločmele, politoloģijas sekcijā šogad neviens darbs netika atzīts par pirmās vietas ieguvēju, bet informāciju tehnoloģiju apakšnozarē netika saņemts neviens novirzienam atbilstošs darbs. Konkursā kopumā visaktīvāk pārstāvēta Vidzeme un Latgale, tad Rīgas rajons un Zemgale.
Šogad finālistiem un viņu pedagogiem tika piedāvāts arī seminārs par pētniecisko darbu rakstīšanu un vadīšanu, biežāk pieļautajām kļūdām tajos un studentu iesaisti šo darbu tapšanā vidusskolās. Semināru vadīja ViA Sociālo zinātņu fakultātes mācību spēki. Vidusskolēnu pētniecisko darbu konkursu ViA rīko kopš 2004.gada, lai veicinātu vidusskolēnu zināšanas pētniecisko darbu izstrādē un iepazīstinātu viņus ar augstskolas vidi, kā arī lai papildinātu pedagogu iemaņas akadēmiskiem standartiem atbilstošu pētniecisko darbu vadīšanā.
Komentāri