Latvijā izveidota nacionāla digitāla mūzikas mācību programma lietotnē Solfeg.io. To pirmie izmēģinājuši Cēsu 1. pamatskolas pedagogi.
Lauma Kazaka, lietotnes veidotāja, uzsver, ka mūzikas mācību līdzekļi Latvijā ir pārāk novecojuši, tāpēc izmantota starptautiska platforma un radīta iespēja latviski mācīties mūziku digitālā formā.
Mūzikas skolotāji , lai pagūtu skolās īstenot visu mācību programmu, jau tā ir laika trūkumā. Viņiem nav daudz iespēju pašiem izstrādāt modernu mācību materiālu. Tagad Cēsu un Raunas novada skolu pedagogi satikās Cēsu 1. pamatskolā, novērtēja lietotni un paši sāks to izmantot. Viņi redzēja, ka mēneša laikā var gūt lieliskus mācību rezultātus. Uzlabojušies skolēnu mācību sasniegumi. Mainījusies audzēkņu attieksme pret mūzikas stundām.
“Cēsu 1. pamatskolā programmu izmantoju 3. un 4. klasei. Uz interaktīvā ekrāna bērni lasīja notis. Tās slīd acu priekšā, un reizē skan dziesmiņa. Klase skatījās un pēc notīm spēlēja ritma instrumentus, dziedāja, bet skaņdarbu varēja ritmizēt arī paši,” stāsta Cēsu 1.pamatskolas skolotāja Anna Logina, kura izmanto jauno metodi. Viņa ir starp tiem, kuri strādā kompetencēs (lietpratīgi) balstītā mūzikas mācīšanā. Skolotāji, kas dalījās pieredzē, atzina, ka tādā labprāt darbojas arī ģimnāzisti, ne tikai sākumklašu audzēkņi.
“Pēc kāda laika bērniem piedāvāju arī dziedāt līdzi, ne tikai strādāt ar ritma instrumentiem. 4. klasei ļoti patika šādas stundas,” teic Anna Logina par laiku, kad mūzikas stundās izmantoja jauno mācību metodi. “Kad katrs bērns, skatoties notis ekrānā, spēlēšanu bija apguvis,vienoti muzicēja jau visa klase.” Pedagoģe uzsver, ka arī mājās var pieslēgties šai mācību programmai un muzicēt visa ģimene. “Tādas tehnoloģijas mūzikas skolotājiem bija ļoti vajadzīgas. Ieteicām latviešu lietotnē ievietot populārās dziesmas. Latviešu tautasdziesmas jau ir, skolotāji tās skaisti iedziedājuši.”
Zināms, ka ar šāda veida digitālu lietotni skolotāji strādā 96 valstīs. Eiropā lielāko popularitāti tā ieguvusi Zviedrijas skolās.
Komentāri