Latvijas čempions 4WD grupā rallijsprintā Kārlis Nebars (26 gadi) ir no Vecpiebalgas. Viņa ikdienas darbs ir autoservisā, bet brīvajos brīžos Kārlis ļaujas savam hobijam – rallijam. Rīt Cēsīs pēc ilgāka pārtraukuma atkal norisināsies rallijs, tomēr Kārlis ar savu stūrmani Gundaru Berķi sacensībās nepiedalīsies. Iemesls visai interesants. Kārlis atzīst, ka līdzšinējos posmos savākts pietiekami daudz punktu, lai šajā sezonā saglabātu godpilno pirmo vietu savā klasē. Līdz ar to puiši mierīgi var būt skatītāju lomā, lai gan tas nāksies visai grūti.
“Kādam varbūt šķiet, kas tad tur – braukt rallijā, taču tas ir ļoti dārgs sporta veids. Vienām sacensībām nepieciešams no piecsimt līdz tūkstoš latiem, kurus ekonomējot, nolēmām šoreiz sacensībās nepiedalīties,” skaidro sportists un bilst, ka rallijā brauc jau vairākus gadus. Pērn Kārlis un stūrmanis Gundars sezonu beidza trešajā vietā savā grupā, bet šogad viņi būs pirmie. “Par mašīnām sāku interesēties jau agrā bērnībā, tētim garāžā bija automašīnas, kuras sāku skrūvēt, un tā pamazām “saslimu”. Tā joka pēc vienu, otru reizi pamēģināju piesēsties pie stūres, līdz sāku nodarboties ar autosportu un sasniegt arvien labākus rezultātus,” stāsta Kārlis un norāda, ka līdzšinējās sporta gaitas aizvadītas, pateicoties ģimenes, draugu un radu atbalstam. Šo gadu laikā bijuši arī daži vietējie uzņēmumi un iestādes, kas finansiāli puišus atbalstījuši. “Jebkurš sporta veids maksā. Rallijā jābūt labai mašīnai, tai jābūt tehniskā kārtībā. Nepieciešama degviela, ieteicams katrās sacensībās jaunas riepas. Uz sacensībām jānokļūst, izdevumus prasa uzturēšanās sacensību vietā, nemaz nerunājot par dalības maksu. Kopā tā patiešām ir nopietna summa, kuru tad katru reizi arī vajag. Līdz šim ar Gundaru neesam īsti meklējuši lielus atbalstītājus un sponsorus, taču saprotam, ka nākamā sezona mums likta uz spēles. Naudu vajadzēs. Tāpat nepieciešams tehniski uzlabot mašīnu,” stāsta Kārlis un norāda, ka par Eiropas vai Pasaules čempionātu pat nesapņo. Tur nepieciešamā summa varētu būt “kosmoss”, norāda Kārlis.
Kārlis atzinīgi vērtē rallija atgriešanos Cēsīs un saka, ka arī līkumotie un interesantie ceļi Cēsu pusē vienmēr saistījuši rallija dalībniekus. “Jo lielāki līkumi un interesantāki, sarežģītāki pagriezieni, jo sportistiem aizraujošāk braukt. To jau sen rallija dalībnieki atzinuši, ka Cēsu posms ir labs izaicinājums un vienmēr tās ir interesantas sacensības. Šoreiz gan ar Gundaru būsim skatītāju lomā, bet kādam noteikti līdzi jutīsim līdzi,” smaidot saka sportists un atzīst, ka novērtē arī stūrmaņa Gundara sniegumu šajā sezonā, jo pie pirmās vietas izdevies tikt, tikai pateicoties labam komandas darbam un sapratnei sacensību laikā. “Nezinu, kam ir vieglāk, stūrmanim vai pilotam, taču zinu skaidri, ka blakus sēdēt un būt par stūrmani man būtu bail,” smejoties saka Kārlis un atzīst, ka viņu taktika līdz šim sacensībās bijusi precīza un ātra līkumu izņemšana, jo mašīna nav tik jaudīga, lai attīstītu ļoti lielu ātrumu taisnajos trases posmos. “Man ļoti patīk braukt ar auto. Patīk sacensības, atmosfēra. Ja pa darba nedēļas vidu nedaudz nogurstu, tad braucot izlādējos,” saka sportists un bilst, ka ikdienā uz ceļiem gan uzvedas godīgi un kārtīgi. Domāju, tas ir mīts, ka autosportisti trako uz Latvijas ceļiem, ir tieši otrādi, jo jebkurš autosportists sevi pilnībā izliek sacensībās. Tad ikdienā vairs nav nekādas vēlēšanās trakot pa ceļiem. Turklāt ir regulāri treniņi trasēs, kur arī var iztraukties no sirds,” saka Kārlis un vērtē, ka kopumā autovadītāji Latvijā ir pietiekami solīdi. Cits stāsts ir par ceļu kvalitāti. “Tā kā strādāju autoservisā, redzu, ka lielākoties cilvēki saviem spēkratiem brauc remontēt ritošo daļu. Tās tad arī ir mūsu slikto ceļu sekas,” norāda Kārlis. Liene Lote Grizāne
Komentāri