Cēsnieks Lauris Mihailovs veco gadu pavadīja darbīgi. Un ne bez iemesla, jo janvāra sākumā Laurim kopā ar domubiedriem ir iecere atklāt reklāmas aģentūru “Onto”. Lauris bijis aktīvs vienmēr, šobrīd viņš iegulda darbu muzikālajā projektā “Transleiteris”, kā arī Latvijas Radio 5. Taču, kā atzīst Lauris, vienmēr var darīt un izdarīt vairāk.
“Esmu radošs cilvēks, turklāt ar reklāmu, sociālajiem tīkliem, video, audio esmu uz tu. Jau iepriekš šajās jomās esmu bijis iesaistīts, tikai sapratu, ka viens to visu pavilkt nevaru. Tādēļ ap sevi pulcēju cēsniekus, pat tādus, kas līdz šim vairāk darbojās Rīgā, lai kopīgiem spēkiem Cēsīs atvērtu pilna servisa reklāmas aģentūru, kas darbojas visā Vidzemē,” stāsta Lauris. Viņš bilst, ka janvāra sākumā tiks atvērta reklāmas aģentūra “Onto”, tajā darbosies četri cilvēki, kas gādās par klientu piesaisti, nodarbosies ar projektu vadīšanu, interneta mārketingu un darbosies ar foto, video un audio materiālu izgatavošanu. Būs arī programmēšanas pakalpojumi.
“Ir skaidrs, ka daudzi uzņēmumi paši nespēj tikt galā ar reklāmu. Trūkst darbaroku, speciālistu, labu ideju un daudz kā cita. Tad talkā nāk reklāmas aģentūras, kuras jebkuram produktam, pakalpojumam mēģina radīt tēlu un palīdz uzņēmējam to pārdot,” skaidro Lauris, kurš būs “Onto” radošais direktors, un bilst, ka viņš nebaidās iekāpt uzņēmējdarbības lauciņā. Viņš ir gatavs izaicinājumiem.
“Nenoliedzami, līdz šim lielākā mana pieredze bija saistīta ar muzikālo projektu “Transleiteris”. Paši sevi reklamējām, plānojām uzstāšanos un darījām visu pārējo. Šobrīd esmu gatavs radīt cita veida uzņēmumu un kopā ar domubiedriem darboties reklāmas nozarē. Uzskatu, ka jauniešiem jau krietni agrākā vecumā vajag sākt realizēt savas idejas. Es pavisam drīz būšu trīsdesmitgadnieks, par jaunieti sevi vairs nesaukšu. Taču no otras puses – domāju, ka katram dzīvē ejams savs ceļš un katrs līdz konkrētām lietām nonākam tad, kad esam tam gatavi,” viedokli pauž cēsnieks, atzīstot, ka jauniešiem vajag vairāk uzdrīkstēties un nebaidīties no savām idejām un sapņiem.
“Kad Cēsīs tika atvērta picērija, daudzi bubināja, kas tad tik mazā pilsētā picu pirks. Bet tagad šis Rīgas ielā ir viens no aktīvākajiem uzņēmumiem un mazā picas automašīna skriešus skrien pa Cēsīm. Līdzīgi bija arī ar autoskolu “Einšteins”, kad daudzi bija neizpratnē, kādēļ pilsētā nepieciešama vēl viena autoskola. Bet laiks pierādīja savu, un patlaban šī ir viena no kvalitatīvākajām un cenas ziņā draudzīgākajām autoskolām Vidzemē. Protams, nepietiek vien ar ideju, daudz jāstrādā, jādomā un savs uzņēmums jāveido ar apdomu. Lai varētu piedāvāt kvalitatīvu pakalpojumu, pulcēju ap sevi labu komandu. Esmu par to, ka labākus rezultātus var sasniegt komandā. Turklāt zinu, ka tieši no Cēsīm nāk daudzi radoši cilvēki, un esmu gandarīts, ka varam apmesties savā dzimtajā pilsētā un iekārtot telpas, neskatoties uz to, ka pakalpojumu sniegsim daudz lielākam reģionam,” saka Lauris.
Runājot par reklāmas aģentūras darbu, Lauris Mihailovs norāda, ka akcents tiks likts uz sociālajiem tīkliem, kuri mūsdienās ir ļoti aktuāli. Tāpat komanda ir gatava strādāt pie vides reklāmām un daudz kā cita.
“Mēs valsts līmenī varam saukt daudzus lielus uzņēmumus, kuriem ir iedarbīgs mārketings. Reklāma ir pamanāma, nevienam vairs nav lieku jautājumu par sniegto pakalpojumu vai preci. Laba reklāma nedrīkst atstāt vienaldzīgu – arī tas ir būtiski. Tāpat labas reklāmas pamatā būs ideja un stāsts, kuru esam gatavi radīt klientiem,” saka Lauris, ar kuru runājam arī par to, ka kopumā esam patērētāju sabiedrība, kura nemitīgi kaut ko pērk.
“Jā, beidzies Ziemassvētku laiks, kad pirkts tika viss. Taču tur neko nevar darīt. Ja cilvēkam ir nauda un iespēja, viņš pirks. Tā ir iekārtota pasaule un cilvēks. Saprotu, ka padomju laikos teica – ir nauda, bet plaukti tukši. Mūsdienās tik iedod cilvēkam vairāk naudas un kaut kas tiks iegādāts,” smejot saka reklāmas aģentūras “Onto” radošais direktors. Viņš cenšas iedrošināt jauniešus, sakot, ka noteikti nākamajā gadā pilsētai novēl jaunus uzņēmējus.
“Ja nav darba un negribas braukt prom no Cēsīm, lai strādātu citur, tad, gribot negribot, darbavieta jārada pašiem. Un tieši to es arī novēlu jauniešiem. Mest bailes pie malas un realizēt savas idejas. Turklāt pirms nepamēģināsim, nekad neuzzināsim, vai mūsu ideja tiks vai netiks pieprasīta. Tādēļ ir jāmēģina un jādara viss, lai ieguldītais darbs un līdzekļi sevi attaisnotu,” saka topošās reklāmas aģentūras “Onto” vadītājs.
Komentāri