Ar apbalvošanu vakar noslēdzās labāko biznesa ideju konkurss skolēniem “Ieskrējiens 2021”, kurā par labāko skolēnu mācību uzņēmumu tika atzīts Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas (DACVĢ) uzņēmums “UFFO”.
Otrajā un trešajā vietā Cēsu Valsts ģimnāzijas jauniešu uzņēmumi “Gost” un “T.P.A.K”. Ceļojošā balva pasniegta skolai, kuras audzēkņi savākuši vairāk punktus kopumā, un te uzvarēja DACVĢ.
Konkursu rīko Cēsu Digitālais centrs sadarbībā ar koprades māju “Skola6”. Konkursa mērķis – motivēt jauniešus sava biznesa veidošanai un attīstībai, inovatīva produkta/ pakalpojuma radīšanai, veicinot interesi par uzņēmējdarbības uzsākšanu un uzņēmējspēju pilnveidi.
Cēsu Digitālā centra vadītājs Aleksandrs Ļubinskis stāsta, ka konkursam pieteicās 12 komandas: piecas no Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas, četras no Cēsu Valsts ģimnāzijas, divas no Jaunpiebalgas vidusskolas un viena no Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikuma.
“Konkursa laikā katru mēnesi notika attālinātas nodarbības, skolēniem skaidrojot uzņēmējdarbības pamatelementus,” stāsta A. Ļubinskis. “Skolēniem tika doti uzdevumi, ko izpildīt līdz nākamajai nodarbībai, komandām bija mentori, kuri palīdzēja tikt skaidrībā ar dalībnieka iecerēm.”
No 12 komandām līdz finālam nokļuva piecas. Iespējams, vainojama pandēmija, jo, kā atzinuši skolotāji, kuri strādāja ar komandām, darboties attālināti ir daudz sarežģītāk nekā klātienē. Noslēgumā mācību uzņēmumi prezentēja savu produktu un komisija četru cilvēku sastāvā vērtēja jauniešu paveikto, piešķirot punktus.
A. Ļubinskis atzīmē, ka grūtākais jauniešiem bijis atrast kādu unikālu ideju: “Katrs šo unikalitāti saprot no savas dzīves pieredzes un perspektīvas. Jaunietim varbūt liekas, ka viņš izdomājis ko unikālu, bet neiedomājas, ka ir pārdesmit citi, kas tieši ko tādu jau piedāvā. Tāpēc svarīgi jauniešiem likt paskatīties, vai nav jau kas līdzīgs, bet, ja tomēr ir, izdomāt, ar ko tieši viņa produkts būs īpašs. Šīs nodarbības bija labs mēģinājums viņiem pavērt plašāku skatu uz uzņēmējdarbību. Kāda komanda atzina, ka izdomājuši produktu, bet tad visu sarēķinājuši un sapratuši, ka tas tomēr ir pārāk dārgi, bija patīkami to dzirdēt. Tas liecina par jauniešu izpratni, to, ka viņi ieklausījušies mentoru teiktajā, klausījušies lekcijās.”
No piecām fināla komandām trīs pārstāvēja Cēsu Valsts ģimnāziju, divas – DACVĢ. Uzņēmums “UFFO” ražo enerģijas dzērienu “Zelta zirgs”. Mācību uzņēmums “Gost” piedāvā apdrukātus un batikotus T-kreklus ar digitālu inovāciju, proti, uz piedurknes ir svītru kods, kuru noskenējot ar īpašu aplikāciju, var nokļūt uz konkrētu mūzikas listi. Savukārt “T.P.A.K” piedāvā īpašus iepirkuma maisiņus. Aiz trijnieka palika divas DACVĢ komandas.
Par uzvaru komandām tiek arī naudas balvas, attiecīgi 150, 100 un 50 eiro.
“Jā, naudas balvas nav lielas, bet var lieti noderēt, lai sagatavotos nākamajam solim. Tālāk šie mācību uzņēmumi var startēt uz valsts mēroga konkursu, ko rīko “Junior Achievement Latvia”, un ceru, ka viņi to darīs. Domāju, ka lielākais ieguvums šajā konkursā ir mentori, kuri gatavi darboties ar jauniešiem, kuri prot parādīt, vai ideja ir dzīvotspējīga, dod arī citus noderīgus padomus, un viņi to gatavi darīt arī turpmāk,” saka A. Ļubinskis.
Komentāri