No 2022. gada 1. septembra valsts finansējumu pedagogu darba samaksai plānots aprēķināt un pārskaitīt pašvaldībām, kuras to tālāk sadalīs savām izglītības iestādēm, nodrošinot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošu kvalitatīvu izglītības pakalpojumu. To paredz Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts par valsts budžeta mērķdotācijas pedagogu darba samaksai aprēķina un sadales kārtību pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs.
Noteikumu projekts “Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs” šonedēļ nodots sabiedriskajai apspriešanai, atsauksmes un priekšlikumus ikviens aicināts iesniegt Tiesību aktu projektu (TAP) publiskajā portālā līdz 14. martam.
Noteikumu projektā ietvertais finansējuma aprēķins paredz, ka finansējumu pedagogu algām aprēķina, izmantojot pašvaldības izglītības iestādēs reģistrēto kopējo skolēnu skaitu klašu grupās: 1.-6. klase, 7.-9. kase, 10.-12. klase, kā arī 5-6 gadīgo bērnu skaitu. Aprēķinu veic pašvaldībai, izmantojot mērķdotāciju vienam bērnam, kas ir atšķirīga katrai no klašu grupām.
Lai mazinātu pašvaldību atšķirības pedagogu darba samaksas nodrošināšanā, noteikumu projektā paredzēti vairāki reģionālie koeficienti, par kuriem notikušas diskusijas ar pašvaldībām. Arī noteikumu saskaņošanas procesā ministrija tiksies gan ar sociālajiem un sadarbības partneriem, gan pašvaldībām, lai atkārtoti pārrunātu un izdiskutētu noteikumu projektā ietvertos aprēķinus.
Komentāri