Jaunieši, kas darbojas jaunatnes padomēs un iniciatīvas grupās, mācās, kā būt līderim, kas prot citus motivēt piedalīties sabiedriskajos procesos. “Līdzdalības līmenis Latvijā ir ļoti zems, tāpēc cilvēkiem ir sajūta, ka lietas notiek neatkarīgi no viņu darbošanās. Varam sēdēt mājās un skatīties televizoru, cerot, ka viss notiksies, bet, kad nekas nenotiek, kā cerēts, kļūstam dusmīgi, sakot sliktus vārdus par valdību,” teic mācību “Līderis līdzdalībai” vadītāja Evija Rudzīte, kura aizvadītās nedēļas nogalē kopā ar 21 jaunieti no Vidzemes reģiona jaunatnes padomēm un jauniešu iniciatīvas grupām runāja par politiskās līdzdalības iespējām un līdera spēju attīstību.
“Manuprāt, ir svarīgi mudināt jauniešus domāt par to, ka viņi paši ir atbildīgi par savu dzīvi. Tikai no viņu līdzdalības ir atkarīgs, kādi cilvēki viņiem būs blakus, jo viņiem kā līderiem savā pašpārvaldē vai jauniešu padomē ir pienākums motivēt citus, lai tie iesaistītos un rīkotos. Tieši tāpēc neformālās izglītības mācību mērķis trīs dienu laikā bija palīdzēt jauniešiem rast atbildes par to, kas ir līderis, kā viņš darbojas, kādām rakstura īpašībām jāpiemīt līderim, savukārt mācību otrajā daļā tika runāts par līdzdalības formām un līmeņiem. Tas jauniešiem palīdzēja labāk saprast, kādā veidā vislabāk varētu ietekmēt sabiedrību,” stāsta Evija Rudzīte un atklāj, ka mācību laikā jaunieši izstrādājuši rīcības plānu, ar kura palīdzību skolēnu pašpārvalde prastu veidot lielāku ietekmi skolā.
Neformālās izglītības mācības “Līderis līdzdalībā” apmeklēja cēsniece Monta Baškere, kura atzina, ka guvusi vērtīgu pieredzi un padomus, kā labāk vadīt darbu, kas turpmāk noderēšot, iesaistoties Cēsu novada Jauniešu domes darbā. “Mācībās ieguvu arī jaunus kontaktus, kuri, iespējams, vēlāk noderēs, rīkojot dažādus pasākumus vai vienkārši domubiedrus saturīgām sarunām un projektu realizācijā,” tā M. Baškere.
Iegūtos padomus ikdienas darbībā izmantos arī Priekuļu vidusskolas audzēkne Krista Putniņa, kura iesaistījusies skolas jauniešu parlamentā. “Šāda veida mācībās piedalos pirmo reizi, tomēr jāteic, ka jaunieši bija ļoti atvērti un komunikabli, kas uzreiz radīja patīkamu atmosfēru. Pēc mācībām mājās devos ar pacilātu noskaņojumu, jo ne vien patīkami pavadīju brīvdienas, bet arī guvu vērtīgas atziņas,” atzīst K. Putniņa.
Komentāri