Maijā noslēgsies starptautiskais “Erasmus+” sadarbības projekts “Explore+”, kurā kā partnervalstis ir Latvija, Portugāle, Rumānija un Vācija.
“2021. gadā uzsāktā projekta ideja bija veicināt sadarbību izglītības jomā starp četrām uz Eiropas kultūras galvaspilsētas titulu pretendējušām pilsētām: Cēsīm, Timišoaru (Rumānija), Kemnicu (Vācija) un Faro (Portugāle). Cēsis šajā projektā pārstāv Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzija un Cēsu novada pašvaldība, ko pārstāv Cēsīs topošais Kosmosa izziņas centrs,” stāsta Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors Oskars Kaulēns. Viņš teic, ka projekta mērķis ir izstrādāt metodiskos materiālus skolotājiem dabaszinātņu un mākslu priekšmetu integrētai mācīšanai skolās, izmantojot radošas un inovatīvas mācību metodes un paņēmienus. “Projekta laikā notikušas vairākas pieredzes apmaiņas vizītes – Faro, Kemnicā un Cēsīs -, kurās piedalījās skolēni un skolotāji no visām partnerorganizācijām, praktiskajās darbnīcās ir izmēģināta daļa no projektā radītā mācību satura.”
Sadarbojoties četru valstu pārstāvjiem, top metodisko rīku komplekts “Zinātkārei un uz radošumu balstītām mācībām”, kurā būs nodarbību plāni, ieteikumi skolotājiem to izmantošanai, noderīga informācija par papildu uzziņas resursiem u.c. “Tagad notiek darbs pie tiešsaistes mācību kursa izstrādes, kurā skolotājiem pašvadīti organizētā procesā būs iespēja apgūt izstrādātos mācību materiālus un kvalitatīvāk sagatavoties to izmantošanai darbā ar skolēniem. Visi materiāli būs pieejami arī latviešu valodā, un pēc projekta noslēguma tie būs atrodami projekta “Explore+” mājaslapā,” stāsta O.Kaulēns.
DACVĢ matemātikas skolotāja Līga Pikse –Zvirbule par dalību projektā saka: “Projekta laikā viesojoties Faro un Čemnicā, reizē ar to, ka bija iespēja ieraudzīt citu valstu kultūru, baudīt dabasskatus un praktizēties angļu valodā, guvu iedvesmu arī mācību procesam. Faro, apmeklējot Milreu drupas, kuras ir visievērojamākie un labi saglabājušies pierādījumi par romiešu klātbūtni Algarvē, aizdomājos gan par vēstures mācīšanos autentiskā vidē, gan arī par citu mācību priekšmetu, piemēram, matemātikas apguvi, sasaistot teorētiskās zināšanas ar praktisku pielietojamību. Vācijā interesants šķita spēļu muzejs un iespēja veidot savas spēles, kuras, saistot ar mācību saturu, var dažādot un padarīt skolēniem aizraujošākas. Esmu gandarīta arī par iespēju pabūt kopā ar jauniešiem neformālā gaisotnē un lepoties ar viņu spēju brīvi sazināties ar citu valstu jauniešiem.”
Ģimnāzijas 11.klases audzēknis Gustavs Rencis teic, ka vislielākais gandarījums projektā bijusi kopīgi paveiktā darba sajūta: “Šis bija pirmais “Erasmus+” projekts, kurā piedalījos, jāatzīst, vislielākais pozitīvais ieguvums bija visu iesaistīto kopības sajūta. Vizītes laikā secināju – pat tad, ja katram ir cita valoda un dzīves pieredze, mēs visi tik labi spējam saprasties un sadarboties. Tiešām ļoti vērtīga un noderīga pieredze.”
Komentāri