Uz valsts nozīmes ceļiem arī mūsu rajonā šovasar tiks darīts daudz.
Turpinās Gaujas tilta rekonstrukcija Zosēnos.
Aizvadītajā nedēļā iebetonēts laidums – pati svarīgākā tilta konstrukcija. Izmantoti gandrīz 400 kubikmetri betona.
Vēl jāizbūvē tilta hidroizolācija, ietves, tilta sega, margas, barjeras. “Objekts sarežģīts, jo atrodas gan horizontālā, gan vertikālā līknē. Šogad un arī nākamgad tas būvniekiem ir lielākais objekts Vidzemē,” “Druvai” atzina VAS “Latvijas
valsts ceļi” Vidzemes reģiona ceļu – tiltu būves inženieris Guntis Dišlers.
Līdz piektdienai ceļiniekiem jāpabeidz bedrīšu remonts uz A klases ceļiem. “Bedrīšu remonts pabeigts arī uz valsts 1.šķiras ceļiem. Darbu apjoms šopavasar ir nedaudz mazāks. Tas arī tāpēc, ka ceļinieki rūpīgāk strādā – aiztaisa ne tikai bedrītes, bet arī plaisas. Tas ir cimperlīgs darbs, katrs kvadrātmetrs vispirms jāpārstaigā ar acīm, tad plaisās jāielej bitumens un jāuzber šķembas,” stāsta VAS “Latvijas
valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu rajona nodaļas vadītājs Andris Kazāks. Šo darbu varētu arī veikt ar tehniku, taču tad tiek klāts viss ceļš, ne tikai plaisas. Ilgtermiņā tas būtu izdevīgi, bet ceļiniekiem nav tik daudz naudas, lai to darītu tagad.
Šovasar 30 kilometru garumā tiks pastiprināta grants sega, izrakti grāvji. 15 kilometru garumā ceļa Rauna – Valmiera posmā darbi jau uzsākti. Tikko beigusies darbu izsole ceļa Krustakrogs – Skujene 15 kilometriem. Abu ceļu posmos strādās firma “Virāža”, kurai ir vislielākā pieredze un labākais nodrošinājums.
Tādi paši darbi tiks veikti arī nelielos objektos – divi kilometri ceļam Kliģene – Medņukalns un puskilometrs Zaubes pagasta Annās. Savukārt Liepā Smiltenes ceļā atjaunos kilometru sabrukušā asfalta.
Agrā pavasarī vēl nebija skaidrs, vai šovasar tiks piešķirta nauda latvāņu apkarošanai, tagad zināms, ka līdzekļi būs. Valsts ceļa malās jānopļauj 20 hektāru latvāņu audžu. “Pļāvēji ir nodrošināti ar speciālo apģērbu. Šobrīd galvenais – nenokavēt un arī nenopļaut par agru. Rudens pusē pļausim otrreiz,” stāsta Andris Kazāks.
Līdz rudenim cerēts pabeigt ceļa rekonstrukciju pie Veselavas kapiem. Viss atkarīgs, kā veiksies arheologiem, kuri veic izrakumus viduslaiku kapsētā, kura atrodas ceļa joslā.
“Bērzkrogs – Vecpiebalga tālākie darbi ir iesaldēti. Ceļš tika rekonstruēts par ES fonda līdzekļiem. Tagad pamatnostādne mainījusies, ES nauda tiek atvēlēta grants ceļu asfaltēšanai nevis sabrukušu asfalta ceļu atjaunošanai. Asfaltētos ceļus paredzēts atjaunot par valsts līdzekļiem. Ne tuvāko trīs gadu laikā,” stāsta Andris Kazāks.
Šovasar sāksies rekonstrukcija posmā Saliņkrogs – Ranka, bet Abrupe – Jaunpiebalga – tiek projektēts. Ar nelielām neērtībām nāksies saskarties autobraucējiem, nākammēnes tiks remontēts tilts pār Vaivi pie Vaives dzirnavām.
Kādi vēl darbi tiks veikti, ceļinieki spriedīs, kad būs skaidri zināms, cik iztērēts bedrīšu remontam. Ja līdzekļi atliks, varēs kādā ceļmalā sakārtot grāvjus vai izcirst krūmus.
Komentāri