Guntis Vīksna, Valmieras Liesma – speciāli Druvai
Vidzemes asfaltbetona ražošanas tirgū iesaistās jaudīgs un moderns jaunpienācējs – SIA Limbažu ceļi. Jau pārbaudes režīmā uzņēmums darbina savu jauno asfaltbetona ražotni Valmierā, Mūrmuižas ielā. Vietējiem ceļu būvētājiem un remontētājiem vairs nebūs pēc asfalta masas jābrauc uz Smilteni, Cēsīm vai pat Rīgu – i ērtāk, i varēs uzreiz sagatavot pietiekami lielu apjomu. Sīkāk stāsta SIA Limbažu ceļi valdes priekšsēdis Andris Garklavs.
– Kāpēc limbažnieki jauno asfaltbetona bāzi uzbūvējuši Valmierā?
– Pirms gadiem desmit, lai aktīvi darbotos mūsu nozarē un varētu pretendēt uz nopietniem pasūtījumiem valsts ceļu tīklā, viena no prasībām bija spēja pretendentiem pašiem ražot ne mazāk kā 50 tonnu asfaltbetona stundā. Toreiz modernizējām savu asfaltbetona rūpnīcu un šo ražību panācām. Taču prasības aug — valsts galveno ceļu būves un remonta darbos nu jābūt jaudai jau 100 tonnām stundā un dienā jāspēj objektā iestrādāt 800 — 1000 tonnu asfaltbetona. Šiem nosacījumiem atbilst visas no jauna Latvijā celtās rūpnīcas. Bijām spiesti noraudzīties, kā turpat blakus Via Baltica strādā citas kompānijas, nevarējām pat pretendēt uz partnera vai apakšuzņēmēja statusu vērienīgos un finansiāli iespaidīgos projektos. Kad parādījās iespējas izmantot Eiropas fondu naudu ražošanas modernizācijai, arī mēs, smagi strādājot, uzrakstījām savu projektu un piedalījāmies konkursā. Laikus jau bijām sameklējuši zemi būvniecībai Limbažos, taču, kad jau bijām noslēguši ar Latvijas investīciju atbalsta aģentūru līgumu par atbalsta saņemšanu jaunas asfaltbetona ražotnes būvei, radās juridiskas problēmas zemes jautājumā. Labi, ka izdevās ātri sameklēt jaunu variantu – Valmierā. Atradām gan atbilstošu vietu, gan ieinteresētus darījuma partnerus. Patlaban nomājam 1,4 hektārus un ceram, ka ar laiku ražotnes teritoriju iegādāsimies īpašumā.
– Cik jaudīga būs jaunā asfaltbetona rūpnīca?
– Latvijā tiek uzstādītas vairākas šīs vācu firmas Benninghoven asfaltbetona ražotnes. Mūsējai ražotāja noteiktais darba ražīgums ir 160 tonnu asfaltbetona masas stundā, ja materiāla mitrums 4,5%. Reālais ražīgums būs 120 — 130 tonnu stundā.
– Cik lielus līdzekļus nācās ieguldīt projekta realizācijā?
– Pašas rūpnīcas izmaksas ir nedaudz vairāk par miljonu latu. Kopā ar zemi, projektēšanu un komunikāciju izbūvi varētu būt ap 1,6 miljoniem. Līgums paredz, ka apmēram 560 tūkstošus atmaksās Eiropas fondi. Mūsu uzņēmumam tas ir nopietns atbalsts un labs stimuls attīstībai, kas dod lielāku konkurētspēju un papildu iespējas tirgus apgūšanai. Tagad jau varam būt solīds partneris ne vienā vien nopietnā ceļu būves projektā. – Cik ātri tikāt galā ar ražotnes būvniecību?
– Sākām maijā, vēl atlicis saskaņot dažus dokumentus, iekārta ir kaujas gatavībā. Strādājām galvenokārt paši, tikai iekārtu montāžu vadīja pārstāvis no Vācijas, bet speciālajos elektroinstalācijas darbos palīdzēja Valmieras firma Vidzemes energoceltnieks.
– Visizdevīgākā pozīcija rindā pēc Limbažu ceļu ražotā asfaltbetona, protams, pašiem valmieriešiem, bet kā būs ar kaimiņiem? Vai arī cēsniekiem būs kāds labums no jaunās rūpnīcas?
– Protams. Asfaltbetona ražotnei taču jāstrādā un sevi jāatpelna, tāpēc jebkurš klients, arī no kaimiņiem cēsniekiem, būs gaidīts. Šodien aizvest asfaltbetonu pat 50 kilometrus taču nav nekādu problēmu!
Komentāri