Sestdiena, 21. decembris
Vārda dienas: Toms, Tomass, Saulcerīte

Noteikumi jālasa arī gājējiem

Druva
23:00
09.10.2007
9

Dienām kļūstot īsākām, aktualizējas jautājums par gājēju drošību uz ceļiem un ielām, jo pēdējos gados pieaug uz ceļiem bojā gājušo skaits. Vai pie tā vainojami paši gājēji vai autovadītāji? Vai uzlabojas autovadītāju braukšanas kultūra? Par šiem un citiem ar satiksmes drošību saistītiem jautājumiem „Druva” uz sarunu aicināja Cēsu rajona policijas pārvaldes ceļu policijas priekšnieku Andri Pāži un

CSDD Cēsu nodaļas vadītāju Andri Milleru.

Gājējus soda arvien biežāk

– Kāda ir mūsu rajona melnā statistika?

A.Pāže: – Mūsu rajonā šogad šajā ailītē vēl nav izdarītas atzīmes. Bet tas nenozīmē, ka jautājumam nav jāpievērš uzmanība. Valstī, salīdzinot ar gadu iepriekš, sodīto gājēju skaits pieaudzis par astoņiem tūkstošiem. Tas skaidrojams ar to, ka gājējiem beidzot pievērsta uzmanība, jo viņi pārkāpj noteikumus ļoti bieži. Varam iziet tūlīt ielās un to redzēsim. Piemēram, luksofori pie dzelzceļa tilta. Gājēji negaida, kad iedegsies zaļā gaisma, bet iet, kad ienāk prātā. To dara gan skolēni, gan skolotāji. Arī citviet gājēji šķērso ielu, nemeklējot gājēju pārejas, bet, kad notiek nelaime, vaino autobraucējus. Šādos gadījumos esmu braucēju pusē, jo gājējiem ir gājēju pārejas, kā tas paredzēts noteikumos.

Diennakts tumšajā laikā ir arī citas problēmas. Ārpus apdzīvotajām vietām gājēji iet pa ceļa nepareizo pusi, nav atstarotāju, un nezin kāpēc viņi uzskata, ka apdzīvotās vietās atstarotājus nevajag vispār. Bet ceļu satiksmes noteikumos skaidri noteikts, ka arī apdzīvotās vietās neapgaismotos ceļu posmos gājējiem nepieciešams atstarotājs. Agrāk tādas prasības nebija, bet tagad arī par to var sodīt. Agrāk, ja notika negadījums pilsētā, vairumā gadījumu vainīgs bija autovadītājs, bet gājēji varēja iet, kā un kur grib. Tagad satiksmes noteikumos gājējiem paredzēta lielāka atbildība.

A.Millers: – Pirms diviem gadiem runāja, ka atstarotājus nevar dabūt, tie ir dārgi. Tagad tie pieejami pasta nodaļās, lielveikalos, benzīntankos, cena no 20 santīmiem līdz pāris latiem. Pie tam, atstarotājus dāvā visdažādākās organizācijas un uzņēmumi, ja parēķinātu, izdalīto atstarotāju skaits, iespējams, pat pārsniegtu iedzīvotāju skaitu valstī.

– Kurš gājējs gan lasa ceļu satiksmes noteikumus?

A.Pāže: – Tur jau tā lieta, viņi ir pārliecināti, ka visur priekšroka. Patiesībā cilvēkiem, pat šķērsojot ielu pa gājēju pāreju, jāpārliecinās, vai transporta līdzeklis apstāsies un palaidīs. Diemžēl gājējiem ir pārliecība, ka mašīnai jāapstājas, jo viņiem taču priekšroka. Jā, mašīna apstāsies, bet varbūt tikai 20 metrus aiz gājēju pārejas ar visām no tā izrietošajām sekām. Pastāv tāds termins kā apstāšanās ceļš un, braucot ar 50 kilometriem stundā, tas ir 30 metri. Gājējiem to vajadzētu ielāgot. Ja nav pārliecības, ka mašīna apstāsies, ieteiktu pastāvēt un pagaidīt.

Cēsīs autovadītāji ir ļoti izaudzināti, gājēji to izmanto pat ļaunprātīgi. Īpaši tas attiecināms uz jauniešiem, kuri piesteidzas pie ielas un tad iet lēnām, izrādīdamies. Bet satiksmes noteikumos noteikts, ka gājēji nedrīkst traucēt satiksmi, arī tā ir sodāma rīcība.

A.Millers: – Problēma ir tā, ka esam pieradinājuši gājējus – viņiem vienmēr taisnība. Kaut vai Cēsīs Vaļņu ielas pāreja pie Vienības laukuma. Tur gājēji šķērso ielu, pat nepaskatoties, vai mašīna varēs apstāties, vai ne. Dažs tā iegrimis sarunā pa mobilo telefonu, ka apkārt notiekošais neeksistē. Ja nebūs savstarpējās cieņas starp gājēju un autovadītāju, var runāt gadiem, nekas nemainīsies.

A.Pāže: – Arī ceļu policija var rīkot akcijas, reidus, ja par šiem jautājumiem nerunās jau ģimenē, nekas neuzlabosies. Labs piemērs, kam biju aculiecinieks. Pie luksofora stāvēja mamma ar dēlēnu pie rokas. Māte gatavojās šķērsot ielu pie sarkanās gaismas, bet puika atteicās to darīt. Mamma mudināja iet, jo esot jāsteidzas, uz ko dēls teica: „Nē, es stāvēšu, kamēr iedegsies zaļā gaisma!” Un māte bija spiesta gaidīt. Nebūtu kopā ar bērnu, viņa būtu pārgājusi pie sarkanā bez jebkādas vainas apziņas. Tātad bērns ir pareizi mācīts.

A.Millers: – Būtu bērns mazāks, māte to būtu pārvilkusi pāri ar varu. Pareizi būtu, ja sabiedrības attieksme būtu audzinoša, ja blakus stāvošais atturētu to, kurš grib šķērsot ielu pie sarkanās gaismas. Nē, mums vajag kādu, kurš stāv tur ar rungu. Nevar taču uz katra krustojuma nolikt policistu vai katram gājējam pielikt kādu klāt, kurš pateiks, ka šajā vietā nedrīkst šķērsot ielu.

Radīti visi priekšnoteikumi, lai jau no mazotnes bērniem mācītu uzvedību uz ielas. Pirmajām divām pamatskolas klasēm ir mācību grāmatas, izstrādāti metodiski norādījumi, mācību filmas, bet jautājums, cik no tā visa skolās izmanto?

CSDD joprojām cīnās ar Izglītības ministriju, lai skolās ieviestu satiksmes noteikumus kā obligāto mācību priekšmetu. Patlaban to mācīšana atkarīga no tā, kādu nozīmi tam piešķir skolas vadība, cik godprātīga ir audzinātāja.

A.Pāže: – Skolotājs neko nepanāks, ja vecāki nemācīs. Taču vecākiem cita prioritāte – kā nopelnīt naudu, bērns paliek otrajā plānā. Ja vecāki mājās bērnam neiemācīs pareizi rīkoties uz ielas, viņu nepasargās ne skola, ne ceļu policija, ne CSDD. Vecākiem vajadzētu saprast, ka viņi saviem bērniem ir paraugs.

– Nāk atmiņā dzirdētais kādā televīzijas pārraidē, kurā vācietim jautāja, ko viņš dara pusnaktī, stāvot pie sarkanā luksofora, ja tuvumā nav nevienas mašīnas. Viņš atbildēja – stāvu un gaidu zaļo!

A.Millers: – Nevajag meklēt tik tālu. Igaunijā ir tieši tāpat. Satiksmes drošībā un braukšanas kultūrā viņi un arī lietuvieši mūs krietni apsteiguši. Tur naktī braukt ir droši, jo ikvienam gājējam ir atstarotājs. Ja ir zīme 90, visi tā arī brauc, neskatoties, vai tas ir mersedess, vai BMV. Mums ātrumu ievēro tikai tad, ja pamana ceļu policijas posteni vai kāds pretimbraucošais pamirkšķina ar uguņiem. Un ja kāds tevi kaimiņu valstīs apdzīs, vari būt drošs, ka tā būs mašīna ar Latvijas numuru.

– Kāpēc tā?

A.Millers: – Manuprāt, mēs ar savu pārprasto demokrātiju esam aizgājuši drusku šķērsām. Kā gribam, tā darām, ja policists aizrādīs, var uzrakstīt sūdzību, ka viņš nepareizi rīkojies.

A.Pāže: – Uz sūdzēšanos cilvēki ir ļoti naski, un dažkārt sūdzības ir tuvu absurdam. Cilvēkam atņem autovadītāja tiesības par braukšanu dzērumā, viņš raksta sūdzību, ka nepiekrīt lēmumam, jo viņam nav skaidrs, ko protokolā nozīmē CSN. Un to raksta autobraucējs ar stāžu, kurš to zina jau sen, turklāt lēmumā ir atrunāts, ka noticis ceļu satiksmes negadījums (turpmāk tekstā CSN). Bet nē – varbūt pasūdzēšos un, kas zina, sods būs vieglāks. Veltas cerības, tā nebūs. Ja esi vainīgs, saņem sodu!

Saskaņotie paziņojumi

– Statistika liecina, ka, lai arī automašīnu skaits pieaug, ceļu policijas reģistrēto negadījumu skaits sarūk. Vai sākuši uzmanīgāk braukt?

A.Pāže: – Nē, vienkārši lielākajā daļā negadījumu tiek sastādīti saskaņotie paziņojumi. Bet ar tiem ir problēma. Vadītājiem būtu vienkāršāk, ja apdrošinātāji darbu darītu pilnvērtīgi, ja, izsniedzot polisi, izskaidrotu, ka saskaņotais paziņojums jāvadā līdzi mašīnā. Jo tagad mani inspektori ik dienu strādā par kurjeriem, nogādājot saskaņotos paziņojumus uz negadījumu vietām, nereti nobraucot pat 500 kilometrus dienā. Bet tajā laikā viņi ir atrauti no tiešo uzdevumu pildīšanas.

A.Millers: – Pirmkārt, apdrošinātāji neiedod saskaņotos paziņojumus, otrkārt, daudzi autovadītāji nemaz nezina, kā šajā gadījumā jārīkojas. Ir vēl viena problēma, proti, arī vainīgajam sava mašīna jāuzrāda apdrošinātājiem. Ja viņš to nedara, cietušais ir zaudētājs.

A.Pāže: – Mēs it kā formalitātes vienkāršojam vadītāja interesēs, bet dzīvē viss nav tik gludi. Apdrošinātāji ievieš saskaņotos paziņojumus, bet, no otras puses, viņiem tas nav izdevīgi. Kad cilvēks piezvana savam aģentam, viņam saka, lai labāk tomēr izsauc ceļu policiju. Jo pēc tam apdrošinātāji varēs dabūt izziņu, ka ceļu policija tiešām bijusi izsaukta, tātad negadījums tiešām bijis. Bet ceļu satiksmes noteikumos ir norma, kas paredz – ja nav cietuši cilvēki, ja trešajai personai nav nodarīti zaudējumi un mašīnas spēj kustēties tālāk, var sastādīt saskaņoto paziņojumu, nesaucot policiju.

Situācija, iespējams, mainīsies, kad ieviesīs sodu par nepamatotu ceļu policijas izsaukšanu. Ja būs jāmaksā par saskaņotā paziņojuma atvešanu, varbūt situācija uzlabosies.

A.Millers: – Ideja par saskaņotajiem paziņojumiem ir laba, bet droši vien uzradās gudrinieki, kuri centās to izmanot savā labā. Ja abas mašīnas nav uzrādītas, nevar pateikt, vai konkrētajā negadījumā bijušas iesaistītas tieši tās. Varbūt ieskrēja kokā, bet raksta, ka saskrējies ar kaimiņa mašīnu.

A.Pāže: – Tik viegli šmaukties nevar, jo apdrošinātājiem ir prasmīgi eksperti, bet ir arī gadījumi, kad taisa fiktīvās avārijas. Tāpēc apdrošinātājiem labāk, ja negadījumā pieaicina ceļu policiju, kas visu fiksē. Braukt prasme un neprasme

– Vai viens no daudzo negadījumu iemesliem nav nepietiekamā jauno autovadītāju sagatavošana autoskolās?

A.Pāže: – Gribētu, lai autoskolās lielāku uzmanību pievērstu ceļu satiksmes noteikumiem, lai kursi būtu ilgāki. Eiropā dažās valstīs tie ilgst gadu, un cilvēki par autovadītāja tiesībām maksā bargu naudu. Tad viņi arī zina šī papīrīša vērtību.

A.Millers: – Latvijā visu regulē konkurence. Neviena autoskola nemāca vairāk par CSDD izstrādāto programmu, lai gan tas būtu ļoti noderīgi. Taču tad kursi būs garāki, bet klienti izvēlēsies autoskolu, kur pie tiesībām var tikt iespējami ātrāk. Cēsu rajonā ir sešas vai septiņas autoskolas, Rīgā to ir vairāk nekā simts, katrai svarīgi piesaistīt iespējami vairāk klientu.

A.Pāže: – Ir autoskolas, kuras arī īsajā termiņā noteikumus un braukšanu iemāca labā līmenī, bet ir tādas, kas darbojas pēc konveijera principa. Jā, cilvēki iezubrās noteikumus, apgūst Valmieras krustojumus, lai neiekritu braukšanā, un tiesības rokā, taču jau nākamajā dienā viņš iekļūst satiksmes negadījumā, jo viss ir aizmirsies, un nāk pie manis uz pārrunām. Kad autovadītājs atnāk un saka: “Es zinu visus noteikumus,” atbildu: “Ja jūs tos zinātu, manā kabinetā nesēdētu!” Nepietiek tikai iegūt vadītāja apliecību, noteikumi ik pa laikam jāatkārto, vismaz pamata situācijas. – Dzirdēts ierosinājums uz lielajiem ceļiem paaugstināt maksimālo braukšanas ātrumu.

A.Millers: – Jautājums, cik no šiem braucējiem, kuri gribētu spiest pedāli grīdā, ir spējīgi savaldīt braucamo avārijas situācijā. Tādā nonākot, visbiežāk viņi nospiež bremžu pedāli, ļaujoties liktenim. Bet šādā situācijā mašīna kļūst nevadāma, un neviens nepadomā, ka, atlaižot bremžu pedāli, varētu izvairīties no negadījumiem, bet skolās jau to laikam nemāca. Tagad izveidota “Drošas braukšanas skola”, tā paredzēta cilvēkiem, kuriem jau ir tiesības, lai mācītos, kā savaldīt mašīnu ekstrēmos apstākļos. Taču to neapmeklē tie, kuriem vajadzētu, jo viņi ir pārliecināti, ka visu māk.

A.Pāže: – Svaigs piemērs par avārijas situācijām. Nesen inspektori aizturēja braucēju, kurš lietus laikā nesās ar ātrumu 172 kilometri stundā! Viņš paskaidrojis, ka steidzies uz bērnudārzu pēc bērna. Viņš nepadomāja, ka bērns bērnudārzā varēja tēti arī nesagaidīt, ka ar savu rīcību viņš apdraud ikvienu satiksmes dalībnieku.

Runājot par ātruma palielināšanu uz ceļiem, jāteic, ka autovadītājiem tāda dīvaina domāšana. Labi, uzliksim zīmi 100 vai 110, vai brauks, ievērojot šo ātrumu? Nekad! Brauks 120 – 140. Tas ir kā apburtais loks.

Lielāko bīstamību pārējo satiksmes dalībnieku drošībai rada jaunieši, kuriem vecāki uzdāvinājuši jaudīgas mašīnas, viņi cenšas izrādīties saviem vienaudžiem. Bet riepu kaucināšana Cēsīs, Vienības laukumā, nav nekāda varonība. Ja esi tāds spicais – aizbrauc uz autotrasi un parādi tur savas prasmes. Ieliec kloķi kādam autosportistam, tad varēsi lepoties. Zīmēties uz ielas nav nekāda māka. Gribu minēt piemēru. Dežurēju Cīrulīšu ielā un jau pa gabalu dzirdēju nākam vienu ar pedāli grīdā. Apturēju. Protams, pie stūres jaunietis ar nesen iegūtām tiesībām, blakus meitene, aizmugurē draugi. Prasu: “Ko jūs gribat pierādīt? To, ka spēcīga mašīna? Bet, ja aiz nākamā līkuma ietrieksies kokā, grāvī vai citādi avarēsi, tad nebūs kam izrādīties. Vai par to esat padomājuši?”

Ja kaut kas notiks, vecāki teiks – kur skatās ceļu policija, kur skatās pārējie, ka nenosargāja manu dēliņu! Šādās reizēs gribas jautāt – kur, vecāki, skatījāties jūs, dāvinot bērnam mašīnu? Tad jūs nedomājāt, ka viņam nav vēl tik daudz prāta, lai ievērotu satiksmes noteikumus un cienītu pārējos satiksmes dalībniekus. Kad vecāki to sapratīs, policijai un satiksmes dalībniekiem būs mierīgāk, arī drūmā statistika uzlabosies.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Zosēnos tradīcija – pašiem radīt svētkus

00:00
21.12.2024
35
2

Jau vairākus gadus Zosēnos iedzīvotāji Melnbāržos laukumā pie kultūras nama paši organizē un rīko sev sirsnīgus svētkus. Viena no tādām reizēm bija trešajā Adventē, kad vietējie gan andelējās ar pašu darinātiem labumiem, gan sagaidīja rūķenīti Snipiņu un Ziemassvētku vecīti Rumpompo, ar ko kopā devās rotaļās, izbrauca kamanās. Īpašu prieku bērniem sagādāja Ziemas­svētku vecīša ierašanās uz […]

Kādi bija un ir piebaldzēni

00:00
20.12.2024
55

Jaunpiebalgā, Vecpie­balgā, Inešos un Zosēnos aizvadītā vasara paliks atmiņā ar piebaldzēnu mērīšanu. “Latvijas iedzīvotāju antropoloģiskās izpētes projekta Piebalgā” datu ievākšanas daļas noslēguma pasākums sākās ar Vecpiebalgas deju kolektīva “Mudurainis” un  Jaunpiebalgas jauniešu deju kolektīva “Piebaldzēni” dejām. Projekta komanda piebaldzēniem, kuri Vecpiebalgas kultūras namā bija sanākuši krietnā pulkā, stāstīja gan par secinājumiem, kas gūti, analizējot 1936.gada  […]

Seniori saņem siltās jakas

00:00
19.12.2024
54
2

Sociālās aprūpes centra “Sērmūkši” un “Mārsnēni” iemītnieki saņēma dāvinājumu – siltas jakas. Tuvojoties Ziemassvētkiem, SIA “ZAAO”, AS “AJ Power Recycling” un SIA “IRVE” īstenojuši sirsnīgu iniciatīvu, senioriem ziedojot vairāk nekā 130 siltās jakas, tādējādi rūpējoties, lai vēsajos ziemas mēnešos sociālās aprūpes centru iemītniekiem būtu silti. Ziedojumu saņēma biedrības “Labāka rītdiena” četri sociālās aprūpes centri, tai […]

Dzejā izskan gan prieks, gan sociāli sāpīgi jautājumi

06:17
18.12.2024
22
1

Novembra izskaņā Rīgas Latviešu biedrības namā norisinājās Nacionālais dzejas slams, kurā piedalījās dzejnieki, kas bija iekļuvuši kādā no 11 sezonas dzejas slamu fināliem, arī no dzejas slama Cēsīs un festivālā “Veidenfests”. Decembrī Cēsīs, mākslas telpā “Mala”, notika viens no dzejas slamu pēcfināla pasākumiem, kurā savu dzeju runāja reģionu dzejas slamu finālisti un uzvarētāji no visas […]

Uz Ziemassvētku tirdziņu pēc prieka un dāvanām

00:00
18.12.2024
56
1

Ziemassvētku tirdziņā Līgatnes kultūras namā valda nesteidzīga rosība. Apmeklētāji ienāk, vispirms pārlaiž skatienu, dažs uzreiz secina: “Te jau ir izstāde!” Tad sāk iepazīt plašo piedāvājumu. Tirdziņa rīkošanas idejas uzturētāja, Amatu mājas vadītāja Daina Birne atzīst, ka šogad beidzot jūtams, ka cilvēki kļuvuši brīvāki, vēl pērn bija jūtama pandēmijas laika pieredze. “Māj­ražotāji, amatnieki bija gan samazinājuši […]

Ar repu aicina nepilngadīgos likumpārkāpējus ieraudzīt pozitīvas iespējas

00:00
17.12.2024
59
1

Cēsu Audzināšanas iestādē nepilngadīgajiem Valsts probācijas dienesta akcijā “Cilvēks – cilvēkam” viesojās pirmais Latvijas repa improvizācijas teātris. “Reps ir valoda, kas saprotama jauniešiem, un populārs veids, kā izpausties. Tajā ir daudz teksta, tā rakstītājs var izrakstīt savu sāpi, nevis to izlikt pret cilvēkiem,” “Druvai” teica Edgars Gertners, viens no projekta dalībniekiem, brīdi pirms viesošanās iestādē. […]

Tautas balss

Balvas kā no pārpilnības raga

18:43
17.12.2024
23
Seniore T. raksta:

“Saprotams, ka katra nozare, ministrija, organizācija grib savu jomu celt saulītē. Tiek rīkoti dažnedažādi konkursi, vērtēšanas. Un nu gada balvas birst kā no pārpilnības raga, nav nedēļas, kad negodina vismaz trīs četru sfēru sasniegumus. Vai tas nav mazliet par traku, un vai tā nedevalvējas pagodinājumu vērtība? Beigās jau sajūk, kas ko kam pasniedzis, kas ko […]

Iela grimst tumsā

18:42
17.12.2024
25
Iedzīvotāja raksta:

“Cēsīs, Viestura ielas posmā, kas ved gar dzīvnieku patversmi, labu gabalu ir pilnīga tumsa. Nedeg pat tās pāris laternas, kas tur atrodas. Māju šai apkārtnē maz, taču cilvēki dodas pastaigās, un tagad, decembra pusē, tumšs jau ap pulksten četriem pēcpusdienā,” sacīja apkaimes iedzīvotāja.

Neizdarība kavē palīdzību

18:42
17.12.2024
22
Lasītāja V. raksta:

“Diezgan traki dzirdēt, ka cilvēkiem ar invaliditāti tehnisko palīglīdzekļu trūkst tādēļ, ka iestādes, kas par to rūpējas, neprot organizēt darbu. Mēs pārmetam valdībai, ka tā nedod pietiekami daudz līdzekļu, bet, izrādās, nauda iedota, vajadzīgais sagādāts, tikai lietas nenokļūst pie tiem, kam tās nepieciešamas. Iestāde, kas sadala tehniskos palīglīdzekļus, nemaz nezina, kas ir noliktavā, nesteidzas ar […]

Rada gaismas svētkus

18:41
17.12.2024
19
Silvija raksta:

“Ziemassvētku noskaņu, protams, katrs rada pats. Taču nevaram neietekmēties, redzot skaisto – tad sirds gavilē un acīs ir prieks. Nedēļas nogalē iznāca pabūt Taurenē un Dzērbenē pie radiem. Sasmēlos gaismu. Cik skaists Nēķena muižas parks, Dzērbenes muiža un izrotātās eglītes! Arī iedzīvotāji izgaismojuši pagalmus, balkonus, mājas. Var doties nesteidzīgā braucienā, ja negribas iet kājām. Un […]

Kā tālāk dzīvosim

22:00
16.12.2024
24
1
Lasītāja M. raksta:

“Bail klausīties, ka ASV stāsies laukā no NATO! Kas tad būs mūsu, Baltijas valstu, aizstāvis no agresīvajiem lielajiem kaimiņiem? Tad mūs var glābt tikai, ja Eiropas Savie­nība izveidojas par konfederāciju. Ja visa Eiropa būs kā viens, tad tai būs lielāks spēks. Un Krievijai jau vajag Fran­ciju, Itāliju, Vāciju, ja būsim cieši kopā, mazākas bažas, ka […]

Sludinājumi

Pārdod

23:57
24.11.2024
31

Mēs tīram dīzeļfiltrus visiem automobiļu, kravas transporta, traktoru, harvestera, kombaina un iekrāvēju modeļiem. Neatkarīgi no jūsu transportlīdzekļa veida, piedāvājam profesionālu un efektīvu tīrīšanu. Šī dīzeļfiltru tīrīšanas tehnoloģija ar augstu tvaika temperatūru neietver ķīmisku līdzekļu izmantošanu procesa atvieglošanai, kas nozīmē, ka process ir pilnībā ekoloģisks. Jautājumu gadījumā rakstiet uz e-pastu vai zvaniet.

Pārdod

23:57
24.11.2024
32

Piedāvājam kvalitatīvas rekuperācijas un ventilācijas sistēmas Jūsu mājām un birojam. Nodrošinām svaigu gaisu un energoefektivitāti, samazinot siltuma zudumus un uzlabojot iekštelpu mikroklimatu. Piedāvājam pilnu servisu – sākot no konsultācijas līdz uzstādīšanai. Uzlabojiet gaisa kvalitāti un ietaupiet enerģiju ar mūsu uzticamajiem risinājumiem. Sazinieties ar mums, lai izvēlētos piemērotāko sistēmu Jūsu vajadzībām! Jautājumu gadījumā rakstiet uz e-pastu […]

Pārdod

23:56
24.11.2024
28

Piedāvājam dažādus apkures risinājumus Jūsu mājām un/vai biznesam. Mūsu klāstā atradīsiet grīdas apsildes sistēmas, infrasarkanos paneļus, gāzes sildītājus un citus energoefektīvus risinājumus, kas nodrošinās komfortu un ietaupīs Jūsu izdevumus. Nodrošinām profesionālu konsultāciju un uzstādīšanu, lai Jūs varētu izvēlēties piemērotāko variantu savām vajadzībām. Sazinieties ar mums jau šodien un uzziniet, kā varam uzlabot Jūsu apkures sistēmu! […]