Beidzot Cēsīs sāk būvēt ilgi gaidīto gājēju pāreju pāri dzelzceļa sliedēm pie stacijas.
Pašvaldības speciālistu centieni vainagojušies ar rezultātiem, bet, kā atzīst Cēsu domes komunālās nodaļas vadītājs Igors Mercs, ceļš nav bijis viegls. Jautājuma risināšanā nācies iesaistīties pat domes priekšsēdētājam Gintam Šķenderam, lai panāktu virzību, jo “Latvijas Dzelzceļš” nav izrādījis īpašu pretimnākšanu. Viņiem, šķiet, labāk, ja šādu pāreju nav. Tas nekas, ka vēsturiski tā šajā vietā bijusi daudzus gadus.
“Pašvaldība uzskatīja, ka tas ir ļoti svarīgs objekts, jo šajā vietā dzelzceļu šķērso daudzi jo daudzi pilsētnieki. Neatlaidīgi risinājām šo problēmu, līdz beidzot esam panākuši risinājumu,” saka I.Mercs.
Pārejas izbūvē piesaistīts finansējums no Eiropas reģionālās attīstības fonda, valsts un pašvaldības budžeta. Vasarā Cēsu dome parakstīja līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par atklāta konkursa projekta „Mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku drošības uzlabošana Cēsu pilsētā” ieviešanu. Projektā bija paredzēts veikt trīs darbus. Jau pabeigta Krišjāņa Valdemāra ielas apgaismojuma rekonstrukcija, ko veica SIA firma „Spriegums”. Vēl šogad iecerēts Cēsīs uzstādīt 28 ielu nosaukumu, pilsētas objektu norādes zīmes, ko veiks SIA „Gaismas dizaina centrs”. Plānotie pasākumi ļaus uzlabot gājēju drošību, nodrošinot atbilstošu ceļu infrastruktūru un satiksmes organizēšanu.
Tomēr svarīgākā šajā projektā ir tieši vienlīmeņa gājēju pārejas izbūve, ko veic SIA „Brugul”, piesaistot apakšuzņēmējus. Taps gājēju celiņš no betona plāksnēm un bruģa, uzstādīs arī četrus apgaismes balstus, lai pāreja būtu izgaismota
diennakts tumšajā laikā. Darbus iecerēts paveikt līdz šī gada beigām.
I.Mercs stāsta, ka pārejas ekspluatācija un uzturēšana būs jāuzņemas pilsētai, jo “Latvijas Dzelzceļš” no tā atteicies: “Apzināmies šī objekta nozīmību, tāpēc pašvaldība atvēlēs naudu uzturēšanai. Ņemot vērā, ka dzelzceļš pilsētu sadala it kā divās daļās un cēsnieki to šķērso arī citviet, gribējām veidot gājēju pāreju arī pret Cēsu pilsētas ģimnāziju, bet no “Latvijas Dzelzceļa” saņēmām kategorisku atteikumu.”
Lai arī pāreja vēl tikai top, pilsētnieki jau tagad par to izsakās atzinīgi, it īpaši tie, kuri dzelzceļu šķērso no rīta un vakarā. “Vairākus gadus jutāmies kā apdalīti, cenšoties laipot pāri sliedēm. Lietainā laikā nācās mīcīties pa dubļiem, gluži kā kaut kur dziļos laukos. Patīkami, ka beidzot notiek virzība un turpmāk varēsim justies kā pilsētai piederīgi,” teica Uldis Galdiņš, kurš ceļu uz Saules ielas rajonu pāri dzelzceļam mēro ik dienu.
Līdztekus šim projektam pašvaldība domā, kā vēl uzlabot gājēju drošību pilsētas ielās.
“Šogad ceram ierīkot vēl divas gājēju pārejas, vienu Palasta ielā pret Zaļo ielu, jo tur ir mašīnu stāvvieta, cilvēku plūsma, it īpaši brīvdienās, ir liela. Mašīnas pa Palasta ielu traucas ātri, radot bīstamas situācijas, pārejas izveide varbūt liks vairāk uzmanīties. Otra pāreja arī ir ilgi gaidīta – Gaujas ielā pie veikala “Elvi”. Cerams, ka šajā rudenī tās tiks izveidotas,” saka I.Mercs.
Komentāri