Trešdiena, 15. janvāris
Vārda dienas: Fēlikss, Felicita

Stāvlaukums ir, varbūt reiz būs arī autoosta

Druva
00:00
19.03.2008
2

Uz aktuāliem jautājumiem atbildēja Cēsu domes priekšsēdētājs Gints Šķenders, izpilddirektors Jānis Rozenbergs, komunālinženieris Didzis Ozoliņš un pilsētas galvenais arhitekts Jānis Zlaugotnis.

– Kā tiek risināts autobusu stāvvietu jautājums? Vai placī pie pagaidu tirgus ir atvēlētas vietas autobusiem?

G. Šķenders: – Šis jautājums nav definējams kā ilgstoši sasāpējis. Tiklīdz tirgus pārcēlās uz pagaidu vietu, šo jautājumu iekļāvām darba kārtībā. Taču varu teikt, ka autobusiem tur nav jāstāv. Lai stāv “CATA” teritorijā un desmit minūtes pirms atiešanas laika brauc uz pieturu. Pēc citu pilsētu pieredzes, kaut vai Valmieras, zinu, ka tādu autobusu stāvlaukumu nemaz nav. Domāju, ka šajā gadījumā ir neauglīga spriedelēšana par autobusu stāvēšanu. No “CATA” teritorijas līdz pasažieru pieturām ir tikai dažu minūšu brauciens. D. Ozoliņš: – Plāns, kas man šobrīd rokās, ir saskaņots ar a/s „CATA”. Te redzama pagaidu tirgus teritorija un stāvlaukumi. Plānā paredzētas apmēram 17 vietas “CATA”, kā arī tūrisma autobusiem.

G. Šķenders: – Līdz šim, kamēr tirgus nebija pārcelts uz pašreizējo vietu, ar mani nav risināti jautājumi, ka nav kur novietot autobusus. Atzīstu – līdz ar pirmajām tirgus dienām placī valdīja bardaks, bet šobrīd situācija ir atrisināta, izveidots plāns, kā viss notiks.

-Vai tiek domāts par Cēsu dzelzceļa ēkas pielāgošanu autoostas vajadzībām? G. Šķenders: – Pirms diviem gadiem saņēmām “CATA” iesniegumu par autoostas būvniecību zemes gabalā pie bibliotēkas. Šo jautājumu neesam virzījuši tālāk, jo uzskatām, ka autoostai būtu jābūt Cēsu dzelzceļa stacijas telpās. Taču dzelzceļa ēku jautājums līdz galam nav atrisināts ne tikai Cēsīs, bet arī Valmierā un citviet. Šī ēka, protams, būtu jārenovē, reizē beidzot atrisinātu jautājumu arī par bēdīgi slavenajām tualetēm. Bet tas būtu jādara kopā ar “Latvijas Dzelzceļu”, ar kuru jau kopš 2004. gada mēģinām panākt optimālu risinājumu par stacijas ēkas apsaimniekošanu un sakārtošanu. Esam gatavi ēku pārņemt, bet nevaram veikt renovāciju un pēc tam ēku bez maksas iznomāt “LDz”, kā uzņēmums to grib. Sākumā “Latvijas Dzelzceļš” vienkārši mums atteica. Vēlāk skaidroja, ka dzelzceļa ēkas visā valstī apsaimniekos paši. Bet visas šīs lietas velkas jau gadiem. Taču nav tā, ka aizliedzām a/s “CATA” celt ieplānoto autoostu. Ideja tika apstādināta līdz mirklim, kamēr būtu skaidrība ar “Latvijas Dzelzceļu”, taču ar šo uzņēmumu līdz šim esam bijuši gandrīz vai vienīgie cīnītāji. Pie tam neveiksmīgi.

– Vai pieļaujat iespēju, ka varētu celt jaunu autoostas ēku citviet pilsētā?

G. Šķenders: – Uzskatu, ka daudz lietderīgāk būtu atjaunot pašreizējo “Latvijas Dzelzceļa” ēku, kas ir vēsturiska, un pielāgot autoostas vajadzībām. Kanalizāciju un siltumu pievilktu. Tur var ielikt nomnieku. Bet celt jaunu ēku par daudz lielākiem līdzekļiem šobrīd nebūtu īsti pareizi. Bet, ja līdzekļi ļauj, kāpēc ne?

– Vai nebiedē tas, ka tuvākajā nākotnē Cēsu autoosta varētu tikt izslēgta no reģistra, jo tā neatbildīs prasībām, kādai jāizskatās mūsdienīgai autoostai? G. Šķenders: – Laikam tas ir sāpīgākais jautājums. Taču kam autoosta visvairāk nepieciešama? Vairāk jau lauku ļaudīm, ne pilsētniekiem. Arī reti kuram tūristam tā nepieciešama. Un kur tad ir rajona padome? Kāpēc šie jautājumi būtu jārisina pilsētas domei, ja simtprocentīgi a/s “CATA” īpašnieki ir divu rajonu – Cēsu un Limbažu – padomes. Taču esam gatavi darboties kopā. Nesaku, ka neatbalstīsim! Taču domāju, ka arī pašam uzņēmumam cītīgāk būtu jāiesaistās cīņā ar “Latvijas Dzelzceļu”. Arī es ar šo situāciju neesmu apmierināts un mierā nelikšos.

D. Ozoliņš: – Bet stacijas ēka nav tā sāpīgākā pasažieru pārvadātāju problēma. Sabiedriskajam transportam pie galapunkta jābūt stāvlaukumam, kurā 45 minūtes atpūsties. Tagad šāds laukums būs. Autobusu vadītāji zinās, ka neviens vairs viņus no turienes nevar izdzīt. Domāju, ka nav vairs nekāda iemesla celt paniku vai pretenzijas.

-Vai azartspēļu zālei ir īstā vieta atrasties blakus tai, kur pulcējas pasažieri?

G. Šķenders: – Arī mēs esam pret. Bija plānots, ka “Pie bānīša” pēc pārbūves būs ēdnīca, bet rezultātā atvēra spēļu zāli. Nav izpildītas vienošanās normas, ir pārkāpti noteikumi.

J. Zlaugotnis: – Sākotnēji tikai neliela daļa objekta bija paredzēta spēļu zālei ar atsevišķu ieeju, lielākā daļa bija plānota Bānīša kafejnīcai. Objektu pieņemot, kafejnīca nebija pabeigta. Nebija ielikts aprīkojums. Bet pēc laika atklājām, ka notiek cita darbība. Sastādījām atzinumu, ka telpas tiek izmantotas neatbilstoši projektam. Turpmākā darbība būs cieši saistīta ar to, ka neļausim šādai azartspēļu vietai tur atrasties.

-Vai, rokot pilsētas ielās, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā rajona padome vai attiecīgi Satiksmes ministrija tiek informēta par šiem darbiem, lai pasažieriem un pasažieru pārvadātājiem nerastos liekas

problēmas? (Konkrēta situācija par L. Paegles un Rīgas ielas remontdarbiem.)

G. Šķenders: – Teorētiski tā tam būtu jābūt. Par to esam informēti. Taču šajā gadījumā vajadzētu rast kopīgu valodu. Šogad rakšanas darbu būs ļoti daudz. Ja vēlamies sakoptas pilsētas ielas, ar kaut kādām neērtībām jārēķinās. Nākamos trīs gadus noteikti būs jādzīvo rakumos.

J. Rozenbergs: – Šajā gadījumā pieņemu “CATA” pretenzijas, noliecu galvu un atzīstu, ka tā bijusi mūsu vaina. Lai neteiktu- pa stundām, bet pa dienām rakšanas darbu plāni mainās. Viss notiek ļoti strauji. Taču šobrīd operatīvos jautājumos cenšamies kontaktēt ar a/s „CATA”, lai viņiem darītu zināmas izmaiņas.

– Kāda pilsētas domei ir attieksme pret sabiedrisko transportu?

G. Šķenders: – Pilsētai sabiedriskais transports ir ļoti nepieciešams. Mums nav pretenziju, ka a/s “CATA” nebrauc vai nedara.

Varbūt

kādreiz

paburkšķam, bet viss notiek.

J. Rozenbergs: – Bijušas pāris situācijas, kad iedzīvotāji ar dažiem autobusu maršrutiem bija neapmierināti, bet visas problēmas ir atrisinātas.

– Kas notiks ar rajona padomes īpašumiem, tai skaitā ar a/s „CATA”, veidojot novadu?

G. Šķenders: -Domāju, ka rajona padomes īpašumus mazās daļiņās sadalīt nevar. Šo īpašumu nevar izvazāt. Kā jau pirms nedēļas teicu intervijā „Latvijas Avīzei”- mēs mierīgi tiktu galā ar visām tām funkcijām, kas tagad uzliktas rajona padomēm, tai skaitā – sabiedrisko transportu. Varētu būt uzņēmuma akcionāri. Katram novadam proporcionāli piederētu kāda daļa. Izveidotos padome. Cītīgi strādātu.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Jaunpiebalgas Kultūras centrā rosība ik vakaru

00:00
15.01.2025
12

“Lai gan varētu domāt, ka amatiermākslas kolektīvi pēc daudzajiem gadu mijas pasākumiem tagad kaut nedaudz atvelk elpu, tā nav. Katram savi mērķi, kurus grib sasniegt,” saka Jaunpiebalgas Kultūras centra vadītāja Egita Zariņa un uzsver, ka katru vakaru centrā kādam kolektīvam ir mēģinājums, tikšanās, lai apspriestu gaidāmos kultūras notikumus pagastā, novadā, Latvijā. Pagasta jauktais koris “Jaunpiebalga” […]

Skatītāji plūst uz “Straumi”

00:00
14.01.2025
46

Režisora Ginta Zilbaloža veidotās animācijas filmas “Straume” galvenais varonis kaķis vientuļnieks paceltu asti soļo pa pasaules nozīmīgāko kino festivālu sarkanajiem paklājiem un priecē ar aizvien jauniem panākumiem, balvām un atzinību Francijā, Kanādā, Meksikā, Austrālijā, Ķīnā, Polijā. “Straume” saņēmusi arī prestižo Ņujorkas kinokritiķu apvienības balvu kā gada labākā animācijas filma, un nu jau tās producents Matīss […]

Apciemo pagasta vientuļos seniorus

00:00
13.01.2025
47

Jau vairākus gadus Taurenes bērnudārza “Asniņš” bērni un vecāki    sadarbojas ar pagasta senioru klubu “Randiņš”. Jaunākā paaudze gatavo dāvanu pakas pagasta vientuļajiem senioriem, bet kluba biedri tās nogādā adresātiem. “Dāvanu kastē ir gan marinējumi, dažādi salāti no mājas krājumiem, gan pašu darinātas praktiskas lietas, veselīgi saldumi. Arī mēs vēl ko pieliekam klāt. Gandrīz katrā […]

“Rainis un Aspazija”, “Poruks” jau frontē, drīz sūtīs “Cēsis”

00:00
12.01.2025
74

Uzņēmuma “CATA” foajē izklāts paklājs, garāmgājēji noskatās, novērtē. Ne katrs saprot, ka tas ir 6×10 metru aizsargtīkls Ukrainas armijai. To sējušas cēsnieces. Todien, kad “Druva” apmeklēja aizsargtīklu darbnīcu, te strādāja septiņas sievietes. “Cik laika vajag, lai tādu sapītu, atkarīgs no brīvprātīgo skaita. Bija steidzams pasūtījums, tīklu vajadzēja pēc desmit dienām, mēs paguvām septiņās, nākamais tapa […]

Apbalvojumi liecina par paveikto

00:00
11.01.2025
88

Cēsu novadā drošību un sabiedrisko kārtību uzrauga Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Dienvidvidzemes iecirknis, tā pārziņā ir arī Madonas un Varakļānu novads. Aizvadītajā decembrī, atzīmējot Valsts policijas gadadienu, iecirkņa darbinieki saņēma apbalvojumus. Virsleitnantam Kal­vim Retko par priekšzī­mīgu dienesta pienākumu izpildi un sasniegtajiem augstajiem darba rezultātiem pirms termiņa piešķirta nākamā dienesta pakāpe “Kap­teinis”, Dienvidvidzemes iecirkņa priekšniece pulkvežleitnante Inga […]

Desmit gadi pilni brīnumiem

00:00
10.01.2025
80

Sabiedriskā labuma organizācija “Brīnummāja” Cēsu Izstāžu namā svinēja jubilejas pasākumu “Mums jau viens desmits”, sakot paldies ikkatram, kurš palīdzējis – uzņēmējiem, sadarbības partneriem no valsts un pašvaldības iestādēm, nevalstiskā sektora, ziedotājiem, brīvprātīgajiem un speciālistiem. “Brīnummājas” vadītāja Liena Graudule sacīja: “Jūs katrs esat daļa no brīnuma – daļa no bērna smaida par izdošanos, daļa no vecāku […]

Tautas balss

Pirts – ikdienai, ne atpūtai

10:44
13.01.2025
27
Lasītāja V. raksta:

“Līgatnē nav skaidrības par pirti. Tā iedota nomā uzņēmējam, bet vai viņš nepaaugstinās maksu par pēršanos? Tā nu ir, ka mazajā pilsētiņā ir daudz mājokļu, kuros nav vannas istabas, pirts ir ikdie­nas nepieciešamība, ne atpū­-tas procedūra. Saprotams, ka viss kļūst dārgāks, taču mazgāšanās ir ikdienas nepieciešamība, tāpēc pašvaldībai ir jāpadomā, lai tā ir pieejama arī […]

Vajag arī rīta pusē

10:43
13.01.2025
25
I. no Raunas. raksta:

“Raunā pasta nodaļa tagad atrodas pagasta centrā. Ir ērti ieiet, nav jākāpj pa kāpnēm, kā bija pasta mājā.Taču pasta darba laiks gan ir neizprotams – darba dienās no plkst. 13.30 līdz 16.30. Laucinieki taču uz pagasta cen­tru brauc no rīta, ne pēcpus­dienā. Arī centrā dzī­vojošie seniori lietas kārto rī­ta pusē. Bet, ja cilvēks strādā, kad […]

Kāpēc tāda netaisnība?

10:42
13.01.2025
40
26
Aigars raksta:

“Otrdienas “Druvā” lasīju, ka uzņēmums “Kom-Auto” šoziem rūpīgi tīra no sniega ielas un ietves Cēsīs un arī paš­valdības lauku ceļus Vaives pagastā. Par to, protams, prieks, bet gribētos zināt, vai pašvaldības finansējums šoziem paredzēts tikai Cēsīm? Pie mums Raisku­mā pašvaldības ceļi nav tīrīti ne decembra, ne janvāra sniegotajās dienās! Kāpēc tāds dalījums? Cik zinu, pašvaldības […]

Cik pieliek, tik atņem

16:03
10.01.2025
25
R. raksta:

“Valdība stāsta, kas šogad būs labāk, ka vairāk naudas paliks maciņā. Bet, ja paskatās otru pusi, to, cik nāksies izdot, skaidri saprotams, ka viss būs dārgāks. Degvielai nodoklis klāt, tas jau vien visu sadārdzinās, jo mūsdienās nekas nav iespējams bez pārvadājumiem. Kopumā jau nevar teikt, ka slikti dzīvojam, ja paskatāmies uz pirmssvētku rindām veikalos, tikai […]

Gribas zināt, vai palīdzēts

16:03
10.01.2025
19
L. raksta:

“Priecājos, ka akcijā “Dod pieci” savāca tik lielu ziedojumu summu un varēs palīdzēt daudziem slimniekiem. Taču gribētos, lai, atskaitoties, kā izlietots saziedotais, ne tikai pasaka, kam tas iedots, bet arī to, vai cilvēku dotais patiesi sniedzis palīdzību un vai slimnieku veselība uzlabojusies,” priekšlikumu izteica L.

Sludinājumi