Svētdiena, 21. decembris
Vārda dienas: Toms, Tomass, Saulcerīte

Kam taisnība – pircējam vai pārdevējam?

Druva
23:00
05.09.2008
18

Pieļauju, ka būtībā visi reiz saskārušies ar situāciju, kad iegādātais apģērbs, tehnika vai saņemtais pakalpojums nav īsti tāds, uz kādu bijāt cerējuši. Šādas situācijas ir nepatīkamas, jo nereti ir grūti pierādīt savu viedokli par preces neatbilstību cenai un aprakstam. Tomēr nepatīkami ir arī tirgotājam, kurš nepiekrīt pircēja viedoklim, uzskata to par meliem vai nepamatotu vēlēšanos piedzīt kompensāciju. Nereti ne viena, ne otra puse nevar pierādīt savu taisnību. Šādās situācijās kāda no pusēm mēdz piekāpties, taču nereti taisnība tiek meklēta pat tiesā.

“Druvā” vērsās cēsniece Tatjana Jalovika, kura jau kopš pavasara cenšas atrast taisnību saistībā ar iegādāto automašīnu. Viņai ir aizdomas, ka auto varētu būt slīcis. Piedāvājam gan T. Jalovikas, gan arī automašīnas pārdevēja – SIA „AB Auto Plus” valdes priekšsēdētāja Artūra B. krasi atšķirīgos viedokļus. Pircēja uzskata – tā bija krāpšana

T. Jalovikas dēls pirms nu jau vairākiem mēnešiem SIA “AB Auto Plus” iegādājās 2007. gada izlaiduma automašīnu „Mitsubishi Colt”, un automašīna izmaksāja vairāk nekā septiņus tūkstošus latu. Sieviete skaidro, ka tirgotāji apgalvojuši – auto ir labā tehniskā stāvoklī, taču, kad nolemts uzstādīt signalizāciju, sākušās problēmas. Radušās aizdomas, ka mašīna varētu būt bijusi ūdenī. Tas norādīts arī prasījuma pieteikumā automašīnas pārdevējam.

T. Jalovika skaidro, ka SIA pārstāvis nav atzinis, ka būtu pārdevis līgumam neatbilstošu preci, tādēļ automašīnu nav pieņēmis atpakaļ, taču piedāvājis veikt remontu. Sieviete piedāvājumu nepieņēma un vērsās Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kā arī turpināja auto stāvokli skaidrot pie ekspertiem.

SIA „Skandi Auto” veiktajā defektācijā konstatēts, ka automašīnai veikts nekvalitatīvs elektroinstalācijas remonts, kā arī uzstādītas neatbilstošas rezerves daļas. T. Jalovika pastāstīja, ka sauszemes transportlīdzekļu tehniskais eksperts , veicot vizuālo apskati, konstatējis, ka mašīnai ir smilšu un ūdens nogulsnes priekšējos un aizmugurējos lukturos, durvju tapsējuma slēgtajās kabatās, mīkstos polsterējumos, ka, atvienojot elektrības vadu ligzdas, atklājušās kaļķu nogulsnes. Eksperts secinājis, ka pastāv iespēja – automašīna pabijusi zem ūdens, tomēr konkrēta slēdziena par to pagaidām nav.

Atsaucoties uz „Patērētāju tiesību aizsardzības likuma” 13. pantu, T. Jalovika uzskata, ka auto neatbilst pārdevēja sniegtajai informācijai par preci, tādēļ pieprasījuma pieteikumā pieprasīja atcelt līgumu, atmaksāt samaksāto naudu un atlīdzināt izdevumus par ekspertīzes veikšanu.

Pašlaik mašīna aizvesta uz Rīgu, kur tā nodota pilnai transportlīdzekļa ekspertīzei, kas varētu nest lielāku skaidrību par to, kas patiešām ar auto noticis. T. Jalovika, turpinot skaidrošanas darbus, uzsver, ka tirgotājam būtu bijis jāzina, ja auto ir kādas problēmas, un par to arī jāatbild. Prasības uzskata par nepamatotām un nelikumīgām

SIA „AB Auto Plus” valdes priekšsēdētājam Artūram B. par notikušo ir nemainīgs viedoklis. Gan sarunā ar „Druvu”, gan oficiālajās atbildēs T. Jalovikas un viņas dēla prasījuma pieteikumiem Artūrs B. norāda: „Šīs prasības neatzīstu pilnībā un uzskatu tās par nepamatotām un nelikumīgām.”

Viņš uzsver, ka, noslēdzot pirkuma līgumu, pircējiem bijuši zināmi iegādājamās preces parametri. „Mašīna bija ejoša. Pērkam lietotas mašīnas Vācijā, lielākoties no privātpersonām, un vedam uz Latviju. Šī mašīna uz Latviju tika atvesta pagājušā gada nogalē. Mēs jau mašīnas nejaucam ārā, bet, ja auto būtu neejošā kārtībā, to taču nebūtu bijis iespējams piereģistrēt un mašīnai nebūtu tehniskās pases,” skaidro Artūrs B.

Uz T. Jalovikas iebildumiem, ka auto, iespējams, neatbilst par to sniegtajai informācijai, Artūrs B. atbild: „Nav konstatējams, ka prece neatbilst pirkuma līguma noteikumiem. Ar savu parakstu uz pavadzīmes pircējs ir apliecinājis, ka piekrīt iegādāties konkrēto mazlietoto automašīnu par konkrēto samaksu.”

Auto pārdevējs uzsver, ka pirms preces iegādes T. Jalovikai un viņas dēlam bijusi iespēja iepazīties ar mašīnu, veicot testa izbraucienus, gan arī tehnisku un vizuāli apskati.

T. Jalovika atzīst, ka automašīna varētu būt slīkusi, tomēr Artūrs B. uzsver, ka tas ir vienīgi pieņēmums. Viņš uzskata, ka tehniskās problēmas automašīnai varēja rasties, kad auto īpašnieki pie pašu atrastiem meistariem uzstādījuši signalizāciju.

Raksta autores komentārs: “Jāsecina, ka pircēja un pārdevēja viedokļi ir krasi atšķirīgi un kompromisu, šķiet, nav un nebūs iespējams atrast. Tādēļ jācer, ka skaidrību viesīs auto ekspertīzes, kas, pēc T. Jalovikas teiktā, tiek veiktas šajās dienās, jo jau ieilgušais konflikts ir nepatīkams abām iesaistītajām pusēm. Pirkšanas, pārdošanas attiecībās jābūt uzmanīgiem

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Būt tuvāk viens otram un savām vērtībām

00:00
21.12.2025
9

Cēsu klīnikas ­­­­dar­binieki tikās gada izskaņas svinīgā pasākumā “Tuvumā”, lai atskatītos uz paveikto, novērtētu sasniegto un pateiktu paldies. Pasākuma vadmotīvs šogad bija tuvums – viens otram, savām vērtībām un svētku priekam. Cēsu klīnikas valdes priekšsēdētāja daktere Inga Ažiņa “Druvai” pauda: “Aizvadītais gada izskaņas pasākums mums visiem bija īpašs – ne tikai tāpēc, ka varējām satikties […]

Jaunpiebalgā zināšanas un prasmes veicina ziedošanu bērniem ar kustību traucējumiem

00:00
20.12.2025
44

Ar erudīcijas spēli “Apslēptās zināšanas” un dāsni nosolītiem amatnieku un mājražotāju darbiem Jaunpiebalgā savākti 2141 eiro bērnu ar kustību traucējumiem atbalstam. Labdarības pasākums – aizraujošas zinību sacensības un vietējo meistaru darbu izsole – pagasta Kultūras centrā notika otro gadu. Idejas iniciatore Kitija Stauvere ir bērnu un jauniešu interešu centra “Tagad” vadītāja. “Tas bija negaidīti! Tā […]

Sēņu festivāls labi “iesakņojas”

00:00
19.12.2025
50

Jau trešo gadu Cēsīs norisinājās īpašs sēņu un mākslas vienotībai veltīts festivāls, kas šogad ieguvis nosaukumu “Mikokultūra”, ik gadu tā programmai – tāpat kā sēnēm labvēlīgos apstākļos – tikai pieaugot un paplašinoties. Aizvadītajā sestdienā dažādās pilsētas vietās apmeklētāji varēja gūt visnotaļ plaša spektra informāciju par sēnēm – no to audzēšanas pieredzes stāstiem, sēņu kulinārijas brīnumu […]

Cēsīs autobusi sāk kursēt no atjaunotā Stacijas laukuma

00:00
18.12.2025
374

15.decembrī gan kājāmgājēji, gan autobraucēji ievēroja, ka Cēsu Stacijas laukumā vairs nav norobežojošo zīmju, kas liegtu kustību. Tā kā pabeigti galvenie rekonstrukcijas darbi, šodien no plkst. 12 AS “CATA” atsāks reisu izpildi un pasažieru apkalpošanu atjaunotajā teritorijā, izmantojot jaunizveidotās iekāpšanas un izkāpšanas platformas. Galvenais, kas iedzīvotājiem jāievēro, – tagad transporta kustība Stacijas laukumā organizēta pa […]

Straupe – maza toreiz un tagad. Pamanāma un zināma

10:05
17.12.2025
131

Straupe bija mazākā pilsēta Hanzas savienībā pirms gadsimtiem un tāda ir arī mūsdienu tīklojumā “Jaunā Hanza”.  “Vēsturiskā atmiņa veido identitāti. Hanzas savienība ir saistīta ar Straupi. Kaut tas bija ļoti tālā pagātnē, pret šo laiku ir pozitīva attieksme. Straupie­šiem sava vēsture ir svarīga,” saka Lielstraupes pils pārvald­niece Rudīte Vasile un pastāsta, ka ik vasaru Pārgaujas […]

Ne tikai kārtības sargi, bet arī iedvesmas avots cits citam

00:00
17.12.2025
572

Gadskārtējā policistu apbalvošanas pasākumā, kas aizvadītajā nedēļā norisinājās Limbažos, arī šoreiz par īpašākiem darba sasniegumiem vai ievērojamu dienestā aizvadīto laiku godināta virkne Vidzemes kārtībsargu, tostarp arī 18 no Dienvidvidzemes iecirkņa, kura pārziņā ir Cēsu un Madonas novads. Atzīmējot Valsts policijas (VP) 107. gadadienu, teju 60 Vidzemes reģiona pārvaldes (VRP) likumsargu 11. decembrī bija aicināti uz […]

Tautas balss

Egle rada prieku

09:57
17.12.2025
19
Cēsniece L. raksta:

“Priecājos par Cēsu galveno egli Vienības laukumā. Tā izgreznota ļoti jaukām gaismiņām. Prieks skatīties gan autobraucējiem, gan gājējiem. Šajās tumšajās dienās, ieraugot mirdzošās spuldzītes, sejā iezogas smaids,” sacīja cēsniece L.

Klientus necenšas piesaistīt

15:11
13.12.2025
36
Lasītāja I. raksta:

“Cēsīs “Latvijas Pasta” nodaļa tagad atrodas tirdzniecības centrā “Solo”. Ieejot lielajā ēkā, grūti saprast, kur atrodas pasts. Ir gan izlikta plāksne ar norādi, bet to var arī nepamanīt. Informācijas statīvs novietots uz grīdas, savukārt košie un pamanāmie veikalu nosaukumi virs tirdzniecības telpu durvīm neapzināti liek starp tiem meklēt pasta nosaukumu. Cilvēks skatās un nesaprot, kur […]

Latvijas preces - dārgas

15:11
13.12.2025
33
Seniore M. raksta:

“Visur mudina pirkt Latvijas pārtikas preces. Bet, kad veikalā paskatās, cik tās maksā, tomēr jāizvēlas ievestie produkti. Ne­zinu, vai pie vietējās produkcijas augstajām cenām vainojami tirgotāji vai ražotāji, bet kaut kas tur nav kārtībā. Vēl arī jāsaka, ka ne vienmēr vietējā produkta garša ir labāka nekā importētajām precēm. Protams, tas ir gau­mes jautājums, bet man […]

Ko mainīs likuma maiņa

11:58
07.12.2025
50
1
Lasītāja A. raksta:

“Lasu, ka mājdzīvnieks, suns, kaķis vai cits, nedrīkstēs būt īpašums. Bet kāds tad tam būs statuss, un kuram būs jāuzņemas atbildība par dzīvnieka ēdināšanu, uzraudzību, apstākļiem, kādos tas tiek turēts? Ja tas nav mans īpašums, kādu atbildību no manis var prasīt? Šķiet, juridisko formulējumu maiņa radīs daudz neskaidrību, nesapratnes. Kas sunīti, kaķīti vai papagaili mīl, […]

Cik dārgas dāvanas nes Ziemassvētku vecītis

11:57
06.12.2025
51
1
Vecmāmiņa raksta:

“Gatavojamies Zie­mas­svētkiem. Bērni raksta vēstules vecītim, stāstot, ko vēlas saņemt dāvanās, taču viņu vēlmes kļūst aizvien lielākas. Cits prasa jaunāko aifonu, cits ceļojumu uz Amerikas Disnejlendu. Saprotu, ka laiks sarežģīts, skolā, īpaši lauku mācību iestādēs, kopā mācās turīgā zemnieka un trūcīgā rokpeļņa bērns. Viens uz svētkiem saņems slēpošanu Austrijā, otrs varbūt jaunu džemperīti. Kā sadzīvot? […]

Sludinājumi