![200902091621491553](https://edruva.lv/wp-content/uploads/2009/02/200902091621491553.jpg)
Dzērbenes pagasta „Kleķeros” sešus gadus darbojas auto kapsēta, kuru iecienījuši arī cēsnieki.
Z/s “Zemturi” saimnieks Ivans Kovaļevskis ir auto kapsētas īpašnieks. Viņš šajā biznesā darbojas kopš 1997. gada, kad auto kapsētu atvēra Taurenes pagastā, Bānūžos. Vēlāk radās iespēja nopirkt zemi Dzērbenē, kur uzņēmējs turpināja attīstīt aizsākto.
I. Kovaļevskis stāsta, ka 90. gadu beigās ar līdzīgu biznesu nodarboties sāka draugi Rīgā. Ivans domāja – kādēļ kaut ko līdzīgu nepamēģināt laukos. “Tā šajā biznesā esmu 12 gadus,” saka Dzērbenes pagasta uzņēmējs. Darbojas bijušās fermas ēkā, kurā izveidota plaša auto rezerves daļu noliktava un automašīnu
remontdarbnīcas.
Uzņēmējs stāsta, ka ikdienā jauc automašīnas un tirgo lietotas auto detaļas. Nodarbojas arī ar auto remontēšanu.
“Lielus remontus neveicam,” saka uzņēmējs un neslēpj, ka auto kapsētu iecienījuši ne tikai rajona ļaudis, bet pie viņa pēc lietotām auto detaļām cilvēki brauc pat no Kurzemes un Latgales. Stāsta, ka gada laikā rezerves daļās tiek izjauktas apmēram 150 automašīnas.
“Nesen bija atbraukuši cilvēki no Madonas, Rīgas, Ventspils. Pat no Krievijas bija atbraukuši pēc lietotas auto kārbas, nemaz nerunājot par cēsniekiem. Kādreiz Cēsīs bija četras auto kapsētas, šobrīd vairs tikai viena. Es esmu otrais, kurš šajā biznesā darbojas Cēsu rajona robežās,” stāsta uzņēmējs un skaidro, ka rezerves daļām pērk dažādas automašīnu markas. Turklāt informāciju par rezerves daļām ievieto internetā, caur kuru mūsdienās ļoti aktīvi notiek pirkšana un pārdošana.
Vaicāts, kādas rezerves daļas pie viņa cilvēki visbiežāk meklē, atbild: “Grūti prognozēt. Prasa visu ko. Pats saku- katrai rezerves daļai ir savs pircējs. Ir bijis, ka kāda auto detaļa plauktā nostāv gadiem un esmu jau domājis par tās aizmešanu, kad nākamajā dienā tai uzrodas pircējs,” saka I. Kovaļevskis un atminas, ka sācis tirgoties ar žiguļu, moskviču un zaporožecu lietotām rezerves daļām. “Arī tagad tās vēl ik pa laikam cilvēkiem vajag. Šīs padomju laiku automašīnas vēl nekur nav pazudušas,” teic I. Kovaļevskis un vērtē, ka auto kapsētām vienmēr būs sava vieta
auto detaļu tirdzniecības nišā.
“Nekad visi nevarēs atļauties braukt ar jauniem auto. Arī tagad, ja paskatās, pilsētā varbūt ir vairāk jauno auto īpašnieku. Bet laukos cilvēkiem arī treknajos gados nebija līdzekļu, par kuriem jaunos auto iegādāties. Turklāt skaidrs, ka vienmēr būs lētāk nopirkt automašīnai, piemēram, lietotu motoru par pārsimts latiem nevis jaunu pa vairākiem tūkstošiem. Īpaši, ja jauns motors automašīnai vairākas reizes pārsniedz tās vērtību,” domās dalās auto kapsētas īpašnieks, atzīstot, ka decembris, janvāris un februāris ir klusie mēneši, kad interese par auto rezerves daļām un tirgošanās apjomi sarūk.
“Pavasarī un rudenī cilvēki visvairāk remontē automašīnas,” bilst uzņēmējs un nenoliedz, ka krīze valstī jūtama arī viņa darbības sfērā.
“To jau izjūt ikviens. Es arī pirms jaunā gada no darba atlaidu vienu darbinieku. Šobrīd pie manis strādā vairs tikai divi puiši. Es patlaban nevaru runāt par lielas peļņas gūšanu. Sanāk pašam maizei un darbinieku algām. Viss. Kas būs tālāk, grūti spriest. Jācer, ka situācija valstī stabilizēsies. Tiesa, pozitīvais šobrīd tas, ka uzņēmējiem nav vairs problēmas ar darbinieku atrašanu, kā tas bija iepriekš,” domās dalās I. Kovaļevskis.
Komentāri