Pirmajās Lieldienās, 24.aprīlī, AS “Pasažieru vilciens” sadarbībā ar šaursliežu dzelzceļa uzņēmumu “Gulbenes-Alūksnes bānītis” rīkos pirmo saskaņoto vilciena un mazbānīša tūri,
informēja Satiksmes ministrijā (SM).
Plānots, ka dīzeļvilciens no Rīgas uz Gulbeni aties svētdien ap plkst.8. Pēc ierašanās Gulbenē ap plkst.13 “pasažierus savā gādībā ņems” Gulbenes-Alūksnes bānītis un izklaidēs savā ierastajā maršrutā līdz Alūksnei un atpakaļ. Savukārt vakarā, ap plkst.17, “Pasažieru vilciens” Gulbenes stacijā sagaidīs viesus un nogādās atpakaļ Rīgā.
Šādas tūres regulāri notikšot ik sestdienu, sākot no 14.maija līdz pat šā gada beigām. Gulbenes-Alūksnes bānītis ir iecerējis katru nedēļu rīkot tematiskos izbraucienus, piemēram, stāstot par Stāmerienas muižu, Ates muzeju vai citiem reģiona tūrisma objektiem.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) atzinis, ka šāds brauciena komplekts veicinās tūrisma attīstību reģionā, kā arī būs ērts pasažieriem un sniegs atpūtas iespējas visai ģimenei.
“Tas ļautu iedzīvināt arī velotūrismu Latvijā – apkārtnē ir interesanti velomaršruti, turklāt vilcienos ir ērti pārvadāt velosipēdus, arī Gulbenes-Alūksnes bānīša vagoni ir speciāli piemēroti šim nolūkam,” skaidro ministrs.
Kā ziņots, SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” darbības pamatmērķis ir Latvijā vienīgā vispārējās lietošanas šaursliežu dzelzceļa saglabāšana un regulāru pasažieru pārvadājumu nodrošināšana tajā, kā arī tūrisma pakalpojumu sniegšana. Uzņēmējsabiedrības dibinātāji bija Gulbenes un Alūksnes pilsētu, kā arī Stāmerienas pagasta pašvaldības, Latvijas Dzelzceļnieku biedrība un sešas privātpersonas.
Gulbenes-Alūksnes dzelzceļa posms ir vienīgais vispārējās lietošanas šaursliežu dzelzceļš Baltijā. Tā sliežu platums ir 750 milimetri. 33 kilometrus garais posms ir saglabājies no šaursliežu dzelzceļa līnijas Stukmaņi-Valka, kura tika nodota ekspluatācijā 1903.gadā. Gulbenes-Alūksnes bānītis ir vienīgais dzelzceļš Latvijā, kas atzīts par valsts nozīmes kultūras pieminekli. SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” ir Eiropas Tūrisma un muzejdzelzceļu federācijas biedrs.
Pa dzelzceļu notiek regulāri pasažieru pārvadājumi starp divu rajonu centriem, un šajā maršrutā pēc saraksta kursē trīs vilcienu pāri dienā. Pārvadājumiem izmanto pagājušā gadsimtā ražotas dīzeļlokomotīves un vagonus.
Bānīti ir iecienījuši tūristi, jo līdzās dzelzceļam ir gleznaina apkārtne, kā arī interesanti dabas un vēstures objekti.
NOZARE.LV
Komentāri