Bedrīšu remonts uz autoceļiem notiek visu gadu, bet masveida bedrīšu remontus varēs sākt, iestājoties stabiliem laika apstākļiem ar diennakts vidējo gaisa temperatūrai virs plus 5 grādiem, sacīja VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) pārstāve Kaija Gulbe.
“Pagaidām, kad sals mijas ar atkusni, ir iespējams labot tikai satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres,” sacīja Gulbe.
Autoceļu seguma kvalitāti ietekmē vairāki faktori – autoceļu seguma konstruktīvo slāņu materiāla nolietojums, saistvielas dabīgā novecošanās, satiksmes slodžu radītie bojājumi un laika apstākļi, skaidroja Gulbe.
“Seguma konstrukcijai nolietojoties un novecojot, spēja būt noturīgai arī pavasara atkusnī samazinās. Līdz ar to ir grūti prognozēt remontējamo bedrīšu apjomu, jo tas lielā mērā saistīts ar laika apstākļiem. Nepastāvīgos laika apstākļos, kad gaisa temperatūra svārstās no mīnusiem uz plusiem vai intensīvi līst, autoceļu asfaltbetona segumos bedres veidojas ļoti intensīvi un remontējamo bedrīšu apjoms var strauji palielināties,” piebilda Gulbe.
Viņa arī informēja, ka saskaņā ar VAS “Latvijas Vals ceļi” (LVC) informāciju neapmierinošā stāvoklī esošo asfalta segumu garums Latvijā ir vairāk nekā 4000 kilometru. Autoceļu posmi, kuros melnā seguma virsma ir stipri nolietojusies, ir sastopami visos ceļu rajonos.
LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu – dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts – ražošanu.
LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1622 kilometri jeb 8%, reģionālie autoceļi – 5320 kilometri jeb 26,4%, vietējie autoceļi – 13 225 kilometri jeb 65,6%.
NOZARE.LV
Komentāri