Vasarā valsts autoceļu uzturēšanā tiks veikti tikai paši nepieciešamākie darbi, jo ziemā iztērēts vairāk līdzekļu, nekā iepriekš plānots, atzina VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) pārstāve Ieva Niedra.
Viņa skaidroja, ka valsts autoceļu uzturēšanai 2011.gada vasarā bija plānoti 18 454 300 lati. “Sakarā ar to, ka ziemā nācās iztērēt vairāk, nekā plānots, tad vasarā tiks veikts tikai pats nepieciešamākais – bedrīšu remonts un grants segumu planēšana,” sacīja Niedra.
2010./2011.gada ziemas sezonā valsts ceļu uzturēšanā tika iztērēti 26,9 miljoni latu, un šī summa pārsniegusi uzturēšanas darbiem atvēlētos līdzekļus aptuveni par pieciem miljoniem latu. “Tas nozīmē, ka ceļu uzturēšanai vasarā atlikuši aptuveni 13,5 miljoni latu,” skaidroja Niedra.
Viņa piebilda, ka šoziem ceļu uzturēšanā iztērēts vairāk līdzekļu nekā iepriekšējās ziemās. 2009./2010.gada ziemā autoceļu uzturēšanā tika iztērēti 23,1 miljons latu, 2008./2009.gada ziemā – 26,2 miljoni latu, bet 2007.2008.gada ziemā – 25,7 miljoni latu.
Jau ziņots, ka bedrīšu remonts uz autoceļiem notiek visu gadu, bet masveida bedrīšu remontus varēs sākt, iestājoties stabiliem laika apstākļiem ar diennakts vidējo gaisa temperatūru virs plus 5 grādiem, biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja VAS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” (LAU) pārstāve Kaija Gulbe.
“Pagaidām, kad sals mijas ar atkusni, ir iespējams labot tikai satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres,” sacīja Gulbe.
Autoceļu seguma kvalitāti ietekmē vairāki faktori – autoceļu seguma konstruktīvo slāņu materiāla nolietojums, saistvielas dabīgā novecošanās, satiksmes slodžu radītie bojājumi un laika apstākļi, skaidroja Gulbe.
NOZARE.LV
Komentāri