Valmieras pašvaldības domes deputāts Romāns Naudiņš (TB/LNNK) gatavo pasākumu plānu un mārketinga priekšlikumus, kas palīdzētu kaut nelielu daļu tranzīta plūsmas novirzīt Valmieras virzienā.
Sagatavoto pasākumu plānu un mārketinga priekšlikumus viņš gatavojas iesniegt Valmieras pašvaldībā, informēja apvienības “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK Valmieras grupā.
Vienas nedēļas garumā Naudiņš organizēja vieglo automašīnu uzskaiti ar ārvalstu numura zīmēm, kas, neiebraucot Valmierā, apbrauc to pa apvedceļu Rīgas virzienā no Valkas puses un otrādi. Automašīnu plūsmas uzskaite tika veikta gan dienā, gan diennakts tumšajā laikā.
“Rezultāti ir pārsteidzoši. Biju domājis, ka tie ir pāris simti automašīnu diennaktī, tad, noslēdzot pētījumu, skaitļi liecināja ko citu. Laikā no plkst.9 līdz 21 Rīgas virzienā vidēji stundas laikā devās 38 automašīnas ar ārvalstu numura zīmēm. Laikā no plkst.21 līdz 9 automašīnu skaits samazinājās līdz 17. Uzskaiti veicām pie pagrieziena no Valkas šosejas uz benzīntanku Valdeko. Tas nozīmē, ka neesam fiksējuši atlikušos trīs autoceļus, kas arī nodrošina automašīnu tranzītu gar Valmieru. Taču šajos ceļa posmos ārvalstu vieglo automašīnu plūsma nav tik intensīva, kā virzienā no Tartu uz Rīgu,” konstatē Naudiņš.
Aprēķini liecina, ka diennaktī ar vismazāko automašīnu intensitāti Valmieru pa apvedceļu apbrauc ap 660 automašīnām vienā virzienā. Pretējā virzienā automašīnu plūsma ir par 20% mazāka. Tas, iespējams, skaidrojams ar to, ka atpakaļceļu Igaunijas virzienā autovadītāji veic pa “Via Baltica” autoceļu.
91% no ārvalstu automašīnām bija ar Igaunijas numura zīmēm.
“Aprēķini liecina, ka Valmieru ikdienas pa apvedceļu apbrauc ap 1300 automašīnu ar ārvalstu numura zīmēm. Ja no šī skaita 20% automašīnu mēs spētu nepalaist garām un uzņemt Valmierā kā ciemiņus, tad tas dotu vērā ņemamu pienesumu pilsētas uzņēmējiem, kas nodarbojas ar sabiedrisko ēdināšanu, tirdzniecību un viesnīcu biznesu. 20% tranzīta plūsmas būtu 260 automašīnas. Ja katra automašīna Valmierā pirktu pakalpojumu par vidēji 35 latiem, tad ikdienu tie būtu 9100 lati, bet mēnesī – jau 273 000 latu. Tas nozīmētu jaunas darba vietas un nodokļus valstij,” piebilst Naudiņš.
Tranzīta plūsmas pētījums veikts ar TB/LNNK Valmieras biedru brīvprātīgu atbalstu, kā arī par Naudiņa privātiem līdzekļiem.
LETA
Komentāri