Valmierā turpinās lielāko ielu rekonstrukcija, kas tiek veikta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu (ERAF). Pārbūves darbi notiek gan Tērbatas un Valkas ielā, gan Rīgas ielas posmos.
Rīgas ielas rekonstrukcija vienlaikus notiek trijos posmos. Pilnsabiedrības „LC&B” darbu vadītājs Uldis Dreimanis informēja, ka pabeigta apakšzemes komunikāciju izbūve Rīgas ielas posmā no G.Apiņa līdz Garā ielai. Tur šonedēļ sāksies brauktuves sagatavošana asfaltbetona pirmās kārtas uzklāšanai. Savukārt Rīgas ielas posmā no Garā līdz Kārļa ielai sāksies komunikāciju izbūve, un plānots, ka no ceturtdienas satiksmei tiks slēgts Rīgas un Kārļa ielas krustojums. Sabiedriskā transporta organizācija saglabāsies līdzšinējā, savukārt autovadītājiem jārēķinās ar jauniem ierobežojumiem.
Rīgas ielas posmā no Grants ielas līdz Kazarmju ielai nomainīta caurteka, turpinās ūdensvada pārbūve. Raiti rekonstrukcija turpinās Rīgas ielas posmā no A.Freimaņa ielas līdz iebrauktuvei uz Kocēnu kapiem, kur autovadītāji jau var pārvietoties pa asfaltētu brauktuvi. Redzamus apveidus ieguvis pārbūvētais Rīgas un E.Lācara ielas krustojums un satiksmes organizācija uz individuālajām mājām un autoservisu „Birums”.
SIA „Lemminkainen Latvija” projektu vadītājs Juris Asafrejs informē, ka Tērbatas ielā no Brīvības līdz Valkas ielai šonedēļ tiks uzsākta brauktuves sagatavošana asfaltbetona seguma uzklāšanai. Līdzīgā stadijā ir Valkas ielas posms no A3 šosejai līdz iebrauktuvei uz Viestura laukumu. Plānots, ka tuvākajās nedēļās tiks sākta komunikāciju izbūve Tērbatas ielā no Lucas līdz Brīvības ielai. Darbu dēļ šis ielas posms satiksmei būs slēgts.
Jau ziņots, ka lielākās problēmas brauktuvju pārbūves procesā sagādā topogrāfisko uzmērījumu neatbilstība reālai situācijai. Atrokot darba zonu, nākas secināt, ka kādas apakšzemes komunikācijas iebūvētas neatbilstošā augstumā vai arī tiek konstatētas komunikācijas, kādas nav atzīmētas vai tās ir sliktākā tehniskā stāvoklī, nekā paredzēts. Lai šādas un līdzīgas radušās problēmsituācijas operatīvi risinātu, reizi nedēļā tiekas gan darbu pasūtītāji un veicēji, gan uzraugi, kā arī citu iesaistīto, piemēram, sabiedriskā transporta uzņēmuma „VTU Valmiera” pārstāvji.
*** Rīgas ielas rekonstrukcija ir lielākais un nozīmīgākais ielas pārbūves projekts Valmierā, jo tiek atjaunota viena no galvenajām pilsētas ielām 3,5 kilometru garumā. Darbi turpināsies līdz 2010.gada rudenim, un tie tiek finansēti, piesaistot finanšu līdzekļus ERAF darbības programmā “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma prioritātes „Policentriska attīstība” pasākuma „Atbalsts ilgtspējīgai pilsētvides un pilsētreģionu attīstībai” aktivitātē „Nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru izaugsmes veicināšana līdzsvarotai valsts attīstībai”. Rekonstrukciju atklāta konkursa rezultātā uzticēts veikt pilnsabiedrībai „LC&B”.
Arī Tērbatas un Valkas ielas rekonstrukcija tiek finansēta, piesaistot ERAF finanšu līdzekļus darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.6.prioritātes „Policentriska attīstība” 3.6.1.pasākuma „Atbalsts ilgtspējīgai pilsētvides un pilsētreģionu attīstībai” 3.6.1.1.aktivitātē „Nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru izaugsmes veicināšana līdzsvarotai valsts attīstībai”. Darbus atklāta konkursa rezultātā uzticēts veikt SIA „Lemminkainen Latvija”.
Jau ziņots, ka kopumā ERAF atbalsts nacionālās un reģionālās nozīmes attīstības centru izaugsmes veicināšanai līdzsvarotas valsts attīstībai pieejams 16 Latvijas pilsētām. Šajā aktivitātē varēs apgūt 209,2 miljoni latu, tai skaitā, ERAF finansējumu 177 834 211 miljonu latu apmērā, nacionālais publiskais finansējums būs 31 382 509 miljonu latu apmērā. Līdztekus Valmierai uz atbalstu pretendēs Gulbene, Talsi, Daugavpils, Jelgavas, Jēkabpils, Liepāja, Rēzekne, Ventspils, Aizkraukle, Cēsis, Kuldīga, Līvāni, Madona, Saldus un Smiltene pilsētas. Atsevišķa aktivitāte pilsētvides attīstībai ir paredzēta galvaspilsētai Rīgai.
Komentāri