“Druvā” pēc palīdzības vērsās cēsnieks Viktors Žbanovs, kurš vēlējās noskaidrot situāciju, kas radusies, iepērkoties “Maxima” veikalā Gaujas ielā. V.Žbanovs vēlējies nopirkt salātus. Pie plaukta viņu “uzrunājusi” cenu zīme – NOCENOTS, tādēļ kārotos salātus ielicis iepirkumu grozā. Taču pārsteigums nācis, kad mājās, noplēšot akcijas cenu zīmi, zem tās atklājusies vecā preces cena. Tā bijusi zemāka. “Es negribu strīdēties dažu santīmu dēļ, bet varbūt neesmu vienīgais, ko apmāna veikals,” sašutis V.Žbanovs. Viņš vērsies arī veikalā, bet nekādu risinājumu nav saņēmis.
Pēc radušās situācijas skaidrojuma “Druva” devās pie veikala “Maxima” vadības.
“Tā ir pārdevējas neuzmanība. Konkrētajai precei bija akcija, bet tad tai mainījās cena. Pārdevējas darba pienākums bija to pārmarķēt. Tādēļ arī sanācis šis starpgadījums, ka prece maksā vairāk,” skaidro veikala operatore Līga Kokinberga, kas atvaļinājuma laikā aizvieto veikala direktori Sanitu Kokarēviču. “Maxima” atzīst savu vainu un, tā kā šāds gadījums Cēsīs ir pirmo reizi, tad vadība solīja vairāk uzmanīties un kontrolēt darbinieku veicamos pienākumus, lai šāds gadījums neatkārtotos. L.Kokinberga: “Saprotu šo cilvēku. Protams, viņš var nākt uz veikalu, mēs risināsim pārpratumu.”
Patērētāju tiesību aizsardzības centra sabiedrisko attiecību un patērētāju informēšanas daļas vadītāja Sanita Biksiniece informēja: ”Šādos gadījumos patērētājam vispirms jārunā ar veikala darbiniekiem, lai noskaidrotu problēmu. Ja ir lielāks pārkāpums vai veikals nereaģē, pircējam jāiesniedz sūdzība Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Mēs palīdzēsim. Taču konkrētais gadījums ir salīdzinoši maigs pārkāpums, kamēr mēs tiksim līdz veikalam – ne vairs tie salāti būs, ne citas akcijas preces.” S.Biksiniece uzsver, ka preces nocenojums situāciju sarežģī, jo jāņem vērā, kādēļ precei tas uzlikts. Ar šādu zīmi patērētājs ir jābrīdina, ka produktam tuvojas realizācijas termiņa beigas, tādēļ patērētājam ar to jārēķinās. “Veikals, protams, nedrīkst maldināt patērētāju, bet bieži vien daudzās kļūdas rodas darbaspēka trūkuma dēļ. Tas nav apzināti. Pārdevēji labāk jāapmāca, ka cenu zīmes uzlikt laikus ir prioritāte,” skaidro S.Biksiniece.
Sūdzības var sūtīt pa pastu uz Patērētāju tiesību aizsardzības centru Rīgā vai arī konsultēties Cēsu patērētāju interešu aizstāvības biedrībā “Aizstāvis”.
Komentāri