Piektdiena, 23. maijs
Vārda dienas: Emīlija

Tilts tiks slēgts, nāksies mērot apkārtceļu

Jānis Gabrāns
23:00
29.08.2022
51
Gaujas Tilts 1

Tilta pār Gauju autoceļā Dukuri – Rāmnieki remontam bija jāsākas šajā nedēļā, bet pie tilta uzstādītā informatīvā plāksne vēsta, ka tilts tiks slēgts 1.septembrī.

Pēc tam   autobraucējiem, kuri ikdienā izmantoja šo tiltu, līdz pat nākamā gada rudenim, lai nokļūtu Cēsīs, nāksies mērot apkārtceļu caur Auciemu vai caur Valmieru. Gājēju tilts gan būs atvērts visu remontdarbu laiku.

No iedzīvotājiem izskan neizpratne, kāpēc netiek būvēts rezerves tilts, jo apkārtceļš pie šī laika degvielas cenām sanāks krietni dārgs. Raiskuma pagastā dzīvojošie Gints Stašāns un Aldis Ābols “Druvai” stāsta, ka, viņuprāt, nav veikta nekāda apzināšana, cik daudzi izmanto šo tiltu, lai nokļūtu uz darbu, uz skolu, bērnudārzu. Gints stāsta, ka pats strādā attālināti no mājas, bet bērni jāved uz bērnudārzu, skolu, un tad nu sanāk daudz papildu kilometru. Īpašs līkums iznāk, ja jābrauc uz pirmsskolas izglītības iestādi Jāņmuižā, kas, braucot pār Rāmnieku tiltu, bija ļoti tuvu.

A. Ābols pauž neizpratni, ka iedzīvotāji nav laikus informēti par tilta slēgšanu, publiski ziņa parādījusies pavisam nesen: “Varbūt vienkārši nebija gribēšana visu saskaņot, varbūt nedomāja, ka tur tik daudzi brauc. Bet pie mums jau ir tā, ja cilvēki neko neprasa, tad viss kārtībā, bet kā lai zinām prasīt, ja neesam informēti par iecerēm?”

Informācija vēsta, ka līgums par būvdarbiem    starp VSIA “Latvijas Valsts ceļi” un tilta būvniekiem SIA“ACBR” noslēgts 12.jūlijā.

Vīri spriež, ka situāciju varētu risināt, ja būtu divas mašīnas, vienu atstātu vienā pusē tiltam, otru – otrā, bet, ja ģimenē brauc gan sieva, gan vīrs, katram vajag divas mašīnas, cik tas izmaksātu? Un nākamā problēma, kur mašīnas turēt?

Skaidrs, ka ar papildu izdevumiem nāksies rēķināties daudziem, arī mašīnas, braucot pa grants ceļu, iedzīvosies neplānotās problēmās. Zināms, ka vairāk nekā desmit ģimenes izmanto tiltu, lai vestu bērnus uz bērnudārziem, skolām Cēsu pusē, tajā skaitā arī Vaidavas pagasta iedzīvotāji. Daudzi tiltu izmanto, lai brauktu uz darbu. Ne tikai uz Cēsīm, daudzi cēsnieki brauc uz “Byko-Lat” ražotni Valmierā, un šis ir taisnākais ceļš.

Dzintra Kampenusa, kura dzīvo aptuveni kilometra attālumā no tilta un strādā Cēsīs, stāsta: “Ja tagad uz darbu un atpakaļ nobraucu 16 kilometrus, tad, mērojot ceļu caur Strīķiem un Auciemu, tie ir 50 kilometri dienā. Starpība 34 kilometri. Ja nedēļā uz darbu braucu sešas dienas, sanāk papildu vairāk nekā 800 kilometru mēnesī. Cik tas izmaksās ar šī brīža degvielas cenām?”

Visi uzrunātie norāda, ka apbraucamais ceļš caur Strīķiem un Auciemu, īpaši ziemā, var radīt problēmas.

“Laikam tas, kurš pieņēma lēmumu par apkārtceļu, neapskatījās, kāds ir šis ceļš, kā    tiek uzturēts. Tur daudzi nepārredzami līkumi, ziemā ceļu slikti tīra, ir vairāki stāvi kalni. Kurš būs atbildīgs par negadījumiem, kas    notiks,” jautā Dz. Kampenusa.

Par savām problēmām pastāsta arī zemnieks Verners Blaus, kurš nodarbojas ar bioloģisko lauksaimniecību. Viņam apstrādājamās platības ir abās pusēs Gaujai. Viņš tāds neesot vienīgais, un ko zemniekam darīt, ja kādu tehnikas vienību vajag abās pusēs? Cik laika un naudas prasīs tās nogādāšana turp un atpakaļ?

“Skaidrs, ka tilta būvniecību kavēt nedrīkst, paldies “Latvijas valsts ceļiem”, ka rasta iespēja uzbūvēt labāku tiltu, bet tomēr pareizi būtu, ja paralēli uzbūvētu pagaidu tiltu, jo tas ir iespējams un izmaksām nevajadzētu būt lielām,” saka V. Blaus.

Arī Dz. Kampenusa stāsta, ka jau pērn, kad pirmo reizi dzirdējusi par iespējamo tilta remontu, izskanējis, ka būs rezerves tilts. Par iemesliem, kāpēc netiks būvēts rezerves tilts, sabiedrībā izskan dažādas versijas, tostarp, ka to liedzot vides sargi, jo tur esot kaut kādi biotopi, ko nedrīkst traucēt. Kāds pat jautāja, kas tad svarīgāks -gliemeži vai cilvēki?

Pēc “Druvas” rīcībā esošās informācijas normatīvie akti nenosaka situācijas, kad obligāti jāizbūvē rezerves tilts, lēmumu par tā būvniecību pieņem, vadoties no satiksmes intensitātes un attāluma, kas jāmēro apkārtceļā. Minētajā gadījumā ne viens, ne otrs faktors neesot tik liels, lai tērētu lielu naudu rezerves tilta būvniecībai.

No iedzīvotājiem izskanējusi apņemšanās meklēt palīdzību pat caur tiesu, lai    piedzītu viņiem radītos papildu zaudējumus.

“Druva” par rezerves tilta    būvēšanu vai nebūvēšanu jautāja remontdarbu pasūtītājam “Latvijas Valsts ceļi”.    Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova skaidroja: “Pagaidu tilta izbūve ievērojami sadārdzina projektu, bet, ņemot vērā, ka valsts ceļu remontdarbiem finansējuma jau ilgstoši trūkst, ir jāizvēlas prioritātes un jārealizē tie būvdarbi, kuri ir visnepieciešamākie. Pagaidu tilta būvniecība izmaksātu vairāk nekā 100 tūkstošus eiro, līdz ar to pietrūktu līdzekļu pašu remontdarbu veikšanai.

Tāpat jāņem vērā, ka darbi notiek Gaujas Nacionālā parka teritorijā, bet pagaidu tilta izbūves vajadzībām būtu jāzāģē mežs un jāiejaucas parka biotopos, kas šajā teritorijā nav vēlams, savukārt visu dabas prasību izpilde vēl vairāk sadārdzinātu pagaidu būves izmaksas.”
V. Blaus, pēc profesijas inženieris, gan apšauba tik lielas rezerves tilta izmaksas, norādot, ka esošā tilta izbūve, upes aizbēršana no Vaidavas puses, pāļu iedzīšana un visi būvdarbi izmaksāja tikai ap 100 tūkstošiem latu. Viņš apgalvo, ka pagaidu tiltu būvniecībai ir paredzēti Valsts rezervju īpašumā esošie metāla statņi, kas atrodas Strenčos, kur pašreiz beidz tilta būvniecību.

“Dīvaini, kāpēc ceļinieki spiesti slēpt patieso pagaidu tilta nebūvēšanas iemeslu, vides    draugu aizliegumu, ka pagaidu tilta metāla statņi traucēšot dzīvi upes dzelmē esošiem gliemežiem. Bet kas nodrošinās dzīvību ziemas laikā pa slidenajiem, netīrītajiem un nekaisītajiem ceļu kalniem,” retoriski jautā V. Blaus.

Savukārt kāds būvinženieris norāda, ka šajā vietā rezerves tilts varētu izmaksāt 150 – 200 tūkstošus eiro.

Tātad rezerves tilta nebūs un iedzīvotājiem nāksies samierināties ar neērtībām. Varbūt kau ko var palīdzēt pašvaldība? Cēsu domes priekšsēdētāja vietnieks Atis Egliņš – Eglītis stāsta, ka pašvaldībā par šo problēmu pirms dažām nedēļām uzzinājuši no iedzīvotājiem, kuri sākuši uzdot jautājumus: “Pārgaujas apvienības pārvalde tiksies ar iedzīvotājiem, lai saprastu, ko varam palīdzēt. Ir iespēja piedāvāt vietas Auciema bērnudārzā vismaz uz tilta remonta laiku, lai nav jābrauc tik tālu. Ar “CATA” esam runājuši par maršrutu, lai bērnus nogādātu uz skolu un atpakaļ, protams, ceļā nāksies pavadīt krietni ilgāku laiku.”

Ņemot vērā plānotos remontdarbus, A/S “CATA” veikusi    izmaiņas maršrutos Cēsis–Lenči, Cēsis–Rāmnieki–Strīķi un Cēsis–Lenči–Kūdums–Cēsis.

Ilgāks laiks būs jāpavada arī operatīvajiem dienestiem, lai nokļūtu notikuma vietā. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā inspektore Vidzemes reģionā Sandra Vējiņa stāsta, ka dienests ir informēts par    plānotajiem remontdarbiem: “Šī informācija svarīga, lai uz notikuma vietu nosūtītu to struktūrvienību, kura notikuma vietā var ierasties visātrāk.    Arī remontdarbu laikā VUGD ierašanās notikuma vietā notiks tiesību aktos noteiktajā prognozējamajā laikā.”

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Bezmaksas izglītojošas lekcijas un sporta aktivitātes

00:00
23.05.2025
4

Veselīgas uztura meistarklases, izglītojošas lekcijas un vingrošana ir tikai daļa no aktivitātēm, kas Cēsu novadā – pilsētās un pagastos – jau aizvadītas. Tās notiek Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) projektā “Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrībai Cēsu novadā”. Projektā piedāvātās iespējas paredzētas četru gadu garumā, visi pasākumi pieejami bez maksas ikvienam. Tikai […]

Iecirkņu vēlēšanu komisijas gatavojas 7.jūnijam

00:00
22.05.2025
72

Cēsu novadā vēlētājus gaidīs 29 vēlēšanu iecirkņos. Cēsu novada vēlēšanu komisija kopā aicināja iecirkņu komisiju priekšsēdētājus un sekretārus, lai pārrunātu aktuālo. Visos iecirkņos strādās pieredzējuši darbinieki, katrā ir arī kāds, kuram komisijas locekļa amatā bus pirmās vēlēšanas. Iepriekšējās pašvaldību vēlēšanās Cēsu novadā piedalījās 12 703 pilsoņi jeb 36,54% balsstiesīgo,    Latvijā – 34,01%. Skuje­nes vēlēšanu […]

Lai saudzētu vidi, tā jāiepazīst un jāizprot 

00:00
21.05.2025
41

Cēsīs, Rožu laukumā, nevar nepamanīt savdabīgu ēku un tās labiekārtoto apkārtni. Te radīta vides izglītības konceptvieta “ŠŪNA” sarunām, izziņai, pieredzei, diskusijām, pārdomām un redzesloka paplašināšanai. “Šī vieta nav muzejs un nav izstāde, tā dzīvo ar notikumiem, kas te katru nedēļu notiks. Apmeklētājiem būs iespēja gūt atbildes, iedvesmu un idejas, kā atbildīgi izmantot resursus, kas var […]

Svētceļojumi cauri gadsimtiem

00:00
20.05.2025
31

Cēsu muzejā visas vasaras garumā apskatāma izstāde “Turp un atpakaļ. Livoniešu svētceļojumi viduslaiku Eiropā”. Izstāde atceļojusi no Igau­nijas, kur tā pirms gada    bija skatāma Tallinā, Nigulistes baznīcā, pastāsta Cēsu muzeja Viduslaiku pils nodaļas vadītājs Gundars Kalniņš. Runājot ar izstādes kuratoru, igauņu arheologu Erki Rusovu, radās doma, ka izstādi vajadzētu parādīt arī Latvijā. E.Rusovs skaidrojis, […]

Iestudējums aizkustina skatītājus

06:40
19.05.2025
30

Liepas amatierteātris “Krams” skatītājus priecēja Ineses Tālmanes lugas “Cerību ēnā” pirmizrādē. Klāt bija arī autore, kura atklāja, ka luga tapusi, iedvesmojoties no Rūdolfa Blaumaņa noveles “Nāves ēnā”, mēģinot iztēloties, kā toreiz jutās sievietes, gaidot mājās savus vīrus, tēvus un mīļotos, kuri bija palikuši uz ledus gabala. “Tas ir stāsts par mātes un meitas attiecībām, zvejniekciema […]

Remontē ceļu, kas ved cauri Liepai. Pārvietos Lodes akmeni

00:00
19.05.2025
150

Liepas iedzīvotāji, kā arī tie, kuri dodas ceļā uz Valmieru, ievērojuši, ka šoseju no pagasta centra uz Valmieras pusi remontē, uzlabo arī sabiedriskā transporta pieturu. Arī lielais akmens ar uzrakstu “Lode”, kas atrodas šosejas malā netālu no dzelzceļa pārbrauktuves, izkustināts no gadiem ilgās atrašanās vietas. Ceļa remonts te sācies aprīļa beigās. Latvijas Valsts ceļu Komunikācijas nodaļa […]

Tautas balss

Darbības vārdi norāda darīšanu

18:48
19.05.2025
23
Sarmīte Feldmane raksta:

Klausāmies nākamās domes deputātu kandidātu runas, skaidrojumus, solījumus. Kāds ieskatās    sarakstu piedāvātajās priekšvēlēšanu programmās, lai izlemtu, kuru mērķi atbilst paša redzējumam un vajadzībām. Bet ir vērts arī pavērties pagātnē, kas ir šodiena. Proti, ko partijas solīja pirms četriem gadiem un kas izdarīts, vai ieceres palikušas tikai vēlmju sarakstā. Tiesa, daži šodienas deputātu kandidāti toreiz […]

Kāpēc neveidojas iedzīvotāju padomes

18:50
18.05.2025
18
Lasītāja K. raksta:

“Nez kur Cēsu novadā pazudusi virzība uz iedzīvotāju padomēm? Nolikumu martā pieņēma, bet tālāk nekas nav dzirdēts. Vai kādā pagastā cilvēki grib to veidot, vai kāds pieteikums saņemts? Jāņem vērā, ka pagaidām esam diezgan kūtri, ka vajadzīgs kāds rosinājums, atgādinājums par šo iespēju, bet viss pieklusis. Padomes būtu laba iespēja veidot saiti ar pašvaldību. Domāju, […]

Cēsīs joprojām trūkst soliņu

18:50
18.05.2025
37
Pensionāre Anna raksta:

“Cēsis sevi sauc par kultūras galvaspilsētu, bet kultūra nav tikai pasākumi. Tā ir arī iedzīvotājiem ērta, piemērota vide. Taču par to netiek domāts. Se­nioriem ir grūti Cēsis izstaigāt kājām, un ko redzam? Trūkst soliņu. Agrāk Rī­gas ielas sākumā, kur Raunas vārtu apstādījumi, uz mūra bija ierīkotas sēdvietas. Nu jau gadiem dēļi novākti, ja gribi piesēst, […]

Remontē ielas. Satiksmē sajukums

18:47
18.05.2025
30
1
Dra­bešu pagasta iedzīvotāja raksta:

“Labi, ka Cēsīs ielas remontē, tikai iedzīvotājiem un noteikti arī satiksmes organizatoriem grūti, ka to vienlaikus dara tik daudzās vietās. Gan jau būvnieki arī nevar visu precīzi paredzēt un nākas pamainīt kādu darbu. Braucēji apjūk, braukā pa pilsētu, kamēr atrod, kā tikt līdz vajadzīgajai vietai. Derētu norādes, shēmas izlikt jau pie lielajiem ceļiem, pa kuriem […]

Pašu rīkots pašu cilvēkiem

16:35
07.05.2025
46
Pārgaujas puses iedzīvotāja raksta:

“Esam pieraduši, ka visus svētku pasākumus rīko pašvaldība, bet, domāju, vairāk to sagatavošanā un norisē varētu iesaistīties vietējās kopienas. Esam taču spējīgi nākt kopā, radīt scenāriju un daudz ko paši izdarīt tā vienkārši, par atlīdzību saņemot tikai iedzīvotāju atsaucību. Protams, vajadzīgs arī pašvaldības atbalsts, bet sadarbībā varētu rasties ļoti jaunas formas pasākumi, kas vēl vairāk […]

Sludinājumi