Vairāki “Swedbank” klienti ir saņēmuši krāpnieciskus viltus e-pastus it kā bankas vārdā ar lūgumu sinhronizēt savas internetbankas kodu kartes, noklikšķinot uz saites, kurā pēc tam tiek lūgts ievadīt internetbankas kodu kartes paroles, informē “Swedbank”.
Banka aicina nekādā gadījumā to nedarīt un par šādiem e-pastiem informēt banku. Šis ir pasaulē izplatīts krāpšanas veids, ko sauc par “phishing” jeb “pikšķerēšanu”, kad ar viltus vēstulēm it kā bankas vai kādas citas iestādes vārdā cenšas maldināt cilvēkus un uzzināt viņu konfidenciālos datus.
Banka pārbauda šo gadījumu. Banka pateicas klientiem par modrību un vēlreiz atgādina, ka banka nekad nelūgs klientam ievadīt visus kodus no internetbankas kodu kartes.
“Swedbank” nodrošina internetbankai augstākā līmeņa aizsardzību un aicina klientus sargāt savus konfidenciālos piekļuves datus.
Jebkuru šaubu vai aizdomu gadījumā nekavējoties jāsazinās ar banku, lai pārliecinātos par e-pasta autentiskumu. “Swedbank” atgādina galveno finanšu drošības internetā likumu: banka nekad nezvanīs, nesūtīs e-pastu un nelūgs no klienta rekvizītus, kuri nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai.
Nekādā gadījumā nedrīkst sūtīt pa e-pastu vai teikt pa telefonu šādus datus: internetbankas parole, kodu kartes vai kalkulatora pilnie numuri, kartes numurs, kartes derīguma termiņš, PIN kods, kā arī CVV2 kods jeb trīs ciparu kods, kas atrodas kartes aizmugurē baltā laukumā, blakus parakstam.
To var salīdzināt ar situāciju, kad uz ielas pienāk cilvēks, kurš uzdodas par bankas darbinieku un lūdz nosaukt mājas adresi (lietotāja numuru) un iedot mājas atslēgu (paroli un kodus), norāda “Swedbank”.
Vairāk informācijas par datu drošības sargāšanu varat atrast “Swedbank” internetbankā. Ja rodas šaubas par kādu darījumu, vēstuli, e-pastu vai zvanu, vienmēr aicinām sazinieties ar banku.
LETA
Komentāri