Straupes pamatskola pēdējos gados kļūst aizvien mūsdienīgāka un gaišāka. Tie, kuri ilgāku laiku nav bijuši skolas telpās, noteikti būs pārsteigti par aktu zāli.
“Skatuves nebija, bērni nemācēja uzstāties kultūras namā.
Skatuve mums jau gadiem bija sapnis,” stāsta direktore Ligita Krūmiņa. Viņa ir priecīga, ka par skolu ļoti domā pašvaldība un neatsverams atbalsts tiek saņemts no draugiem – Holandes palīdzības fonda “ Stichting Hulp Lettland” . Ar tā finansiālu palīdzību
zālē ierīkots apgaismojums, apskaņošana, iegādātas digitālās klavieres, viņi parūpējušies, lai skolā būtu mūsdienīgs darbmācības kabinets zēniem. Fonda prezidents Jops Fuijkinks ir regulārs viesis skolā.
“Mums tagad ir īsta pils zāle ar parketa grīdu,” gandarīta direktore. Par tās interjeru gādāja skolotāja Daiga Kreitūze. Zālē atrodas arī
multimediju iekārta, ja
notiek kāda sadziedāšanās, var klausīties you tube, izmantot interneta iespējas pasākumos. Skolas zālē tagad ir vieta 230 skatītājiem, agrāk varēja sarūmēties vien 180. Jaunie krēsli ir šaurāki, bet ērtāki.
Ar valsts un pašvaldības atbalstu datorizētas klases. Pirms pieciem gadiem skola sāka solu maiņu, vēl tie vajadzīgi vien pusotrai klasei. Savulaik kā humānā palīdzība saņemtie soli pamazām kļuvuši par pagātni. “Darām nesteidzoties,” saka direktore. Skolēni stundas vada vienvietīgos, regulējamos solos un krēslos. “Soliem nav paceļamās virsmas, un
tajos visu nesaliksi kā vecajos,” smej Ligita Krūmiņa.
Skola vienam kabinetam iegādājusies
divvietīgus Ukrainā ražotus solus, bet to kvalitāte izrādījusies ne tik laba. “Tie daži lati, ko varētu ietaupīt, nav tā vērti. Solu un krēslu iegāde vienai klasei, kurā mācās 13 skolēni, izmaksā 700 latus. Skolā ir 12 klašu un vēl arī nodarbību telpas, hallē trīs kabineti un dienas centrs,” pastāsta direktore.
“Nav bērniem prātā bojāt inventāru. Pirms pieciem gadiem iekārtojām dabas zinību kabinetu, tagad var atrast pa kādai švīkai,” gandarīta Ligita Krūmiņa.
Straupes skolas skolēni ir priecīgi, ka var mācīties mūsdienīgā skolā.
Sarmīte Feldmane
Komentāri