Sākusies autoceļu ziemas uzturēšanas sezona. Šajā laikā ceļu dienesti īpaši uzmanīgi seko līdzi laika apstākļu ietekmei uz satiksmes drošību, gādājot, lai autobraucējus nepārsteidz apledojušas brauktuves, kā arī, protams, ir gatavi tīrīt ceļus. Ziemas sezonā ceļu uzturētāji mobilizēti darbam visu diennakti.
Autoceļu uzturētāji ziemai ir sagatavojušies. Kopumā valsts autoceļu uzturēšanas līmenis šoziem plānots līdzvērtīgs pēdējos gados nodrošinātajam.
Neatkarīgi no sezonas valsts ceļu saimnieki – VAS “Latvijas Valsts ceļi”- turpina uzsākto un plāno tuvākajā laikā darāmo. Lai gan vēl dabā maz kas redzams, ceļu sakārtošanā nākamgad noteikti tiks paveikti vērienīgi darbi. Patlaban
acīmredzamas pārmaiņas notiek Straupes pagastā. Valmieras – Rīgas šoseja tiek rekonstruēta, izbūvēts gājēju celiņš. Par ceļinieku – SIA
“Leminkainen”- darbu VAS “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu nodaļas vadītājs Uldis Plendišķis saka: “Strādā kvalitatīvi, saskaņoti, raiti.” Jau noasfaltēta viena braukšanas josla Plācī, drīzumā būs arī Straupē pie pils dīķa.
Ja ziema nesteigsies, šoruden daudz tiks padarīts. Pabeigta ceļa Cēsis – Rāmuļi posma
atjaunošana septiņu kilometru garumā, kur arī izrakti grāvji. Pabeigts remonts tiltam pār Amatu Amatā,
atjaunots segums Amatas tiltam Melturos, kā arī no Raunas pagrieziena līdz Bērzkrogam.
Visnepacietīgākie, un pamatoti, ir vecpiebaldzēni, kuri gaida nu jau Latvijā pazīstamā autoceļa P30 rekonstrukciju. “Vecpiebalgas ceļam iepirkumā noskaidrots uzvarētājs, ja pārējie dalībnieki nepārsūdzēs, tiks slēgts līgums par darbiem, kas sāksies nākamgad,” stāsta Uldis Plendišķis. Ceļš tiks rekonstruēts no dzelzceļa viadukta līdz Brežģa kalnam. Tiks būvēts arī jauns tilts pār Gauju Taurenē. Pēc tam būs nākamais
posms – no Brežģa kalna līdz
Jaunpiebalgas ceļam Vecpiebalgā.
Turpināsies ceļu sakārtošana ap Cēsīm. Ir pabeigta projekta izstrāde, un nākamgad sāksies darbi no Priekuļu apļa līdz Melturkrogam. Tie skars arī
viaduktu, dzelzceļa tiltu, apli pie Saulrītiem.
“Vairāku ceļu posmiem rekonstrukcijas darbi tiek projektēti,” uzsver Uldis Plendišķis.
Arī tādu posmu uz valsts ceļiem bijušā Cēsu rajona teritorijā, salīdzinot ar agrākiem gadiem, nav maz. Augšlīgatne – Nītaure, Raiskumkrogs
– Stalbe. Projektēšanu gaida tilts pār dzelzceļu Līgatnē. Tas būs gana sarežģīts objekts, jo jābūvē arī pagaidu tilts. Ir izsludināts iepirkums ceļa Cēsis – Priekuļi rekonstrukcijas projektēšanai. Arī tas pārmaiņas gaida jau ilgus gadus. Drīzumā varētu sākties projekta izstrāde Vidzemes šosejas posmā pie Bērzkroga, kur asfalta segumā ir pamatīgas risas un ziemā allaž ir problēmas.
“Nākamā gada plānā vēl ir asfalta seguma atjaunošana gan no Ieriķiem līdz Melturiem, gan no Līgatnes līdz Ieriķiem.
Plānā paredzēts arī virsmas remonts jaunajam ceļam pirms Nītaures, jo parādījušās nelielas plaisas, tāpat –
Līgatnes stacija – Vildoga posmā. Ir vēl citi darbi,” pastāsta Uldis Plendišķis. Patiesi, par tik lieliem plāniem un darbiem pēdējos gados
nevarēja pat sapņot.
Ja citviet Latvijā rudens lietavas sagādāja ne mazums problēmu, mūsu pusē tās ceļiem lielu skādi nenodarīja. Katrīnas pusē ūdeņi bija pagrauzuši ceļa malu, operatīvi postījums tika likvidēts. Problēmas bija tiem, kam bija jābrauc pa ceļiem Rozula – Dauguļi, Spāre – Asaru ezers. Pāris dienu, līdz saremontēja, tas nebija izbraucams.
“Dažādas ir autobraucēju prasības, kādam jābūt grants ceļam, tāpat kā dažādas ir viņu vadītāju prasmes. Saņēmām informāciju, ka ceļš Cimza – Lisa ir ļoti slikts. Autobraucējs mašīnai pat sasitis disku. Izbraucu šo ceļu, mēģināju saprast, kā to var izdarīt. Normāls grants ceļš, ar kādu ātrumu jābrauc, lai sasistu disku? Uz grants ceļiem satiksmes intensitāte ir ļoti maza. Visbiežāk neapmierināti ir tie, kuri brauc pa ceļu Drusti – Jaunpiebalga. Tas ir
ļoti sarežģīts ceļš, plats, to uzturēt nav viegli. Šovasar saņēmām arī sūdzības, ka ceļi
putekļaini,” ikdienas problēmas atklāj VAS “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu nodaļas vadītājs Uldis Plendišķis un piebilst, ka, lai arī cik slikti ir ceļi, vismaz pa kādam posmam jau ir sakārtots un nākamruden tādu būs krietni vairāk.
Sarmīte Feldmane
Komentāri