Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas (RPIVA) Cēsu filiāles psiholoģiskās palīdzības un atbalsta centrā atklāta jauna un izremontēta telpa mazuļu skolai “Brīnumzaķēns”. Līdz šim nodarbības notika psihologu konsultāciju telpā, ko katru reizi nācās pārveidot par spēļu istabu. Kā pastāstīja centra vadītājas pienākumu izpildītāja Inna Rezgale, RPIVA Cēsu filiāle spēļu istabas ierīkošanai atvēlēja telpu, kas studiju procesam netika izmantota. Lai šo telpu iekārtotu atbilstoši prasībām, izdevās piesaistīt līdzekļus no Cēsu domes un Nīderlandes fonda KNHM rīkotā projektu konkursa „Idejas īstenojas”.
“Mazuļu skoliņa darbojas jau piekto gadu, un bērnu skaits tajā arvien pieaug. Kopumā šo gadu laikā “Brīnumzaķēnu” apmeklējuši aptuveni 80 mazie cēsnieki. Darbību liedza paplašināt telpu trūkums, bet šī skoliņa ir ļoti nepieciešama mazuļiem, kuriem nav brāļu vai māsu, kuri vēl neiet bērnudārzā. Nodarbībās viņi apgūst saskarsmes iemaņas, satiek savus vienaudžus. Tie, kuri bijuši skoliņas nodarbībās, vieglāk iekļaujas bērnudārzā. Arī vecāki to novērtējuši un tagad uz skoliņu ved mūsu bijušo audzēkņu jaunākos brāļus un māsas. Droši varam teikt, ka centra vadītājas Ingas Jurševskas iecere par šādas skoliņas veidošanu ir attaisnojusies,” stāsta I. Rezgale.
Telpas iekārtošana veikta saviem spēkiem. Centra darbinieces atzīmē Ditas Poluckas palīdzību galvenās mēbeles – rotaļlietu skapja – izveidē. Tas ir ļoti kompakts un ietilpīgs, lai varētu novietot visas rotaļlietas un citus nepieciešamos piederumus. Ieklāts mīksts paklājs, un bērni, ierodoties uz nodarbībām, novelk apavus un darbojas zeķītēs. Iegādāti krāsaini aizkari, kastes rotaļlietu glabāšanai. Iesaistot ģimenes locekļus, veikts telpas kosmētiskais remonts, kas tagad kļuvusi gaiša un dzīvespriecīga. Guna Dālmane, kura vada nodarbības mazuļu skoliņā, stāsta, ka tagad darba apstākļi ir daudz pateicīgāki, un no vecākiem pēc pirmajām nodarbībām saņemtas pozitīvas atsauksmes: “Tagad labāk varu gatavoties nodarbībām, jo nav jāsteidz konsultāciju telpu pārkārtot par rotaļu istabu un otrādi. Jaunā telpa ir arī nedaudz lielāka un funkcionālāka, kas ļauj labāk organizēt nodarbības. Viss tām nepieciešamais tagad brīvi pieejams, atliek vien darboties. Esmu priecīga par jaunajām telpām.”
Kopā ar mazuļiem nodarbībās piedalās arī vecāki, visbiežāk mammas, kurām tā ir ļoti noderīga pieredze, jo var redzēt, kā bērns jūtas savu vienaudžu vidū, kā spēj iekļauties rotaļās. Tiekoties mazuļu skoliņā, māmiņas dalās pieredzē ar citām mammām, gūst jaunas idejas rotaļām ar bērniem. I.Rezgale saka, ka, apmeklējot nodarbības, vecāki jūtas psiholoģiski labāk. Ieguvēji ir gan vecāki, gan bērni. Nodarbībās daudz tiek strādāts ar dabas materiāliem, notiek ritmiski muzikālas rotaļas, jo G.Dālmane ir arī muzikālā pedagoģe, bērni mācās uzvesties vienaudžu vidū. Pašlaik skoliņā ir trīs grupas, kur darbojas bērni no pusotra līdz trim gadiem. Katrā grupiņā ir aptuveni astoņi, deviņi bērni.
“Jaunā telpa dos iespēju paplašināt grupu skaitu, piesaistot vēl jaunus speciālistus darbam ar bērniem. Zinām, ka vecākiem ir interese par iespējam sūtīt savus bērnus uz “Brīnumzaķēnu”, tagad nodarbības bērniem un vecākiem varētu kļūt vēl daudzveidīgākas,” saka I.Rezgale.
Var piebilst, ka jaunās telpas psiholoģiskās palīdzības un atbalsta
centrs saņēmis savā jubilejas gadā, jo šogad aprit desmit gadi kopš tā dibināšanas.
Komentāri