Zemkopības ministrija (ZM) līdz 2011.gadam ieviesīs vienas pieturas aģentūru, lai varētu nodrošināt vienotu pakalpojumu sniegšanu, biznesa informācijas portālu “Nozare.lv” informēja ZM Budžeta un finanšu departamenta direktors Jānis Šnore.
Kā ziņots, šonedēļ valdība atbalstīja 14,4 miljonu latu pārdali no Finanšu ministrijas budžeta vairāku ministriju pārziņā esošu Eiropas Savienības (ES) fondu projektu finansēšanai. ZM pārdalīti 363 000 latu, kas paredzēti ERAF 2007.-2013.gada plānošanas perioda apakšaktivitātes “Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība” projekta “Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu uz klientu orientētas pakalpojumu sistēmas izveidei” un projekta “Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu vienotas informācijas telpas izveide” finansēšanai.
Īstenojot projektu “ZM un tās padotībā esošo iestāžu uz klientu orientētas pakalpojumu sistēmas izveide”, paredzēts veidot visaptverošu klientu apkalpošanas sistēmu, kura tiek īstenota atbilstoši vienas pieturas aģentūras principiem. Tā nodrošinās vienotu pakalpojumu sniegšanu un klientu apkalpošanas pārvaldību, kā arī nodrošinās informācijas sistēmu atbalstu pakalpojumu sniegšanai un klientu apkalpošanai.
Savukārt projektā “ZM un tās padotībā esošo iestāžu vienotas informācijas telpas izveide” ir paredzēts izveidot vienotu satura pārvaldības sistēmu ZM un tās padotībā esošajās iestādēs, sasaistot to ar plānoto ZM un tās padotībā esošo iestāžu uz klientu orientētu pakalpojumu sistēmu, tādā veidā automatizējot un elektronizējot informācijas, dokumentu un e-pakalpojumu plūsmu ZM un tās padotībā esošajās iestādēs.
Abus projektus plānots realizēt no 2009.gada līdz 2011.gadam.
“Projektu ieviešana samazinās administratīvo slodzi iestādē, paaugstinās privātpersonām sniegto pakalpojumu un valsts pārvaldes funkciju realizācijas kvalitāti, kā arī palielinās projektā iesaistīto iestāžu realizēto valsts pārvaldes darbību atklātumu, ļaujot visiem Latvijas iedzīvotājiem, komersantiem un valsts pārvaldes iestādēm izsekot savu iesniegumu, procesu ierosinošo dokumentu un saņemamo e-pakalpojumu sniegšanas gaitai, tādējādi ļaujot tām prognozēt un plānot savas turpmākās darbības,” skaidro Šnore.
LETA/nozare.lv
Komentāri