Pēdējo mēnešu laikā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), kā arī Eiropas Patērētāju informēšanas centrā saņemts ievērojams skaits mutisku, elektronisku, kā arī rakstisku sūdzību par Igaunijā reģistrētā kataloga “Quelle” īpašnieka rīcību saistībā ar it kā nesamaksātiem rēķiniem iegādātajām precēm.
Kā aģentūru LETA informēja PTAC Patērētāju informēšanas daļas vadītāja Sanita Gertmane, PTAC saņēmis 16 oficiālas sūdzības, taču ļoti daudzi patērētāji zvanījuši un interesējušies par to, kā viņiem šādā situācijā rīkoties.
Satraukumu patērētājos radījis fakts, ka viņi saņem vēstules no parādu piedziņas kompānijas “Lindorff OY” par parāda piedziņas procesa uzsākšanu saistībā ar it kā nenomaksātajiem rēķiniem par precēm, kas pasūtītas no “Quelle” katalogiem.
Spriežot pēc saņemtās informācijas, uzņēmumam “Quelle” ir radušās problēmas ar grāmatvedības uzskaites sistēmu, kas daudzos gadījumos uzrāda datus par patērētājiem, kas nav norēķinājušies par precēm. Tam gan minētie patērētāji bieži nepiekrīt un apgalvo, ka ir pilnībā norēķinājušies par precēm.
Kā informēja Gertmane, Eiropas Patērētāju informēšanas centrs pašlaik ir vērsies attiecīgajā Igaunijas iestādē, lai noskaidrotu situāciju un novērstu iespējamos patērētāju tiesību pārkāpumus.
PTAC pārstāve informēja, ka tiem patērētājiem, kas ir saņēmuši vēstules no parādu piedzinēja un ir pārliecināti, kā arī var pierādīt, ka ir pilnībā norēķinājušies par pasūtītajām precēm, lai nesaasinātu un nenovilcinātu situāciju būtu rakstveidā jāinformē parāda piedzinēji “Lindorff OY” par veiktajām iemaksām, aizpildot veidlapu, kas atrodama uzņēmuma mājaslapā. Tāpat šo informāciju var nosūtīt pa pastu.
Kompānija salīdzinās saņemto dokumentāciju ar datubāzē pieejamo informāciju un, ja tiks konstatēts, ka maksājums ir veikts, tad parādu anulēs. Dokumentācijas salīdzināšana varētu noritēt aptuveni viena mēneša laikā, tādēļ PTAC aicina patērētājus nesatraukties, ja atbilde netiek sniegta nekavējoties pēc dokumentācijas nosūtīšanas.
Kā informēja Gertmane, gadījumā, ja pēc nosūtītās informācijas vēl joprojām ir neskaidrības vai nesaprašanās par parāda esamību, patērētājs var vērsties ar rakstisku sūdzību Eiropas Patērētāju informēšanas centrā, Rīgā, K.Valdemāra ielā 157, 228.kabinetā, vai elektroniski, rakstot uz adresi “info@ecclatvia.lv”, pievienojot visu maksājumu apliecinošo dokumentu apstiprinātas (apstiprinājumu izsniedz norēķinu iestāde – piemēram, banka vai pasts) kopijas.
Sūdzību Eiropas Patērētāju Informēšanas centram varat sūtīt arī pa elektronisko pastu, pielikumā pievienojot ieskanētus apstiprinātos maksājumu apliecinošos dokumentus. Pēc rakstveida sūdzību saņemšanas Eiropas Patērētāju Informēšanas centrs sūdzības pārsūtīs Igaunijas kompetentajai iestādei risināšanai, jo uzņēmums “Quelle OÜ” nav reģistrēts Latvijā, bet gan Igaunijā.
Pēc Gertmanes teiktā, tiem patērētājiem, kam ir radušās problēmas ar maksājumu apliecinošu dokumentu sagādāšanu, būtu līdzams, ja patērētāji varētu atcerēties konkrētu datumu, kad ir norēķinājušies par precēm, un to paziņot uzņēmumam “Lindorff”, tas varētu palīdzēt atrast konkrēto maksājumu datubāzē.
Ja radušās neskaidrības par konkrēto jautājumu, tad PTAC aicina nenovilcinot laiku, kontaktēties ar parādu piedzinējiem “Lindorff OY”.
PTAC arī atgādina, ka maksājumu apliecinošie jeb grāmatvedības dokumenti glabājami 10 gadus, lai gadījumā, ja tiek apšaubīts norēķinu fakts, tiktu uzrādīti nepieciešamie pierādījumi.
LETA
Komentāri