Igaunijā reģistrētais kataloga “Quelle” īpašnieks “Quelle OÜ” noliedz jebkādu saistību ar piedziņas kompānijas “Lindorff OY” sūtītajiem brīdinājumiem par neapmaksātiem rēķiniem.
“Quelle OÜ” valdes locekle Mari Rahumegi aģentūrai LETA norādīja, ka “Quelle OÜ” apstrīd informāciju, kas izplatīta Latvijā, ka “Quelle” grāmatvedības kļūdu dēļ klientiem nosūtīti nepamatoti brīdinājumi par neapmaksātiem rēķiniem.
Brīdinājumi par neapmaksātajiem rēķiniem, kurus nosūtīja “Lindorff OY” Latvijas, ir nosūtīti tikai un vienīgi pēc “Lindorff OY” iniciatīvas. “Quelle” nav pilnvarojusi “Lindorff” iekasēt vai piedzīt “Quelle” neapmaksātos rēķinus.
Laika posmā no 2007.gada janvāra līdz 2008.gada 31.jūlijam attiecības starp “Quelle” un “Lindorff” tika regulētas ar sadarbības līgumu. Saskaņā ar šo līgumu “Lindorff” sniedza “Quelle” patērētāju kredītlīguma finansēšanas pakalpojumu.
Saskaņā ar sadarbības līgumu “Lindorff” bija atbildīgs par nomaksas pirkuma līgumu maksājumu administrēšanu, visi maksājumi bija jāveic pa tiešo “Lindorff” bankas kontā.
Jau agrāk Igaunijā “Lindorff” bija problēmas ar “Quelle” nomaksas pirkuma līgumu klientu maksājumu administrēšanu. Tas bija viens no iemesliem, kādēļ “Quelle” sadarbības līgumu ar “Lindorff” pērnā gada jūlija beigās izbeidza. Sadarbības līgumu izbeidzot, “Lindorff” apņēmās līdz beigām administrēt to nomaksas pirkuma līgumu klientu maksājumus, kuri nomaksas pirkuma līgumus ir noslēguši līdz pērnā gada 31.jūlijam. Ņemot vērā apstākli, ka pirkuma summas nomaksas termiņš “Quelle” ir ne vairāk kā 12 mēneši, šobrīd šādai nomaksas pirkuma līgumu maksājumu administrēšanai lielākoties jābūt pabeigtai.
“Quelle” nav pilnvarojusi “Lindorff” iekasēt vai piedzīt “Quelle” klientu neapmaksātos rēķinus Latvijā, kā arī saistībā ar minēto mērķi nav nodevusi nekādu informāciju par klientiem. “Quelle” nekavējoties veiks visas nepieciešamās un tiesiski atļautās darbības, lai “Lindorff” pārtrauktu nepamatoto brīdinājumu sūtīšanu “Quelle” klientiem.
Kā ziņots, pēdējo mēnešu laikā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), kā arī Eiropas Patērētāju informēšanas centrā saņemts ievērojams skaits mutisku, elektronisku, kā arī rakstisku sūdzību par Igaunijā reģistrētā kataloga “Quelle” īpašnieka rīcību saistībā ar it kā nesamaksātiem rēķiniem iegādātajām precēm.
Kā aģentūru LETA informēja PTAC Patērētāju informēšanas daļas vadītāja Sanita Gertmane, PTAC saņēmis 16 oficiālas sūdzības, taču ļoti daudzi patērētāji zvanījuši un interesējušies par to, kā viņiem šādā situācijā rīkoties.
Satraukumu patērētājos radījis fakts, ka viņi saņem vēstules no parādu piedziņas kompānijas “Lindorff OY” par parāda piedziņas procesa uzsākšanu saistībā ar it kā nenomaksātajiem rēķiniem par precēm, kas pasūtītas no “Quelle” katalogiem.
LETA
Komentāri