Rubrikā Mans uzņēmums turpinām SIA “Brain How” valdes priekšsēdētāja Edmunda Bērziņa praktiskos ieteikumus, kā uzsākt savu uzņēmējdarbību. Šoreiz par uzņēmējdarbības veida izvēli.
E. Bērziņš atzīst, ka, pateicoties tehnoloģiju attīstībai, ir daudz lielāka uzņēmējdarbības veidu izvēle kā jebkad agrāk. Ir iespējams savam biznesam veltīt daļu darba laika vai strādāt pilnu slodzi. Darbību var veidot, izmantojot interneta iespējas vai tieši kontaktējoties ar klientu.
“Svarīgākais ir izvēlēties veidu, kas atbilst dzīves plāniem. Tas nodrošinās, ka jūs tērējat atbilstoši daudz laika darbam, uzņematies atbilstošu risku, pārvaldāt savas finanses un gūstat panākumus un gandarījumu par paveikto. Taču pirmais, kas jāizdara – jāapdomā, cik daudz laika vēlaties veltīt savam biznesam. Ja cilvēks izvēlas strādāt pilnu darba slodzi savā uzņēmumā, viņam jāpārtrauc darīt viss, ko darījis iepriekš, lai sevi pilnībā veltītu biznesa uzsākšanai,” domās dalās “Brain How” valdes priekšsēdētājs un uzsver, ka, sperot šādu soli, jārēķinās ar nepieciešamību strādāt daudz vairāk nekā tad, ja cilvēks strādā kāda cita labā.
“Cits risinājums ir savienot savu biznesu ar algotu darbu citā uzņēmumā. Šajā gadījumā jāpielāgo savs bizness tām iespējam un laikam, ko varat atlicināt, ņemot vērā darba pienākumus, ģimenes vajadzības un citus nosacījumus, kas liedz pilnībā visu laiku veltīt savam biznesam,” saka E. Bērziņš un turpina: “Kad ir izdarīta šī pirmā izvēle, jāapsver vairāki darbības veidi – tradicionālā komercdarbība, darbs mājās, e-komercija, franšīze, daudzlīmeņu mārketings un patenti. Izvēloties darbības veidu, svarīgi ir izvērtēt ieguldītā laika un līdzekļu attiecību pret nopelnīto.”
Komentējot sīkāk, E. Bērziņš saka – tradicionālā komercdarbība ir biznesa veids ar visiem ierasto fiziskās atrašanās vietu ārpus mājām. Tam ir nepieciešamas piemērotas telpas – vienalga, tā ir tirdzniecība, pakalpojumi vai ražošana.
“Taču izmantojot jauno tehnoloģiju iespējas, var radīt konkurētspējīgu biznesu arī mājas apstākļos. Tā ir jaunās biznesa kultūras sastāvdaļa un ieņem arvien lielāku vietu pasaulē. Biznesa veikšanai mājas apstākļos var tikt veltīts viss cilvēka laiks vai tikai tā daļa, uzņēmējdarbība var būt un var arī nebūt balstīta uz interneta iespējām. Nodarbojoties ar e-komerciju, nebūs fizisku apmeklētāju, būs tikai jūsu interneta lapas apmeklētāji. Jūs pārdosiet produktus ar savas interneta lapas starpniecību,” komentē E. Bērziņš un turpina: “Izvēloties franšīzi, jaunais uzņēmējs izmantos kāda cita radītu un pārbaudītu biznesa modeli kā savas uzņēmējdarbības ceļvedi. Parasti gan jāveic priekšapmaksa un regulāri maksājumi no saviem ienākumiem franšīzes devējam. Runājot par daudzlīmeņu mārketingu, jāsaka – tā ir pārdošanas un izplatīšanas struktūra. Cilvēki struktūras augšā pārdod produktus tiem, kas atrodas zemākos līmeņos un tie savukārt pārdod tiem, kas atrodas vēl zemākos līmeņos. Jo augstāk struktūrā cilvēks atrodas, jo vairāk naudas nopelna.”
SIA “Brain How” valdes priekšsēdētājs saka, ja cilvēks strādā algotu darbu un negrib uzsākt biznesu, tomēr viņam ir iespēja patentēt sava produkta ideju un pārdot tiesības lietot patentu uzņēmumam, kas spēj ražot un pārdot šo produktu.
“Patenti var būt gan jauniem produktu ražošanas paņēmieniem, gan produktu dizainam. Savukārt jāatceras, ka produkti var būt jebkas – gan preces, gan arī pakalpojumi,” komentē E. Bērziņš.
Komentāri