Rudens ir laiks, kad alus ražotāji jau domā par nākamo sezonu un var
kaut nedaudz vērtēt
aizvadīto vasaru. Dzērienu ražotājiem tā bija nelabvēlīga – par to parūpējās lietainais un vēsais laiks. Taču AS “Cēsu alus” šogad palielinājis ražošanas apjomus. Tas izdevies, apgūstot jaunus eksporta tirgus.
“Cēsu alus” ražotā produkcija
tiek eksportēta uz Baltijas valstīm (“Olvi” grupas ietvaros), Lielbritāniju, Īriju un Izraēlu. Pērn
uzņēmums eksportēja rekordlielu produkcijas apjomu – salīdzinājumā ar 2010.gadu kopējais eksporta apjoms pērn pieauga par 63 procentiem
“Ražošana grupai palielinās, šogad par desmit procentiem,” ar gandarījumu saka AS “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere. Cēsīs tiek ražots, piemēram, sidrs arī Lietuvas un Igaunijas tirgum.
Kopš pavasara cēsnieku ražojumi kļūst aizvien populārāki Izraēlā. Lai šajā valstī iekļūtu, bija jāiegūst košera sertifikāts. Alus darītavu Cēsīs apmeklēja rabīns no Izraēlas un
veica alus ražošanas telpu un procesu auditu. Šajā valstī ir svarīgi, ka rabīns redz
ražošanas procesu savām acīm un satiek cilvēkus, kuri
ražo. Pirmā krava, uz kuras iepakojuma bija ivritā norādīts apliecinājums, ka šo produkciju sertificējis rabīns, uz Izraēlu aizceļoja jau maijā.
“2011.gadā uzsākām eksportu uz Izraēlu, sākotnēji piedāvājot alus šķirni CēsuPilsener. Košera sertifikāta iegūšana ir novērtējums mūsu produkcijas augstvērtīgajai un nemainīgajai kvalitātei un atbilstībai starptautiskā tirgus prasībām, kas ļaus paplašināt eksportējamo produktu portfeli un sadarbības partneru loku,” stāsta valdes priekššedētāja un piebilst, ka uz Izraēlu sūtītais alus tiek ražots tieši tāpat, kā tas, ko var nopirkt Latvijā. Tas ir tas pats produkts, tikai uz skārdenes ir informācija, kas nepieciešama šīs valsts patērētājiem. Košera sertifikāts ir visu “Cēsu alus” ražoto alus šķirņu izplatīšanai Izraēlas tirdzniecības vietās. Šīs valsts tirgū aptuveni pusē tirdzniecības vietu alus izplatīšanai nepieciešams košera sertifikāts. Šogad uz
Izraēlu jau aizsūtīts vairāk nekā
400 tūkstoši skārdeņu Cēsīs ražotā alus.
Jau ilgāku laiku “Cēsu alu” aizvien tur cieņā tautieši, kuri dzīvo Īrijā, Lielbritānijā. Īrijā iecienītākais ir
alus un sidrs Fizz. Īrijā sidru kultūra ir citāda, bet latviešiem garšo jau iepazītais.
“Lai kvalitatīvi ieietu tirgū, vajadzīgs pusgads, gads. Aizvest vienu kravu jau nav grūti, bet atrast stabilu partneri, kuram ir zināšanas par tirgu un arī iespējas iekļūt veikalu tīklos, nebūt nevar tik ātri,” pastāsta Eva Sietiņsone – Zatlere un uzsver, ka uzņēmums aizvien meklē jaunas eksporta iespējas.
Patērētāji ir nepacietīgi un reizē konservatīvi. Viņi gaida tirgū jaunus produktus un ir uzticīgi pārbaudītām vērtībām. Šo sezonu “Cēsu alus”, kā jau parasti, sāka ar vairākiem jaunumiem. Cēsnieki Latvijā ir pirmie
alus ražotāji, kas piedāvā dzērienu pintes pudelē. Pērn Cēsu nefiltrētais alus tika atzīts par veiksmīgāko jauno produktu.
Tagad tas nopērkams arī
skārdenēs. “Cēsu alum” vienīgajiem Latvijā ir skārdeņu līnija, un tā ir papildu iespēja dažādot piedāvājumu.
Pārsteidzošs jaunums gan pieaugušajiem,
gan bērniem – tā var teikt par limonādi
Angry birds. “Cēsu alus” ir ieguvis tiesības ražot šo dzērienu. “Patēriņš ir pat četras reizes lielāks, nekā tika paredzēts,” saka valdes priekšsēdētāja. “Cēsu alus” var būt lepns, ka piesātinātajā bezalkoholisko dzērienu tirgū izdevies ieinteresēt patērētājus ar pasaulē modernu, iecienītu
produktu. Lūk, ko nozīmē pazīstams zīmols.
“Cēsu alus” aizvien paplašina alkoholisko kokteiļu piedāvājumu. Pazīstamākais zīmols Cēsu Džons, un tam pieder rekordliela tirgus daļa. “Cēsu alus” pērn ieņēma līderpozīcijas Latvijas sidra tirgū – pēc realizācijas apjomiem aizņemot 54 procentus tirgus daļu. Arī šosezon paplašināta Latvijā populārākā sidra zīmola Fizz līnija.
“Top jauni produkti. Nākamajā sezonā gan alus un sidra, gan alkoholisko kokteiļu un bezalkoholisko dzērienu cienītājiem piedāvāsim ko jaunu,” saka AS “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere.
Sarmīte Feldmane
Komentāri