“Druvas” redakcija saņēma kādas rajona iedzīvotājas telefona zvanu, kura stāstīja, ka Cēsīs veikalā “Optika” savam bērnam iegādājusies brilles par 63 latiem, bet tās nemitīgi lūst.
“Pēc mēneša brillēm no kājiņas izkrita skrūvīte. Aiznesām uz “Optiku” un tur pāris minūšu laikā šo ķibeli novērsa. Vēl pēc mēneša brillēm izkrita viens stikliņš. Devāmies atpakaļ uz iepriekšminēto iestādi, kur darbiniece atļāvās mūs paaudzināt par to, ka paši esam vainīgi. Nemākot kopt brilles. Paņēma brilles un atkal pāris minūšu laikā it kā tās salaboja. Protams, bijām priecīgi, bet nepagāja ilgs laiks, kad atkal briļļu stikliņš izkrita. Vairs uz “Optiku” gājuši neesam, baidoties no kārtējā aizrādījuma. Bērns pats izkritušo stikliņu ik pa laikam liek atpakaļ. Domāju, ka šī situācija īsti normāla nav. Pie tam par brillēm tika samaksāta pietiekami liela naudas summa. Rodas jautājums, vai patiešām aizrādījums, ka neprotam kopt brilles un esam vainojami pie tā, ka ik pa laikam brillēm kaut kas salūst, ir pamatots?” jautāja sieviete.
Cēsu patērētāju interešu aizstāvības biedrības “Aizstāvis” valdes priekšsēdētāja Olita Ansone skaidro: “Šādā situācijā vispirms cilvēkam būtu jāraksta divos eksemplāros prasība – pieteikums un jāiesniedz konkrētajā iestādē. Vienam eksemplāram pievieno čeka kopiju un atdod “Optikas” darbiniekam, otrs paliek prasītājam. Konkrētās iestādes darbiniekam otrajā eksemplārā, kas paliek klientam, ar savu roku būtu jāuzraksta datums, kurā šī prasība – pieteikums saņemts. Jo Patērētāju tiesību likums paredz, ka desmit darba dienu laikā iestādei jāsniedz rakstiska atbilde. Šajā prasībā – pieteikumā cilvēkam vajadzētu rakstīt, ka, pamatojoties uz Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. un 28. pantu, viņš vēlas vai nu saņemt atpakaļ naudu, apmainīt pret līdzvērtīgu preci vai saņemt kvalitatīvu remontu. Šajā gadījumā, tā kā brilles remontētas jau vairākkārtīgi, atliek izvēlēties pirmos divus variantus. Jāpiebilst, ja desmit dienu laikā cietusī puse nav saņēmusi atbildi, jāraksta sūdzība patērētāju tiesību aizsardzības centrā un šīs lietas jau tiks kārtotas citādāk,” skaidro O.Ansone.
Komentāri