Sarežģītā ekonomiskā situācija valstī un valdības ‘antikrīzes’ lēmumi piespiež uzņēmējus taupīt burtiski uz visa un regulāri meklēt arvien jaunus izdevumu posteņus, kurus ir iespējams samazināt. Tā, piemēram, daži uzņēmumi klientiem vairs neļauj norēķināties par preci ar maksājuma kartēm, jo līdz ar to nav jāmaksā starpniekiem procenti no pirkuma summas. Tagad taupīšanas režīms sāk skart arī vienu no maznozīmīgākajiem izdevuma posteņiem – hostingu (mājas lapas izvietošanu internetā). Bieži vien šeit mēs varam runāt par summu, kas nepārsniedz 10 latu mēnesī.
Uzņēmuma hosting-provaidera GARM Technologies speciālisti konstatējuši, ka klienti sākuši mainīt pašreizējos tarifa plānus uz lētākiem, kur ir iespējams mājas lapā izvietot krietni mazāku informācijas apjomu. Šādi ‘ekstremāli’ pasākumi ļauj uzņēmumiem ietaupīt tikai 3-5 lati mēnesī.
Mainījies ir arī hosting-provaideru izvēles princips. Daudzi jaunie klienti krietni uzmanīgāk sāk salīdzināt konkurentu tarifa plānus un dod priekšroku tam uzņēmumam, kurš piedāvā iespēju izvietot mājas lapā lielāko informācijas apjomu. Agrāk minētā tendence nebija spilgti izteikta.
“Izdevumu samazināšana uz hostinga rēķina norāda uz to, ka vairākiem uzņēmumiem vairs nav uz kā taupīt. Acīmredzami, ja valsts nesāks atbalstīt mazos un vidējos uzņēmumus, kas veido ekonomikas balstu ikvienā valstī, tad jau tuvākajā nākotnē daudzas nelielas kompānijas būs spiestas pārtraukt savu darbību”, tā uzņēmuma hosting-provaidera GARM Technologies direktors Maksims Koržanovs.
Jeļena Ternovaja,
SIA “Garm Technologies” projektu vadītāja
Komentāri