Šodien plkst.14 pie Gulbenes dzelzceļa depo atklās rekonstruētu tvaika lokomotīvi “Gr-319”, to nosaucot par “Ferdinandu”, aģentūru LETA informē Gulbenes novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Krevica.
Senās tvaika lokomotīves vārds izvēlēts par godu vācu grāfam un inženierim Ferdinandam Cepelīnam.
1951.gadā Vācijā ražotā šaursliežu tvaika lokomotīve “Ferdinands” uz Gulbeni atceļoja 2007.gadā no Lavasāres dzelzceļa muzeja Igaunijā, un tās restaurācija sākta 2008.gadā.
Lai arī nav apkopotas lokomotīves restaurācijas izmaksas, SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” vadītājs Aldis Kreislers lēš, ka “Ferdinanda” atjaunošanā ieguldīti aptuveni 400 000 eiro. Kreislers pateicas valsts AS “Latvijas Dzelzceļš” un tā meitasuzņēmumiem, kas sponsorējuši lielāko daļu no restaurācijas izmaksām. Pats “Gulbenes-Alūksnes bānītis” ieguldījis vien trešo daļu no kopējās summas. Lokomotīves atjaunošanā palīdzējusi arī SIA “Rīgas laku un krāsu rūpnīca” ar savu produkciju.
Restaurācija ilga sešus gadus. To veica SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis” darbinieki. Pašreizējais sadarbības līgums paredz, ka “Ferdinands” pa Gulbenes-Alūksnes šaursliežu dzelzceļu kursēs līdz 2018.gadam, kad to nodos Lavasāres muzejam, pretim saņemot atpakaļ tvaika lokomotīvi “Kč-4-332” – “Marisu”. To uzņēmums rekonstruēja 2005.gadā, informē “Gulbenes-Alūksnes bānīša” vadītājs Aldis Kreislers.
Pasākumā piedalīsies SIA “Gulbenes-Alūksnes bānītis”, Gulbenes novada dome, satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) un VAS “Latvijas Dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis. Tvaika lokomotīves inaugurācijas svētkus apmeklēs arī vairāki ārzemju viesi un augstas amatpersonas no Lielbritānijas, Nīderlandes, Igaunijas un Lietuvas, kuri 14.jūnijā piedalīsies starptautiskā konferencē “Tūrisms un kultūrvēsturiskie dzelzceļi” par pieredzi kultūrvēsturisko dzelzceļu izmantošanā.
Grāfs fon Cepelīns (1838-1917), konstruktors, uzņēmējs un dirižabļu ražošanas izveidotājs, esot bijis vienmēr gaidīts viesis sievas brāļa Vecgulbenes muižā.
LETA
Komentāri