Valmierā atvērto pilsētas galeriju “Valleta” pārdevēji un pircēji uzskata par ļoti vajadzīgu Vidzemē.
Valmierā jau pāris nedēļas strādā lielākais tirdzniecības centrs Latvijā, kas uzcelts ārpus galvaspilsētas. Tā tapšanā ieguldīti gandrīz 25 miljoni latu.
“Pie mums ir iespējams ne tikai labi iepirkties, bet arī labi pavadīt laiku. Ceram, ka nākotnē tirdzniecības centra atmosfēru radīsim vēl mājīgāku, lai pircējiem būtu patīkami te ne tikai iegriezties, bet arī atgriezties,” atklāšanā masu medijiem sacīja galerijas “Valleta” direktors Māris Āboltiņš un piebilda, ka vispirms pircēji centrā ienāks ziņkāres dēļ, tad novērtēs piedāvājumu, un preču un pakalpojumu kvalitāti.
Pretēji daudzviet izskanējušajam viedoklim, ka, augot inflācijai, nesekos darba samaksas paaugstinājums un, iespējams, ruks iedzīvotāju pirktspēja, ne uzņēmēju, ne pircēju vidū šāda noskaņa nedominēja. Četrstāvu ēkā ir 75 tirdzniecības vietas, un visi preču realizētāji cer uz labu noietu.
“Runājam par inflāciju, nestabilitāti. Ir cilvēki, kuri rada šādas celtnes, kurās piedāvā tik daudz preču, iespēju. Tas ir ne tikai centrs Valmierai, bet reģionam,” uzsvēra uzņēmējs Atis Sausnītis un viņa viedoklim piekrita gandrīz katrs “Druvas” aptaujātais pircējs. “Valmiera ir reģiona centrs un ietaupīsies transporta izdevumi, lai dotos iepirkties uz Rīgu. Šim centram pircēju netrūks,” sacīja Laimdota Rāviņa no Siguldas un uzsvēra, ka, iespējams, pat siguldieši kādreiz varētu mērot ceļu šī veikala virzienā. “Mani interesē pārtikas preču piedāvājums. Man liekas, ka tik lielu veikalu vajadzēja. Pensionāram naudas trūkst, bet noteikti nākšu un vērtēšu, kādas atlaides produktiem,” tā valmieriete Anna Sidraba. “Tagad var vienā veikalā visu nopirkt, turklāt iepriekš nebija tāds firmu piedāvājums,” sacīja valmieriete Baiba, bet Ivars piebilda: “Cilvēka vēlmei pirkt nebūs ne gala, ne malas. Tāds veikals bija vajadzīgs. Cilvēka dabā ir naudu tērēt.”
Pētnieki, analizējot Vidzemes sociāli ekonomisko situāciju, atzinuši ka ir ļoti augsta pirktspēja, iedzīvotāji netaupa, bet naudu tērē. Un neoficiāli paskanēja arī viedoklis, ka, rēķinot uz iedzīvotāju skaitu pilsētā un rajonā, ar vienu 16 ar pusi tūkstošus kvadrātmetru plašu tirdzniecības centru pat varētu nepietikt. Vēl vajadzētu divus, trīs. Ļoti bieži pausts arī viedoklis, ka tagad visi pircēji, kas kādreiz mērojuši ceļu līdz Rīgai, lai tiktu pie laba apģērba, apaviem, galantērijas izstrādājumiem un sportam nepieciešamā inventāra, tagad nebrauks tālāk par Valmieru. Ir plāns, ka “Valleta” varētu kļūt par tirdzniecības galeriju, kuru par savu pirkšanās vietu nosauks arī cēsnieki, valcēnieši, limbažnieki. Vai tā būs, rādīs laiks. Pavērtējot piedāvājumu, jāpiekrīt “Valleta” pārstāvjiem, ka preču ražotāju zīmolu tirdzniecības centrā ir visai daudz, izvēle pircējiem ir un būs.
“Druva” centās noskaidrot, vai tirdzniecības centrā goda vietā būs arī Latvijā ražota prece, un izrādījās, ka, ja labi vēlas, tad var atrast Latvijas preci, ne tikai iejauktu citu preču gūzmā, bet arī atsevišķās tirdzniecības vietās.
“Preces ir labas, pircēji ir novērtējuši produkta dabiskumu. Arī visas produkta piedevas ir veselīgas. Cilvēki uzsver, ka viņi labprāt izvēlas Latvijas preci. Viņi Stendera ziepju fabrikai uzticas, un arī produkcijas ražotāji tiešām ir Latvijas patrioti,” sacīja veikala vadītāja Jūlija Mihailova. “Mums visās
tirdzniecības vietās blakus ir arī citu firmu kosmētika. Taču Latvijā mūs pazīst un mīl. Mums ir savi pircēji. Nāk dažādu sociālo grupu cilvēki- pensionāri, viduslīmenis, arī maksātspējīgākie, kas iecienījuši vairākas mūsu produktu līnijas. Mums Latvijā ir 49 veikali un domāju, ka labi “Dzintara” produkcijai klāsies arī Valmierā,” sacīja firmas veikalu tīkla vadītāja Inese Šīmane. Līdzīgi produkcijas realizētāji firma “Ilvors” reklamē Latvijas preci- veselīgus uztura bagātinātājus, kosmētiku, dabas dziednieciskos līdzekļus, uzsverot, ka firma, meklējot mazos ražotājus, atradusi ļoti interesantus un kvalitatīvus izstrādājumus.
“Cilvēkiem patīk, ka tas nav masu produkts, kas atvests no Ķīnas vai Austrālijas. Un arguments- profesors, kurš izstrādājis kādu no dabas produktiem, strādā tepat Kurzemē vai Zemgalē. Tā ir atbildība un kvalitāte. Un šiem dabas produktiem tiešām ir laba aura,” sacīja firmas “Ilvors” pārstāve Sarmīte Orupe. Vēl var papriecāties, ka tirdzniecības centrā visai plaši tirgojas “Jāņa Rozes grāmatnīca”. Grāmatu veikalu tīkls, kurš vēl pirms pāris gadiem priecēja lasītājus tikai Rīgā, tagad dodas pie grāmatu cienītājiem mazākās pilsētās. Grāmatas latvieši joprojām iegādājas. Tas nozīmē, ka kaut nedaudz no inflācijai pakļautā naudas maka biezuma cilvēki atvēl arī dvēseles izglītošanai, ne tikai miesas piesegšanai un tās mielošanai.
Komentāri