Sestdien no plkst.12 līdz 18 Cēsu pilsētas svētkos Vienības laukumā un piektdien Gulbenes pilsētas stadionā Jauniešu dienas laikā no plkst. 11 līdz 16 darbosies Sūdzību Kiosks Eiropas Savienības informatīvās kampaņas „Runā Droši! Tās ir Tavas patērētāja tiesības Eiropas Savienībā!” ietvaros.
Tajā ikviens svētku apmeklētājs varēs saņemt Cēsu Patērētāju interešu aizstāvības kluba vadītājas Olitas Ansones un Gulbenes Patērētāju aizstāvības kluba vadītāja Mārtiņa Kokara konsultāciju, kā arī atstāt savas sūdzības vai neskaidros jautājumus, uz kuriem pēcāk atbildes sniegs Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) eksperti.
Pēdējo gadu laikā Latvijā strauji pieaudzis patērētāju sūdzību skaits, kas liecina gan par pašu iedzīvotāju pieaugošo ekonomisko aktivitāti, savu tiesību apzināšanos un izpratni par tām, gan arī par konkrētām problēmām preču un pakalpojumu tirgū, jo patērētāju sūdzības ir galvenais rādītājs, ka kāds no preču vai pakalpojumu tirgiem darbojas vāji.
”Pilsētas svētkos satiekas tūkstošiem apmeklētāju, un tā mums ir lieliska iespēja informēt par patērētāju tiesībām atraktīvā veidā. Vasaras tūres laikā esam viesojušies dažādās Latvijas pilsētās, tai skaitā Rīgā, Liepājā, Gulbenē, plānojam doties arī uz Ventspili un Rēzekni, lai paralēli ikdienas informēšanas un konsultēšanas darbam ar Sūdzību Kiosku pievērstu iedzīvotāju uzmanību patērētāju tiesībām,” skaidro kampaņas pārstāve Latvijā Sanita Gertmane. „Tas ir atgādinājums arī tiem cilvēkiem, kuriem, par laimi, nekādas ķibeles ar pirkumiem vai saņemtajiem pakalpojumiem nav gadījušās. Atcerieties, ka jums ir patērētāju tiesības un nevajag baidīties tās izmantot.”
„Es priecājos par to, ka Sūdzību Kiosks viesojas pie mums, Cēsīs. Tas ir veids, kā uzrunāt cilvēkus un atgādināt, ka patērētāju tiesību pārkāpumi noteikti jārisina, turklāt jo īpaši būtiski to darīt dialoga veidā,” uzsver Cēsu Patērētāju interešu aizstāvības kluba vadītāja Olita Ansone. „Kluba kā sabiedriskas organizācijas galvenais uzdevums ir informēt. Ikdienā mēs konsultējam par patērētāju tiesībām, varam palīdzēt uzrakstīt pieteikuma veidlapas, ir gadījumi, kad mums zvana no tirdzniecības vietām, lai uzzinātu kā konkrētajā situācijā rīkoties. No pieredzes varu teikt, ka tirgotāji ir dažādi – vieni neliekas ne zinis, līdz saskaras ar likumu, savukārt citi rūpējas, lai pārdevēji būtu izglītoti par patērētāju tiesībām, esam pat vadījuši seminārus darbiniekiem. Noteikti palīdzēsim ikvienam interesentam. Turklāt sarežģītākos gadījumos mēdzam lūgt Patērētāju tiesību aizsardzības centra padomu.”
Komentāri