Pirmdiena, 22. aprīlis
Vārda dienas: Armands, Armanda

Ceļi izdangāti un izskaloti

Druva
23:00
06.04.2006
1

“Man vieglāk ir nosaukt ceļus, kur nav svara ierobežojumu. Piemēram, Cēsu- Rāmuļu- Bānūžu ceļš, kas iztur satiksmes plūsmas un kravu slodzi,” palepojās VAS “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu rajona nodaļas vadītājs Andris Kazāks, bet piebilda, ka gandrīz uz visiem

pārziņā esošajiem grants ceļiem šobrīd ir izliktas svara ierobežojuma zīmes. “Visā Vidzemē šopavasar ir septiņu tonnu ierobežojums. Par to vienojāmies, lai neveidojas situācijas, ka vienā ceļa galā var braukt seštonnīgas, bet otrā galā izbraukt septiņtonnīgas mašīnas,” paironizēja A. Kazāks, kurš nenoliedza, ka lielam optimismam par ceļu stāvokli pagaidām nav pamata, jo mūsu rajona ziemeļu daļā vēl ir sasalums. Toties Amatas novadā jau spriež, ko iesākt ar četrus kilometrus garo Amatas – Ģikšu ceļa posmu, kas nedēļas nogalē bijis neizbraucams.

“Tas ir pirmās šķiras valsts ceļš. Pēc pastāvošās likumdošanas pašvaldība pat nedrīkst to sakārtot, taču iedzīvotāji nemitīgi sūdzas, ka neprotam apsaimniekot naudu,” sašutumu pauda Amatas novada domes priekšsēdētāja Elita Eglīte, kura jau vairākas reizes rakstījusi vēstules Satiksmes ministrijai, lai pieņem kādu lēmumu. Šoreiz saņemta atbilde, ka Vidzemes attīstības aģentūras ie-sniegtajā pārskatā šie četri ceļa kilometri tiešām ir sakārtojamo plānā laikā no 2007.līdz 2013.gadam. “Vismaz zinu, ka ir sarakstā, bet nezinu, cik tas saraksts garš. Nav nekādu norāžu, kad varētu sākties darbs,” tā E. Eglīte. Amatas novads ir viena no pašvaldībām, kur, vērtējot ceļu stāvokli, kravnesība transporta līdzekļiem ierobežota arī līdz 3,5 tonnām.

“Ceļu stāvoklis ir svarīgs uzņēmējdarbības veicējiem, pagastā ir vairāki gateri. Jau tagad zinu, ka tiek slēgta degvielas uzpildes stacija “Virši”, jo ceļš ir neizbraucams,” stāstīja domes priekšsēdētāja un bija pārliecināta, ka lieguma zīmes visi braucēji tāpat neievēros, brauks tumsā: “Ceru, ka apziņa tomēr pieaugs. Ieskatīsies.”

Vaives pagasta pašvaldībā jau diskutē un cenšas panākt vienošanos ar VAS “Latvijas valsts meži” speciālistiem par to, ko darīt ar sabojāto

ceļa posmu pie Veselavas pagasta robežas.

“Baļķu vedēji ceļu sabojāja. Runāšu ar cilvēku, kurš atbild par ceļu remontu uzņēmumā, lai sakārto. Mani nekas cits neinteresē, kā tikai iedzīvotāju vajadzības, lai viņi nav atgriezti no pasaules,” skarbi noteica Vaives pagasta padomes priekšsēdētāja Valda Zaļaiskalna un stāstīja, ka mudina arī mežsargus uzraudzīt un ziņot, kur notiek mežizstrāde, lai varētu kontrolēt. “Pagaidām domstarpības nav bijušas,” tā V. Zaļaiskalna. Rāmuļu ceļš, kas ierasti pavasaros ir sliktā stāvoklī, vēl esot ledū, bet izskalots ceļa posms uz Priekuļu pusi pie “Sostu” mājām. Tur tuvākajā laikā tikšot greiderēts. Vaives pagasta vadība ir apmierināta ar finansējumu, ko ceļu uzturēšanai saņem no rajona padomes, esot izveidojies uzkrājums un drīz varēšot arī ceļus līdzināt, atjaunot segumu un rakt grāvjus. Vai vienošanās par sabojātu ceļu jāpanāk pašvaldībai, vai darbojas vēl cits kontroles mehānisms?

““Druva” ir pirmā, kas ar mums par šo jautājumu šopavasar sākusi runāt. Būtu jābūt izliktām ierobežojuma zīmēm uz ceļiem, tad mēs varam kravas apturēt, pārbaudīt un sodīt,” neziņā, ko atbildēt, bija Cēsu rajona ceļu policijas priekšnieks Andris Pāže, kurš līdz šim nav saņēmis VAS “Latvijas valsts ceļi” informāciju, ka papildus jāpārbauda baļķvedēji, kuri varētu klaji neievērot ierobežojumu zīmju prasības. “Zīmes ir uzliktas jau pagājušajā nedēļā. Es viņiem paziņošu,” telefonsarunā noteica Andris Kazāks, bet tikmēr ceļu policija spriež, ka pašreizējais grants ceļu stāvoklis var apdraudēt braucēju drošību, ja neievēros nevis atļauto, bet atbilstošo braukšanas ātrumu.

“Ceļu kontrole jāuzņemas arī pašvaldībām. Braucot pa izskalotiem ceļiem, var sabojāt transporta līdzekļus, var notikt sadursmes. Tas rada neērtības, bet, ja ceļa segums ir nedrošs braukšanai, tad posms jā-slēdz,” sprieda A. Pāže un piebilda, ka viņa kā ekspertaprāt, par sadur-smi, ja tāda notikusi uz neizbraucama ceļa, atbildība jāuzņemas gan autovadītājiem, gan ceļu apsaimniekotājam. Policija autovadītājus var sodīt tikai par to, ja notikusi ierobežojuma zīmju prasību neievērošana vai huligānisms, kad uzstādītās zīmes kravu pārvadātāji vienkārši iznīcina. Katras ceļa zīmes uzstādīšanas izmaksas ir ne mazākas par 50 latiem, bet arī A. Kazāks nenoliedz, ka pērn bijuši šādi gadījumi.

“Mēs lūdzam iedzīvotājus sniegt ziņas, ja redzat, ka apzināti tiek bojāts ceļa segums. Parasti nākas cīnīties tikai ar sekām. Bet gribam saņemt signālus par to, kur kursē baļķvedēji, kur ceļa segums traucē iedzīvotāju ierasto dzīves ritmu,” tā Andris Kazāks, kurš šopavasar saņēmis tikai vienu iedzīvotāju sūdzību par neizbraucamu ceļu.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Ugunsdzēsējiem glābējiem Vidzemē 16 izsaukumi

15:43
22.04.2024
7

Aizvadītajās trīs diennaktīs, laika posmā no šī gada 19. aprīļa plkst. 6.30 līdz 22. aprīļa plkst. 6.30, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Vidzemes reģiona pārvalde saņēma 16 izsaukumus – trīs izsaukumus uz ugunsgrēku dzēšanu un 13 izsaukumus uz glābšanas darbiem. Sestdien plkst. 18.04 saņemts izsaukums uz Madonas novada Cesvaines pagastu, kur divstāvu dzīvojamās mājas otrajā stāvā pie […]

Fiziskās aktivitātes - svarīgākais ieradums labas veselības uzturēšanai

15:27
22.04.2024
13

Uz jautājumu “Kurš no ieradumiem, jūsuprāt, ir vissvarīgākais veselībai?” “Mēness aptiekas” un pētījumu aģentūras “Norstat” veiktajā aptaujā 17% respondentu atbildējuši, ka tās ir regulāras fiziskās aktivitātes, savukārt 16% kā svarīgākās norādījuši regulāras veselības pārbaudes. Interesanti, ka fiziskās aktivitātes par svarīgāko ieradumu vīrieši atzinuši divas reizes biežāk nekā sievietes. Visvairāk – 25% – ar fiziskajām aktivitātēm […]

Āraiši ir īpaši, un tādiem tiem jābūt

00:00
22.04.2024
25

Āraisieši vienmēr uzsvēruši piederību īpašajai vietai Āraišiem. Jau desmit gadus aktīvākie iedzīvotāji apvienojušies Āraišu biedrībā, lai kopā risinātu ikdienas problēmas, stiprinātu identitāti un atpazīstamību, veicinātu kopienas un apkārtnes iedzīvotāju līdziesaisti, radošumu un interešu daudzveidību, paplašinātu tūrisma piedāvājumu.    Biedrības rosināti, āraisieši sanāca kopā, lai apspriestu aktuālo. Eva Koljera pastāstīja par aptaujas, kurā viedokli pau­da āraisieši, […]

Rokdarbos atmodina pavasari

00:00
21.04.2024
48
1

Dzērbenes pilī kā ik pavasari pagasta un kaimiņu rokdarbnieki un amatnieki rāda rudenī un ziemāpaveikto. Izstādes pamatu veido Dzērbenes tautas nama studijas “Dzērbe” dalībnieku darbi. “Gada laikā studijas vadītāja Inga Blauberga    iedrošinājusi, aizrāvusi pagasta sievas. Aizvien tiek apgūts kas jauns, pētītas    latviskās un Dzērbenes meistaru tradīcijas,” saka tautas nama un Dzērbenes amatu mājas […]

Grāmatas Braila rakstā, audio, palielinātā drukā un vieglajā valodā

00:00
20.04.2024
65

Cēsu pilsētas Valdemāra bibliotēkā, kas daudziem labāk zināma ar iepriekšējo nosaukumu Neredzīgo bibliotēka, grāmatas lasa ne tikai vājredzīgi un neredzīgi cilvēki, bet arī tie, kuriem citu iemeslu dēļ grūti lasīt parasto druku. Tas var būt gultas režīms pēc traumas, operācijas, pēc insulta, infarkta vai ir grūtības fiziski noturēt grāmatu rokās. Dienā bibliotēku vidēji ap­meklē 10 […]

Atkal brauc reibumā

11:48
19.04.2024
34

Aizvadītajā diennaktī Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes apkalpojamā teritorijā saņemta informācija par 84 gadījumiem, kad iedzīvotāji vērsušies pēc palīdzības policijā vai konstatēts, ka noticis noziedzīgs nodarījums. Reģistrēti 10 ceļu satiksmes negadījumi, bez fiziski cietušām personām. Ceļu satiksmes jomā pieņemti 108 administratīvā pārkāpuma lēmumi, tajā skaitā 67 par ātruma pārsniegšanu, kā arī trijos gadījumos automašīnas vadītāji […]

Tautas balss

Dīvainie valodas nepratēji

13:26
16.04.2024
33
5
Druva raksta:

“Pagājušajā nedēļā klausījos televīzijas “Rīta Panorāmu”, kur “Stabilitātes” līderis Rosļikovs stāstīja, ka nav taču jāprasa pusmūža cilvēkiem ar Krievijas pilsonību latviešu valoda. Jaunajiem jā, bet vecāka gadagājuma nē. Sabiedrība Latvijā esot ļoti iekļaujoša, visi tiekot galā. Te nu jāatgādina, ka tiem, kam 75 un vairāk gadu, latviešu valodas eksāmens nav vajadzīgs, var palikt Latvijā arī, […]

Zinām tikai par vienu

12:23
14.04.2024
17
Druva raksta:

“Tagad, kad uzzinām, ka valsts augstās amatpersonas lidojumiem izvēlas arī individuālus pakalpojumus, gribētos zināt, kā rīkojušies premjeri, kas strādāja pirms Kariņa, un arī Valsts prezidenti. Ar kādiem reisiem, publiskiem vai individuāliem, viņi ar savu komandu lidoja? To žurnālisti varētu pastāstīt, varbūt vēl kādam atklātos pārkāpumi,” sprieda seniore.

Rudenī uzbūvē, pavasarī uzrok

12:22
13.04.2024
35
Druva raksta:

“Brīnījos, ka šopavasar Cēsīs, Bērzaines un Satekles ielas krustojumā, atkal raka. Pērn tur izveidoja drošības saliņu, nu visu jauca laukā un pārbūvēja. Jācer, ka tas nesadārdzinās ielas remontu, kas jau tāpat izmaksā daudz. Tādi gadījumi vienmēr raisa izbrīnu. Vai tiešām grūti saplānot, kas kurā vietā jādara, lai nenāktos atkārtoti tērēt naudu,” pārdomās dalījās apkaimes iedzīvotāja.

Neiecietīgais šoferis

12:20
12.04.2024
29
Druva raksta:

“Izlasīju “Hallo, “Druva”” par laipno autobusa šoferi un nodomāju, cik jauki, ja tādi būtu visi. Diemžēl esmu novērojusi, ka ir arī ļoti nelaipni autobusu vadītāji. Tā vienudien autobusā kāpa sieviete ar atbalsta nūjām, ko viņai bija grūti noturēt rokās, tās krita, šoferis tās vairākkārt pacēla, līdz neizturēja un teica – vai visu dienu tā būs […]

Stingrāk jāsoda

08:20
09.04.2024
43
Druva raksta:

“Mēs apsūdzam Balt­krieviju migrantu plūsmā uz Latviju. Taču vai tāda būtu iespējama, ja mūsu pusē nebūtu cilvēku, kas palīdz? Manuprāt, tos, kas atbalsta migrantu ievešanu Latvijā, būtu ļoti stingri jāsoda, jo nekas cits šos cilvēkus neatturēs,” domās dalījās J.

Sludinājumi