A/s “CATA” pagalmā šonedēļ ieripoja divi jauni SETRA S 415 UL starppilsētu autobusi, kuri pēc uzņēmuma pasūtījuma ražoti EvoBus GmbH SETRA- Omnibusse rūpnīcā Vācijā. Komfortablie autobusi turpmāk kursēs maršrutā Cēsis – Rīga.
“CATA” valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš atzina, ka ir sperts vēl viens nozīmīgs solis pārvadājumu kvalitātes uzlabošanā. Uzņēmums ir gatavs strādāt, pieņemt atbildīgus lēmumus, veidojot tālejošu komercsabiedrības attīstības stratēģiju, un autobusu parka atjaunošana ir šī plāna būtiska sastāvdaļa.
“Šodien mūsu sadarbības partneris Setra ģenerālpārstāvniecība Baltijā SIA “M.E.LAT-LUX” ir piegādājis pirmos autobusus, kas ir komplektēti atbilstoši jaunajiem Ministru kabineta noteikumiem. Šo autobusu aprīkojums ir labāks nekā rūpnīcas paredzētais pamataprīkojums starppilsētu satiksmes autobusiem, tie ir moderni – ar komfortabliem sēdekļiem, apkures un gaisa kondicionēšanas iekārtām, kā arī pielāgojami, kad to prasīs Ministru kabineta pārejas noteikumi, cilvēku ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai,” atzina valdes priekšsēdētājs un piebilda, ka ražošanā “CATA” vajadzībām atrodas vēl vairāki SETRA autobusi.
“Kopējo skaitu šobrīd nenosaukšu. Tas būs atkarīgs gan no mūsu finansiālajām iespējām, gan no tā, kā Satiksmes ministrija pildīs solījumus par valsts finansējumu. Kā zināms, ar nākamo gadu Latvijā tiek iedibināts jauns pārvadājumu finansēšanas modelis, kurš paredz segt pārvadātāju zaudējumus pilnā apmērā. “CATA” ir iegādājusies jaunus autobusus, lai veicinātu pārvadājumu kvalitāti, tiesiski paļaujoties uz Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā ierakstīto, tomēr izvērtējot un samērojot riskus. Līdz šim, nepietiekamās finansēšanas apstākļos, esam centušies autobusu parku atjaunot, taču, jāatzīst, nepietiekamos apmēros. Ārpus Rīgas esam lielākais pārvadātājs valstī, un ir sarežģīti skaitliski tik lielu autobusu parku atjaunot dažos gados, sabalansējot strauji augošās ekspluatācijas un darbaspēka izmaksas. Grūti samērot autobusa cenu un sabiedrības pašreizējo maksātspēju – bez valsts atbalsta tas nebūtu iespējams,” sacīja M. Ozoliņš.
“Rūpīgi izvērtējām visas autobusu markas, ņemot vērā gan savu pieredzi, gan autobusu ražotāju reputāciju. Ne mazsvarīgs jautājums bija labi nostādīts un aprīkots servisa un rezerves daļu piegādes nodrošinājums, kā arī servisa centra attālums līdz „CATA” bāzei. Rezultātā pieņēmām lēmumu par autobusu markas SETRA iegādi. Šīs markas autobusi jau mūsu parkā ir vairāki desmiti, tai skaitā iegādāti jauni, un labi sevi pierādījuši,” atzina “CATA” valdes priekšsēdētājs.
Arī SIA “M.E.LAT-LUX” direktors Māris Gailis neslēpa gandarījumu par noslēgto sadarbību ar pasažieru pārvadātāju.
“Arī mūsu uzņēmumam šī ir svarīga un nozīmīga diena, jo sākas jauns etaps SETRU izplatīšanā. Iepriekš galvenokārt strādājām ar tūrisma klases autobusiem, šie ir pirmie starppilsētu satiksmes autobusi Latvijā, kas ir arī ļoti labi nokomplektēti. No savas puses turēsim rūpi, lai autobusi labi kalpotu un nepieviltu ne uzņēmumu, ne pasažierus,” sacīja M. Gailis un neslēpa prieku par uzņēmumu sadarbību.
“Esmu gandarīts, ka pārvadāšanas uzņēmums izvēlējās sadarbību tieši ar mums, un tā nu ir sanācis, ka “CATA” netieši reklamēs mūsu jaunos starppilsētu autobusus. Kā Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas valdes loceklis, zinot visas pašreizējās darbības, kas norisinās ar gaidāmo tālsatiksmes pārvadājumu reformu un gaidāmo konkursu pasažieru pārvadājumiem, domāju, ka “CATA” ar šo pasūtījumu sper drošu soli, lai jaunajā situācijā saglabātu stabilu darbību,” atzina M.Gailis.
Par jaunajiem autobusiem gandarījumu neslēpa arī šoferi Māris Keišs un Paulis Sauskis.
“Darba gaitās ir jau bijusi iespēja sēsties pie stūres jaunam autobusam, nenoliedzami, tas ir svinīgs mirklis,” teica autobusa vadītājs
M.Keišs.
Šoferis P.Sauskis pauda cerības, ka arī pasažieri novērtēs jaunos autobusus, kuri turpmāk kursēs maršrutā Cēsis – Rīga- Cēsis.
Komentāri