
Pilnā sparā rit Gaujas ielas remonts Cēsīs, kas nenovēršami ietekmē autobraucējus.
Siltajās maija dienās daudzi devās uz jūru vai Pārgaujas novada ezeriem, un nācās uzkavēties pie luksofora, kas regulē satiksmi, kas notiek pa vienu joslu. Daži centās izmantot apbraukšanas iespēju pa Peldu un Krasta ielu, taču tās ir ļoti bedrainas.
Aptaujātie autovadītāji ar sapratni uztver remontus, taču norāda, ka neapmierina braukšanai atvēlētās joslas kvalitāte, jo vieglajām automašīnām pārvietošanās rada problēmas, it īpaši, ja braucamais zems.
“Normāli, ka ielas remontē, iepriekšējos gados Cēsīs ar to regulāri nācās saskarties. Taču neapmierina braukšanai atstātās brauktuves segums, tas ir tik nelīdzens ar bīstamiem uzkalniņiem, ka nereti mašīnas apakša atsitas pret zemi. Protams, var jau vilkties īpaši lēni, bet tad kavējas visa satiksme, kas arī nav tas labākais. Nākas meklēt optimālo pārvietošanās trajektoriju un ātrumu, lai neskādē mašīnai un netraucē citiem,” norādīja Normunds Jankevics.
Šo ielas posmu regulāri nākas mērot arī Pārgaujas novada uzņēmējam, kempinga “Apaļkalns” īpašniekam Jurim Leimanim. Viņš atzīst, ka attīstības vārdā var pieciest daudz ko un tas jādara: “Tā kā braucu ar busiņu, mani nelīdzenā
brauktuve tik ļoti neietekmē. Priecē, ka mainīja lēmumu rekonstrukcijas laikā ielu pilnībā slēgt, satiksmi novirzot pa Peldu ielu. Tad būtu problēmas tiem ārzemniekiem, kuri grib nokļūt uz manu vai Žagarkalna kempingu no Cēsu puses, jo viņi šo apvedceļu diezin vai atrastu. Jau kopīgi sākām domāt, ka jāsagatavo īpaša karte, kurā būtu skaidri parādīts, kā nokļūt līdz kādam no kempingiem. Taču tas nebija nepieciešams. Pašreizējā situācija tūristu plūsmu neietekmē. Ja viņi tik tālu nokļuvuši, šo nelielo neērtību piecietīs.”
Arī Pārgaujas novada domes priekšsēdētājs Hardijs Vents norāda, ka ir gatavs paciesties, zinot, ka rezultātā ieguvēji būs visi: “Ļoti labi saprotams, ka darbs ir jāizdara un nekādi citādi to nevar paveikt. Jābūt pacietīgiem, jāsaprot, ka šis ir ļoti sarežģīts process, jo reljefs, komunikācijas, grunts specifika – māls un pazemes avoti -, tas viss apgrūtina darbus. Kādam no malas varbūt šķiet, ka viss notiek pārāk lēni, bet zinu, cik šis darbs ir sarežģīts. Manuprāt, tie, kuri uzvarēja šajā iepirkumā un veic rekonstrukciju, nav tie laimīgākie cilvēki, jo šis nav vienkāršs objekts. Piedevām vēl jānodrošina satiksme, lai tā kaut kā virzītos pa ielu. Kad darbs būs galā, būs sakārtots iebraucamais ceļš Cēsīs, vieglāk būs braucējiem, bet īpaši gājējiem, kuri iegūs drošu un labu pārvietošanās iespēju.”
Viņš neslēpj, ka dažkārt, kad jāsteidzas, kaitinot gaidīšana pie luksofora. Risinājums varētu būt rekonstruējamā posma apbraukšana gar Pipariņiem, taču šo grants seguma ielu neapmierinošais stāvoklis nespēj to nodrošināt. Ja Peldu un Krasta iela būtu labākā stāvoklī, daļu transporta varētu novirzīt tur. Mazāka transporta plūsma arī atvieglotu darbus Gaujas ielā.
Ceļa rekonstrukcija
traucē arī velosipēdistiem. Artūrs, kurš regulāri dodas uz Gauju makšķerēt, norāda, ka tagad braukšanai izvēloties apkārtceļus, jo pa Gaujas ielu nevarot ne nobraukt, ne uzbraukt: “Neesmu vairs nekāds jaunais, lai pa tām bedrēm
nobrauktu un uzbrauku. Turklāt bail tur būt starp mašīnām, tāpēc labāk braucu ar līkumu pa apkārtējām ielām, toties esmu drošs, ka sekmīgi tikšu galā!”
Rekonstrukcijas darbus Gaujas ielā veic akciju sabiedrība “Ceļu pārvalde”, kas uzvarēja Cēsu novada pašvaldības izsludinātajā iepirkumu konkursā. Cēsu uzņēmums “Spriegums” šajā ielas posmā ierīkos apgaismojumu.
Cēsu novada domes komunālās nodaļas inženieris Modris Rāviņš norāda, ka ielas rekonstrukcijas darbi iekļaujas grafikā. Varbūt nedaudz kavējas atbalsta sienas izbūve, taču kopumā viss rit, kā plānots.
“Protams, bez negaidītām problēmām darbā neiztikt, jo kur bez Cēsu avotiem, gruntsūdeņiem. Visu laiku stāstu būvniekiem par iespējamiem sarežģījumiem, jo man ir pieredze, kad pirms diviem gadiem vienlaikus sešās Cēsu ielās notika rekonstrukcija. Tur nācās piedzīvot daudz ko, tagad varu pieredzē dalīties ar būvniekiem. Šo to viņi uzklausa, kaut ko ne, bet, saskaroties ar konkrēto problēmu, saprot, ka esmu par to brīdinājis,” norāda M. Rāviņš.
Viņš stāsta, ka ir informēts par nelīdzeno braukšanas joslu un regulāri atgādina būvniekiem, lai pielīdzina problemātiskākās vietas: “Taču jāņem vērā, ka kustība ielā ļoti intensīva, tāpēc nav laika, kad to veikt. Būvnieki cenšas atrast brīvāku brīdi, bet gadās, ka darba ritmā kaut kas paliek nepamanīts. Katrā ziņā ikvienā tikšanās reizē uz to norādām, un viņi cenšas to ievērot.”
Jautājums par Krasta un Peldu ielas stāvokļa uzlabošanos varētu atrisināties pēc tam, kad pašvaldība noslēgs līgumu par ielu apsaimniekošanu novadā. Tad varētu veikt ielu greiderēšanu. Jau rakstīts, ka līgums joprojām nav noslēgts, iestrēdzis pārsūdzībās un formalitātēs.
M. Rāviņš norāda, ka šo problēmu pārrunājis ar ielas būvniekiem, kaut arī tas nav oficiālais apbraucamais ceļš un viņiem par to nav jārūpējas, varbūt var kaut ko darīt lietas labā.
Gaujas ielas nodošanas termiņš ir 30.septembris, un M. Rāviņš
ir pārliecināts, ka darbi līdz tam tiks paveikti. Iela būs ieguvusi jaunu segumu, gājēju ietvi, apgaismojumu.
Jānis Gabrāns
Komentāri