Degvielas cenu krasais pieaugums sekmējis auto īpašnieku interesi par auto gāzes iekārtu uzstādīšanu mašīnās. Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka ar gāzes, kā arī gāzes un benzīna dzinēju transportlīdzekļu, tostarp vieglo un kravas automašīnu, kā arī autobusu, skaits Latvijā palielinājies jau no pagājušā gada vidus. 1.aprīlī valstī reģistrēti vairāk nekā 30 tūkstoši automobiļu, kas izmanto auto gāzi. Tas ir apmēram par 5000 vairāk nekā pirms gada.
Auto gāzes pieaugošo popularitāti apliecina arī “Latvijas Propāna gāze” Vidzemes reģionālās pārvaldes direktors Jānis Stahovskis, norādot, ka pēdējā laikā gāzes patēriņš palielinājies: “Visās auto gāzes uzpildes stacijās mēneša laikā patēriņš pieaudzis par 10 – 11 procentiem. Redzams, ka cilvēki auto gāzi kā alternatīvu dārgajai degvielai izmanto arvien vairāk. Lai arī gāzes cena nedaudz cēlusies un prognozējams, ka vēl var pieaugt, tā vienmēr būs uz pusi lētāka nekā degviela.” Lai uzstādītu auto gāzes iekārtu, vispirms jāatrod meistars vai uzņēmums, kas to dara, un tad jārēķinās, ka būs jāgaida rindā. Rīgā rindā jāgaida pat vairāk nekā mēnesi. Viesturs Kociņš, kurš nodarbojas ar iekārtu uzstādīšanu Cēsīs, atzina, ka interese par gāzes iekārtu ierīkošanu jūtami palielinājusies, tāpēc interesentiem jāgaida rindā, kas gan neesot tik liela kā Rīgā. Iekārtu esot iespējams uzlikt jebkurai mašīnai, ja agrāk tās vairāk uzstādītas mašīnām ar jaudīgajiem dzinējiem, tagad šo iespēju izmantojot arvien plašāk, pat mašīnas ar mazajiem motoriem kā alternatīvu izmantojot gāzi.
V. Kociņš noraida apgalvojumu, ka gāzes iekārta vairāk vajadzīga tiem, kas brauc tālus gabalus: “Visvairāk degvielu patērē pilsētā, tāpēc gāzes iekārta atmaksājas arī tiem, kuri brauc pa pilsētu. Visu nosaka gada nobraukums, ja pieci tūkstoši km un vairāk, gāzes iekārtas uzstādīšana atmaksājas.” Jānis Gabrāns
Komentāri