Cēsu Bērzaines pamatskolā izveidots jauns atbalsta kabinets – sarunu telpa. Krāšņa vieta, kuras vienu sienu rotā jauniešus tik ļoti uzrunājošais grafiti stilā veidotais zīmējums.
Tas atspoguļo sabiedrības vērtības ar iedvesmojošiem vārdiem latviešu un angļu valodā. Uzgleznotie vārdi ikvienam atgādina, ka esi labs – lielisks, tā palīdzot risināt jēgpilnas sarunas ar skolēniem. Motivējošā siena iedrošina un veicina atvērtu komunikāciju, kā arī cieņpilnas attiecības, kas ir būtisks solis mūsdienu izglītības procesā.
“Manuprāt, izremontētā telpa ir ļoti nozīmīgs uzlabojums skolā. Tā ir vieta, kur skolēni un skolotāji var veidot atklātu un cieņpilnu dialogu, risinot aktuālas problēmas un daloties pārdomās. Vide ļauj skolēniem justies sadzirdētiem un saprastiem, tas palīdz veidot uzticību un drošības sajūtu. Turklāt iespēja iedzert tēju un atpūsties palīdz mazināt spriedzi un sniedz iespēju ikdienas situācijām pievērsties mierīgāk. Tas ir skaidrs signāls, ka skolai rūp katra skolēna emocionālā labklājība, tiek radīta pozitīva vide, kurā vieglāk mācīties, augt un attīstīties gan personiski, gan akadēmiski,” teic skolas direktors Zigmunds Ozols.
Sarunu telpa veidota, domājot par iekļaujošas vides nodrošināšanu un mācību procesa efektivitātes paaugstināšanu atbilstoši katra skolēna spējām. “Katrs cilvēks komunicē atšķirīgi, domā citādi, un katram piemīt savs mācīšanās stils, tāpēc svarīgi uz skolēnu skatīties kopumā, kā uz personību,” uzmanību vērš Sarmīte Gaiķe, direktora vietniece izglītības jomā, piemetinot, ka dažreiz tik vien vajag kā personalizētu pieeju, jo bērni mācās caur emocijām. Piemērota vide palīdz skolēniem justies drošāk un būt saprastiem, kas ir īpaši svarīgi viņu emocionālajai labsajūtai. Tas ir vienkāršs, bet efektīvs veids, kā iedrošināt intravertākus skolēnus un iegūt lielāku uzticēšanos. Draudzīgās sarunās veidojas abpusēja izpratne, kā paaugstināt skolēnu motivāciju mācībās. “Veidojot šo telpu, tika domāts par universālu tās pielietojumu: vietu, kur draudzīgā vidē uz brīdi satikties skolotājiem, nepiespiestā atmosfērā sarunājoties pieņemt labākos risinājumus turpmākajam darbam. Reizi pa reizei arī katram skolēnam ir nepieciešamība izrunāties ar sirsnīgāko draugu, mīļāko skolotāju, uzticības personu vai atbalsta personālu,” saka S.Gaiķe. Skolas karjeras konsultante Gunta Salmiņa novērtē iespēju sarunāties par skolēniem svarīgām tēmām piemērotā vidē un min, ka sarunu telpā ir jau notikušas vairākas individuālas karjeras konsultācijas. Telpas iekārtojums ir mājīgs, rosinošs uz sarunu. Skolēni ērti iekārtojas uz omulīgā dīvāniņa vai pufa, sarunas veidojas nesaspringtas.
Matemātikas skolotājas Sandra Upmale un Daiga Dekterova ir vienisprātis, ka šī ir ļoti piemērota telpa klases audzināšanas stundu vadīšanai, tur skolēni neformālos apstākļos var risināt dažādus jautājumus. S.Gaiķe piemetina, ka reizi ceturksnī tur varētu atzīmēt arī skolēnu jubilejas. “Sarunu telpai arī sociālā pedagoga darbā ir ļoti nozīmīga loma, tā kalpos kā patīkama vieta, lai noskaidrotu, uzzinātu, pārrunātu, norunātu, vienotos, klausītos, iedvesmotos un būtu kopā ar skolēniem neformālā gaisotnē. Tā būs vieta, kur skolēnam veltīt nedalītu uzmanību. Nepieciešamības gadījumā draudzīgā un neformālā vidē veidotās sarunas ar skolēniem un skolēnu vecākiem ļaus ātrāk nonākt pie vienota kopsaucēja,” iedvesmota saka Elīna Āboliņa, skolas sociālā pedagoģe.
Arī skolēni atzinīgi novērtē jauno sarunu vietu. 5.a klases audzēknis Eduards Grimms dalās domās: “Man sarunu istabā patīk apgleznotā siena ar uzmundrinošiem uzrakstiem. Sarunu istaba ir maza, bet ļoti omulīga. Es sev tādu istabu gribētu mājās.” Agate Oruba, kura arī mācās 5.a klasē, saka: “Vislabāk patīk labā siena, jo tur ir vārdi, kuri mani iedrošina. Un ļoti patīk pufi un paklājs, jo tie ir tik mīksti!”
Komentāri