Pirmdiena, 22. jūlijs
Vārda dienas: Marija, Marika, Marina

Cēsnieks burā Maskavā IV

Druva
09:55
15.08.2009
18
Jahtas 1

Turpinām iepazīstināt mūsu lasītājus ar Cēsu slimnīcas traumatologa Ģirta Bērziņa vēstulēm no Maskavas, kur šonedēļ notiek 33. pasaules čempionāts burāšanā “Micro” klases jahtām “Micro Cup 2009”. Arī viņš ir aktīvs šo sacensību dalībnieks, burājot uz jahtas “Flame”. Ceturtā vēstule

Ir pēdējā sacīkšu diena. Nevarētu teikt, ka iepriekšējā diena bija laba. Savu pozīciju reiseros esam noturējuši, bet kopvērtējumā noslīdējuši uz leju – esam divpadsmitie. Vakar no rīta saka līt stiprs lietus, vējš norima. Nācās iziet uz ūdens pa lietu, kas, protams, ir ļoti nepatīkami. Tad lietus pierima un vējš, savukārt, pieņēmās. Sacensību laikā jau lietu pārāk nemana, domas aizņemtas ar ko pavisam citu, bet, kad jāvelk buras un jāģērbjas, tas nav patīkami slapjumā. Dienas vidū vējš iepūta jau pat ļoti stiprs, dažas laivas apgāzās, dažas saplēsa buras, franču līderis salauza mastu. Notika trīs braucieni. Vējš bija šķērsām ūdenskrātuvei, tāpēc distance sanāca īsāka kā citas reizes. Šādās sacensībās obligāti distances pirmais posms tiek likts pret vēju, tāpēc tās garums ir atkarīgs no vēja virziena. Pie īsas distances, savukārt, neko nevar izlabot, ja tiek pieļauta kāda kļūda. Un kļūdas vakar tika pieļautas daudz, pie katras pagrieziena zīmes. Laimes mātes smaidīja jahtai “Micros”. Vladimirs Smoļakovs ar komandu bija pārliecinoši labākais starp Latvijas ekipāžām.

Savukārt mums (“Flame”) pirmais brauciens izvērtās par katastrofu. Pienākot pie pirmās pagrieziena zīmes tīri labā vietā, jahta “Solo” pēkšņi nostājās šķērsām jahtai “Flame” un tā mēs abi arī iestrēgām (no kā cita sagaidīt „ziepes”, ja ne no cita latvieša). No virsvēja puses piebrauca poļu jahta, kas arī iestrēga, tai, savukārt, uzskrēja virsū vēl kāda, vēl kāda un tā mēs stāvējām, kamēr mums pabrauca garām kādas 30 – 40 citas jahtas. Tai brīdī arī pilnīgi norima vējš, līdz ar to izkustēties izdevās tikai tad, kad visi pārējie bija aizbraukuši. Ar to arī sacīkste bija praktiski beigusies. Atlikušajā distances daļā izdevās uzlabot savu vietu tikai nenozīmīgi.

Labāk gāja otrajā un trešajā braucienā, bet savu lomu nospēlēja arī nervozitāte; mūsu sliktākais brauciens jau bija aiz muguras, tādu atkārtot nedrīkstēja. Neizdevās ļoti labi starti, arī distances laikā tika pieļautas taktiskas kļūdiņas. Sīkās kļūdiņas un neveiksmītes „uzklājās” viena uz otras un rezultāts ir tāds, kā ir. Otrajā uz trešajā braucienā vējš kļuva ļoti stiprs, līdz ar to mēs tagad esam izmēģinājuši spēkus visādos vējos un visādos tā virzienos.

Rezultāti šobrīd ir šādi: Vakar “Flame” ieguva 42, 24. un 16, vietas, kopvērtējumā šobrīd tā atrodas 12. vietā, bet reiseros – saglabā vadību.

Savu stāvokli ievērojami uzlaboja jahta “Micros”, kas iepriekš bija ap 30 vietu, bet reiseros – piektie; šobrīd viņi reiseros ir otrie. Vakar “Micros” pēdējā braucienā finišēja sestie. “Flame” handikaps pār Micros nemaz nav tik liels, tāpēc, kā tas bieži notiek, viss izšķirsies šodien – pēdējā dienā. Bet vējš šorīt pūš, oi, oi, oi… Un tas ir par labu “Micros” komandai.

“Flame” iepriekšējie tuvākie konkurenti, krievu jahta, ar kuru sanāca konflikts pirmajā braucienā, vakardienas otrajā un trešajā braucienā finišēja pēc mums, arī poļu jahta un vēl otra krievu jahta neuzrādīja sevišķi labus rezultātus. Tie atkrituši aiz “Micros”. Taču tik lielā flotē vienā braucienā var iegūt daudz un arī zaudēt tikpat daudz.

Vakardienas vētrā savu vietu ļoti uzlaboja mūsu meitenes; kopvērtējumā esot ne pārāk labā vietā, savā – sieviešu ieskaitē ir pirmās. Taču viņu tuvākās konkurentes atpaliek par vienu punktu, nākamās – par vēl vienu. Līdz ar to arī viņām izšķiroša diena ir šodiena.

Bet par iespējām un cerībām labāk neko skaļi neteikšu. Viss izšķirsies šodien… Attiecībā uz reglamentu. Tā kā daudzas jahtas protestēja, ka Nolikums neatbilst oficiālajā mājas lapā publicētajiem datumiem, un dažiem (piemēram, frančiem) esot pat lidmašīnas biļetes uz svētdienas pēcpusdienu, Sacensību Komiteja, gan ļoti negribīgi, atcēla svētdienas braucienus. Tāpēc šodienas braucieni ir pēdējie. Taču uzreiz tika noorganizēti nākamie, proti – komandu sacīkstes. Notiks viens brauciens starp komandām, kas drīkst tikt izveidotas neatkarīgi no nacionālās piederības. Un sacīkstes sauksies Admirāļa kauss. Komandā jābūt vienai Proto, vienai Racer un vienai – Kruizer divīzijas laivai. Latvijai proto nav, tāpēc tiek iesaistīti krievi, vienā komandā apvienojusies ir “Solo”, “Flame” un “Elena”, kas kopvērtējumā cīnās par trešo vietu. “Micros” ir, savukārt, pārdevusies citai komandai. Komandu vēl nav atradušas meitenes. Šis Admirāļa kauss tāda „špāse” vien ir, taču, tā kā Noslēguma Ceremonija ir tikai svētdien septiņos, ko gan citu svētdien lai dara. Protams, ir sarežģītā jahtas izcelšanas un iesaiņošanas procedūra, taču mēs ceram, ka tā neaizņems visu dienu.

Tātad nākamās ziņas jau būs, kad viss būs skaidrs.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Pārraut apburto loku

06:02
16.07.2024
45

Jauno māmiņu un grūtnieču atbalsta centrs “Madaras”, kas darbojas Liepā, nosvinējis 20 gadu jubileju. Tā darbība organizēta kā ģimenes modelis ar atbilstošu vidi, lai katrai māmiņai veltītu individuālu uzmanību. Šobrīd “Madarās” uzturas septiņas mammas un deviņi bērni, daļa māmiņu ir ar īpašām vajadzībām. Bet šo gadu laikā palīdzēts vairākiem simtiem sieviešu. Teju no pirmsākumiem biedrības […]

Svešumā latviskums uztur garu

08:03
11.07.2024
36

Jāņa Vecozola dzīve metusi dažādus līkumus. “Kā daudziem latviešiem šajos laikos,” viņš saka un piebilst, ka vasarā gribas būt Latvijā. Jānis dzimis un bērnību pavadījis Cēsīs, tad ģimene pārcēlās uz Priekuļiem, tur mācības pamatskolā, tad Jāņmuižas lauksaimniecības skolā, armija, darbs un ģimene Cēsīs. “Strādāju par šoferi, lai tiktu pie dzīvokļa, pārgāju uz celtniecību. Tad sākās […]

Suns māca dzīvot rotaļīgi un dalīties ar to

06:24
08.07.2024
34

 “Kanisterapija ir suņu asistēta terapija. Nereti šķiet, ka tā ir suņa glaudīšana, un dažreiz tā tas arī var izskatīties, taču kanisterapija ir daudzveidīga gan atkarībā no mērķauditorijas, gan suņa,” teic kanisterapijas speciāliste Tamāra Kabakova. “Bērni visbiežāk vēlas suni paglaudīt, pabužināt, samīļot. Tāpēc arī lielos pasākumos ir svarīgi stāstīt, kā ar suni pareizi darboties. Es to […]

Savā īpašajā vietā

07:21
07.07.2024
85

“Kamēr vēl mitrs un neput, zāle jānopļauj,” saka Solvita Jansone un steidz appļaut mājas apkārtni. Viņa atzīst, ka pagaidām vasara ilgstoši nav bijusi tik karsta kā  pērn, bet puķes nācās regulāri un cītīgi laistīt, dārzam gan bija jāpietiek ar rezervēm un rasu. “Lietus bija ļoti vajadzīgs, tagad apkārt    svaigums, viss var augt,” teic Solvita […]

Radošais process kā terapija

05:26
07.07.2024
37

Saruna ar digitālā satura veidošanas un skatuves mākslinieci DĀRTU ZVANERI Daudziem Dārtas vārds noteikti pazīstams caur labskanīgā ķeltu arfas un čella dueta “Infini” skaņām. Ar viņu sarunājāmies par mūzikas ceļu, teātri un to, ka dzīve allaž zina labāk, kas mums vajadzīgs. -Daudzi jūs iepazinuši caur mūziku, bet pati sakāt, ka esat ļoti radoša būtne – […]

Veselīgu matu augšanas noslēpums

14:31
05.07.2024
329

Veselīgu matu veidošana ir kopīgs mērķis daudziem, tomēr bieži vien tas šķiet kā slepenas dārgumu medības ar grūti iegūstamām balvām. Patiesi veselīgu matu pamatā ir ne tikai spīdīgi attēli reklāmās un nemitīgi mainīgās matu kopšanas tendences, bet arī izpratne par to unikālajām vajadzībām un rūpes par tām. Veselīgu matu kopšanas nozīme ir nepārspīlēta; tā nav […]

Tautas balss

Prieks par sakārtoto un skaisto ielu

17:29
15.07.2024
29
Cēsniece O. raksta:

“Cēsīs, atjaunotajā Bērzaines ielas posmā, ierīkoti glīti soliņi un atkritumu urnas, apkārtne tīra. Jauki tur piesēst. Bērzaines iedzīvotāji beidzot ir ieguvēji. Labi sakārtota gan Gaujas, gan Bērzaines iela. Par to prieks,” pārdomās dalījās seniore, cēsniece O.

Haoss ar pasažieru pārvadājumiem

17:28
15.07.2024
23
Lasītājs J. raksta:

“Ik pa brīdim parādās ziņas, ka nav skaidrs, kas mūspusē nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus. Valsts pasūtījumā ar līgumiem un pārsūdzībām tāds juceklis, ka neviens no malas netiek skaidrībā. Jūnija nogalē pakalpojumu atļāva veikt CATA, bet tikai līdz gada beigām. Taču nav dzirdams, ko atbildīgie dara, lai sajukums neturpinātos. Nesaprotu, kā Satiksmes ministrija pieļauj tādu bardaku,” […]

Nevar sagaidīt

16:55
15.07.2024
17
Piebaldzēns raksta:

“Sola un sola, ka Jaunpiebalgā drīz būs gatavs pansionāts, bet kā nav, tā nav. Gan jau vainojami būvnieki, bet žēl, ka vietējai varai nav nekādu iespēju procesu pasteidzināt. Tur būtu gan darba vietas vietējiem, gan pagastā apgrozītos vairāk cilvēku, proti, pie pansionāta iemītniekiem brauktu ciemos tuvinieki, draugi. Tirgotājiem būtu lielāks apgrozījums,” pārdomās dalījās piebaldzēns.

Botāniskais dārzs pilsētas centrā

16:54
15.07.2024
23
Cēsnieks O. raksta:

“Gāju Cēsīs pa Rīgas ielu, mani uzrunāja tūristi, ārzemnieki. Lūdza padomu, kā aizbraukt uz Līgatni, jautāja par Cēsīm. Un prasīja, kā var iekļūt Rīgas ielas botāniskajā dārzā. Jā, tur īpašums, kura adrese ir Rīgas iela 41, aizaudzis ar kokiem, krūmiem. No ielas to nodala dēļu žogs, gājējus šī vieta netraucē, bet iebraucējiem rada dīvainu iespaidu,” […]

Trūkst inženieru

10:49
09.07.2024
30
J. raksta:

“Ziņās televīzijā stāsta, ka Latvijā trūkst augsti kvalificētu speciālistu mežsaimniecībā un lauksaimniecībā. Jau labi zinām, ka trūkst arī celtniecības inženieru, elektroinženieru un līdzīgu profesiju speciālistu. Te nu esam nonākuši ar savu izglītības sistēmu. Ja bērnam skolā neiemāca rēķināt, ja viņš neapgūst fizikas, ķīmijas pamatus, tad vēlāk, protams, neizvēlas studēt inženierzinātnes, profesijas, kas saistītas ar matemātiku, […]

Sludinājumi