Pirmdiena, 22. jūlijs
Vārda dienas: Marija, Marika, Marina

Cēsnieks burā Maskavā V (noslēgums)

Druva
08:51
17.08.2009
5
Olympus Digital Camera

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ar Cēsu slimnīcas traumatologa Ģirta Bērziņa stūrētās jahtas “Flame” uzvaru Racer divīzijā Maskavā noslēdzies 33. pasaules čempionāts burāšanā “Micro” klases jahtām “Micro Cup 2009”. Vēl viena viņa vēstule par pēdējām dienām Maskavā. Piektā vēstule

Čempionāts beidzies, un šodien Admirāļa kausa izcīņā piedalās apmēram 15 jahtas. Visi noguruši no burāšanas un vispār. Arī mēs sēžam krastā, jo salūzusī stūre neļauj piedalīties. Kopā ar mums arī citas laivas, kas bija pieteiktas mūsu komandā. No rīta krievu jahtas kapteinis, kas arī mūsu dēļ paliek krastā, jo izjūk komanda, atzina, ka jūtas tikai labi, jo burāšanas tagad kādu brīdi visiem pietiek.

Tagad par vakardienu. Bija ļoti slikts laiks, aukstums, lietus mijās ar ļoti stiprām vēja brāzmām. Lūza masti, plīsa buras, laivas gāzās.

Bija trīs braucieni. Pirmo mēs – “Flame” nobraucām labi, 11. vietā. Otrais iesākās slikti, neizdevās starts, nokavējām kādas nieka 3 – 5 sekundes, un jau atradāmies trešajā rindā. Tas nozīmēja, ka atradāmies pozīcijā bez vēja, ko bija aizsegušas citas laivas. Kamēr izgrozījāmies, veicot vairākus pagriezienus, citas jau bija ievērojamā gabalā. Bez tam nebijām pamanījuši, ka tiesnešu kolēģija ir saīsinājusi distanci, novietojusi pirmo marku ievērojami tuvāk. Abas šīs kļūdas mums maksāja pirmās markas apņemšanu apmēram 60. vietā. Tas piedeva niknumu, un turpmāk izdevās viss, pareizā taktika, pareizas pozīcijas ieņemšana pie markām, vēja virziena maiņu uzminēšana un beigās arī fiziskā izturība, kad pirms finiša iepūta vējš ar vētras stiprumu. Nevienam jau uz jahtām anemometra nav, bet spāņu burātāji vēlāk apgalvoja, ka vējš pūtis vairāk kā 25 mezglus, bet tas jau pat pārsniedzot Klases Noteikumos atļauto. Finišs bija dramatisks, īsā distancē laivas gāja ar nepilnu metru vai dažu metru atstatumu, lielā ātrumā, šūpojās, gāzās, viens uz otru kliedza, pat laivas robežās savu komandas biedru varēja sadzirdēt tikai, skaļi kliedzot. “Flame” finišā ieņēma 19. vietu, priekšā “Micros”, kas nu jau bija mūsu galvenie konkurenti par reiseru čempiona nosaukumu. Pēdējā braucienā mums bija jāatnāk ne tālāk, kā kādas 20 vietas aiz “Micros” un uzvara būtu nodrošināta.

Pēdējais brauciens iesākās labi, veiksmīgs starts un veiksmīga pirmā kreice, pirmo marku apņēmām pat desmitniekā, tā noturējāmies līdz trešajai markai, un tad pēkšņi – krakšķis laivas aizmugurē un esam palikuši praktiski bez stūres; tā turas vienā atlikušajā skrūvē. Bet priekša vēl pusdistance. Nekas cits neatlika, kā izstāties, krastu sasniedzām ar trešdaļātrumu, braucot ar vienu buru. Garastāvoklis tai brīdī bija šausmīgs, nezinājām, vai mums pietiek ar iepriekšējos braucienos iekrāto handikapu. Krastā pavērās kara lauka aina – laivas bez mastiem, saplēstām burām, no sacensībām bija izstājušās vēl vairākas laivas.

Viss nostājās savās vietās, kad krastā ieradās tiesnešu kolēģija un izkāra rezultātus. Mēs bijām saglabājuši pirmo vietu reiseros, vienīgi kopvērtējumā, protams, zaudējuši vietu desmitniekā. Pirmo desmitnieku pārsvarā aizņēma proto divīzijas laivas, kas pēc definīcijas ir ātrākas. Bet tādas kopā bija, ja nemaldos, 27, tā kā bijā nobraukuši vismaz pusi no tām. Godīguma pēc jāatzīst, ka mums priekšā ir arī divas kruizeru divīzijas laivas, kam, pēc tās pašas definīcijas, būtu jābūt lēnākām. Bet prieks par paveikto vienalga. Vakarā, protams, svinējām, neskatoties uz lietu, kas līdz pēdējam izmērcēja mūsu teltis. Arī laivu izcelt paspējām jau vakar, šodien to iesaiņojam un gatavojam atpakaļceļam. Šovakar septiņos ir oficiālā sacensību slēgšanas ceremonija, nolēmām, ka izbraukt naktī nav vērts, tāpēc centīsimies izbraukt rīt agri no rīta. Arī citas Latvijas laivas ir šoreiz guvušas vērā ņemamus panākumus. Jahta “Micros” ir nobraukusi pa 22., 16., 29., 33., 33., 15., 17., 6., 15., 15., 12. un kopā izcīnījusi 17. vietu, iegūstot sudraba medaļu Racer divīzijā. Jahta “Solo” nobrauca 43., 41., 15., 38., 29., 35., 28., 24., 21., 21., 25., kopā izcīnot 26. vietu un Kruizer klasē – astoto (vienīgie paliek bez medaļām).

Jahta “Aka” nobrauca 24., 28., 24., 46., 50., 26., 31., 41., 25., 31., 29., kopā izcīnot 31. vietu, Kruizeros – 12, bet saņemot zelta medaļas par uzvaru sieviešu konkurencē.

Jau nedaudz pieminētā jahta “Flame” nobrauca 14., 18., 4., 2., 20., 42., 24., 16., 11., 19., DNF(72), kopā izcīnot 14. vietu un uzvarot Racer divīzijā.

(jāatgādina, ka sacensību nolikums paredzēja, ka divi sliktākie braucieni netiek skaitīti, ja ir izvesti vismaz deviņi braucieni, tā notiek gandrīz vienmēr, arī šoreiz un tas mūs izglāba).

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Saistītie raksti

Pārraut apburto loku

06:02
16.07.2024
45

Jauno māmiņu un grūtnieču atbalsta centrs “Madaras”, kas darbojas Liepā, nosvinējis 20 gadu jubileju. Tā darbība organizēta kā ģimenes modelis ar atbilstošu vidi, lai katrai māmiņai veltītu individuālu uzmanību. Šobrīd “Madarās” uzturas septiņas mammas un deviņi bērni, daļa māmiņu ir ar īpašām vajadzībām. Bet šo gadu laikā palīdzēts vairākiem simtiem sieviešu. Teju no pirmsākumiem biedrības […]

Svešumā latviskums uztur garu

08:03
11.07.2024
36

Jāņa Vecozola dzīve metusi dažādus līkumus. “Kā daudziem latviešiem šajos laikos,” viņš saka un piebilst, ka vasarā gribas būt Latvijā. Jānis dzimis un bērnību pavadījis Cēsīs, tad ģimene pārcēlās uz Priekuļiem, tur mācības pamatskolā, tad Jāņmuižas lauksaimniecības skolā, armija, darbs un ģimene Cēsīs. “Strādāju par šoferi, lai tiktu pie dzīvokļa, pārgāju uz celtniecību. Tad sākās […]

Suns māca dzīvot rotaļīgi un dalīties ar to

06:24
08.07.2024
34

 “Kanisterapija ir suņu asistēta terapija. Nereti šķiet, ka tā ir suņa glaudīšana, un dažreiz tā tas arī var izskatīties, taču kanisterapija ir daudzveidīga gan atkarībā no mērķauditorijas, gan suņa,” teic kanisterapijas speciāliste Tamāra Kabakova. “Bērni visbiežāk vēlas suni paglaudīt, pabužināt, samīļot. Tāpēc arī lielos pasākumos ir svarīgi stāstīt, kā ar suni pareizi darboties. Es to […]

Savā īpašajā vietā

07:21
07.07.2024
85

“Kamēr vēl mitrs un neput, zāle jānopļauj,” saka Solvita Jansone un steidz appļaut mājas apkārtni. Viņa atzīst, ka pagaidām vasara ilgstoši nav bijusi tik karsta kā  pērn, bet puķes nācās regulāri un cītīgi laistīt, dārzam gan bija jāpietiek ar rezervēm un rasu. “Lietus bija ļoti vajadzīgs, tagad apkārt    svaigums, viss var augt,” teic Solvita […]

Radošais process kā terapija

05:26
07.07.2024
37

Saruna ar digitālā satura veidošanas un skatuves mākslinieci DĀRTU ZVANERI Daudziem Dārtas vārds noteikti pazīstams caur labskanīgā ķeltu arfas un čella dueta “Infini” skaņām. Ar viņu sarunājāmies par mūzikas ceļu, teātri un to, ka dzīve allaž zina labāk, kas mums vajadzīgs. -Daudzi jūs iepazinuši caur mūziku, bet pati sakāt, ka esat ļoti radoša būtne – […]

Veselīgu matu augšanas noslēpums

14:31
05.07.2024
329

Veselīgu matu veidošana ir kopīgs mērķis daudziem, tomēr bieži vien tas šķiet kā slepenas dārgumu medības ar grūti iegūstamām balvām. Patiesi veselīgu matu pamatā ir ne tikai spīdīgi attēli reklāmās un nemitīgi mainīgās matu kopšanas tendences, bet arī izpratne par to unikālajām vajadzībām un rūpes par tām. Veselīgu matu kopšanas nozīme ir nepārspīlēta; tā nav […]

Tautas balss

Prieks par sakārtoto un skaisto ielu

17:29
15.07.2024
29
Cēsniece O. raksta:

“Cēsīs, atjaunotajā Bērzaines ielas posmā, ierīkoti glīti soliņi un atkritumu urnas, apkārtne tīra. Jauki tur piesēst. Bērzaines iedzīvotāji beidzot ir ieguvēji. Labi sakārtota gan Gaujas, gan Bērzaines iela. Par to prieks,” pārdomās dalījās seniore, cēsniece O.

Haoss ar pasažieru pārvadājumiem

17:28
15.07.2024
23
Lasītājs J. raksta:

“Ik pa brīdim parādās ziņas, ka nav skaidrs, kas mūspusē nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus. Valsts pasūtījumā ar līgumiem un pārsūdzībām tāds juceklis, ka neviens no malas netiek skaidrībā. Jūnija nogalē pakalpojumu atļāva veikt CATA, bet tikai līdz gada beigām. Taču nav dzirdams, ko atbildīgie dara, lai sajukums neturpinātos. Nesaprotu, kā Satiksmes ministrija pieļauj tādu bardaku,” […]

Nevar sagaidīt

16:55
15.07.2024
17
Piebaldzēns raksta:

“Sola un sola, ka Jaunpiebalgā drīz būs gatavs pansionāts, bet kā nav, tā nav. Gan jau vainojami būvnieki, bet žēl, ka vietējai varai nav nekādu iespēju procesu pasteidzināt. Tur būtu gan darba vietas vietējiem, gan pagastā apgrozītos vairāk cilvēku, proti, pie pansionāta iemītniekiem brauktu ciemos tuvinieki, draugi. Tirgotājiem būtu lielāks apgrozījums,” pārdomās dalījās piebaldzēns.

Botāniskais dārzs pilsētas centrā

16:54
15.07.2024
23
Cēsnieks O. raksta:

“Gāju Cēsīs pa Rīgas ielu, mani uzrunāja tūristi, ārzemnieki. Lūdza padomu, kā aizbraukt uz Līgatni, jautāja par Cēsīm. Un prasīja, kā var iekļūt Rīgas ielas botāniskajā dārzā. Jā, tur īpašums, kura adrese ir Rīgas iela 41, aizaudzis ar kokiem, krūmiem. No ielas to nodala dēļu žogs, gājējus šī vieta netraucē, bet iebraucējiem rada dīvainu iespaidu,” […]

Trūkst inženieru

10:49
09.07.2024
30
J. raksta:

“Ziņās televīzijā stāsta, ka Latvijā trūkst augsti kvalificētu speciālistu mežsaimniecībā un lauksaimniecībā. Jau labi zinām, ka trūkst arī celtniecības inženieru, elektroinženieru un līdzīgu profesiju speciālistu. Te nu esam nonākuši ar savu izglītības sistēmu. Ja bērnam skolā neiemāca rēķināt, ja viņš neapgūst fizikas, ķīmijas pamatus, tad vēlāk, protams, neizvēlas studēt inženierzinātnes, profesijas, kas saistītas ar matemātiku, […]

Sludinājumi