“Pašlaik galvenie ir zemes darbi. Noņemam veco segumu, arī drenējošo slāni, uzvedam jaunu, arī šķembu slāni. Vēlāk jāklāj divas kārtas asfalta,” uz ceļa notiekošo un plānotos darbus ieskicēja a/s “8. CBR” iecirkņa vadītājs un atbildīgais būvdarbu vadītājs Uldis Mellenbergs un piebilda, ka diendienā, lai darbi ritētu raiti, rekonstruējamā posmā strādā vismaz 30 vīri, bet darbus rūpīgi uzrauga arī divas ģeodēzistu brigādes.
“Nedaudz būs iztaisnoti līkumi, mazināsies kāpumi un kritumi. Rezultātā ceļš būs drošāks un pārredzamāks,” paskaidroja Uldis Mellenbergs. Ar darbu norisi ir apmierināti arī rekonstrukcijas pasūtītāji VAS “Latvijas valsts ceļi”.
“Ar smilteniešiem mums ir ļoti laba sadarbība. Profesionāļi dara visu, lai darbu laikā ceļa izmantotājiem nebūtu neērtību. Piemēram, laista segumu, lai nav putekļu, ir laba redzamība pārvietojoties. Perfekti ievēro satiksmes organizāciju, uzstādot statņus un luksoforus,” atzina VAS “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu rajona nodaļas direktors Andis Kazāks un bija pārliecināts, ka līdz oktobrim, kā tas paredzēts līgumā, 3,3 kilometrus garais posms būs rekonstruēts.
“Ceļš būs plūdens. Agrāk bija kalnu kores, lejas un ziemā veidojās sniega aizputinājumi. Domāju, ka ceļa posms būs labs un drošs. Pavisam optimāls tas nebūs krustojumā pie Veselavas kapiem. Vēl lielāku ceļa taisnošanu projektā neizdevās iekļaut, jo tad trasei būtu jāiet pār senlatviešu kapu kalniņu. Tas nozīmē, ka darbi kavētos, būtu nepieciešams papildus finansējums, jo jāveic arheoloģiskā izpēte. Pirms krustojuma būs jāuzstāda ātrumu ierobežojoša zīme,” detaļās iedziļinājās Andis Kazāks. Ceļa būvētāji uzsver, ka darbus izdosies padarīt laikā, tikai aicina saprotošus būt autobraucējus, kuriem jāievēro pārvietošanās ierobežojošās zīmes un luksofora signāli. Darbu veicēji uzsver, ka tāpat kā autovadītājiem ir ērtāk braukt pa abām ceļa joslām, tā viņiem daudz ērtāk strādāt, ja remontējamais posms satiksmei būtu slēgts. Tā kā tas nav iespējams, tad jārīkojas atbilstoši situācijai.
“Ja autobraucēji neievēro luksofora signālugunis, tad paši satiekas posma viducī un nezina, kā samainīties. Otra lieta, ka jāievēro braukšanas ātruma ierobežojumi. Ir izveidojušies divus metrus dziļi ierakumi. Braucot blakus kraujai, ir jābūt disciplinētiem,” tā Uldis Mellenbergs.
Posma rekonstrukcijai iztērēs 1,4 miljonus latu. Līdzekļi saņemti no valsts un ERAF.
Komentāri