Ik pa laikam “Druvas” redakcijā saņemam iedzīvotāju zvanus, kuri izsaka pārdomas par transporta pakalpojumiem rajonā un pilsētā. Pagājušās nedēļas nogalē uz telefonakciju aicinājām a/s “CATA” izpilddirektoru Andri Malkavu, lai runātu par firmas “CATA” pakalpojumiem un pasažieru pārvadājumiem rajonā.
– Kādi jaunumi šobrīd ir a/s “CATA”? – Pie jaunumiem varu pieskaitīt cīņu ar valdību, lai tā apzinātos, ka ir tāda sfēra, par kuru tā un pašvaldības ir atbildīgas, lai šī nozare pilnībā nesabruktu. Kā jau daudzās jomās valstī, arī mēs saskaramies ar zināmām problēmām, un viena no tām ir darbinieku trūkums. Ja ar lāpstu rušinoties var nopelnīt 400 līdz 500 latus, kāpēc strādāt par autobusa šoferi, ja te var nopelnīt tikai 350 latus uz papīra. Jūlijā šoferiem algas paaugstinājām par 40 latiem un celsim vēl, tikai nauda no nekurienes nerodas. Bet iespējas ir jāmeklē, jo šoferi iet prom no darba. Pēdējā pusgada laikā aizgājuši četri, bet vietā nav atnācis neviens. Nav jau arī kam nākt. D kategoriju šoferi necenšas iegūt, jo autobusa vadītāja darbā nesaredz perspektīvu. Jaunie labprāt varbūt strādātu uz autobusa, kurš braukā pa Eiropu.
– Cik vecs ir a/s “CATA” šoferu kolektīvs?
– Mums šoferu kolektīvs ir vecs. Tie, kuri jau nostrādājuši desmit un vairāk gadus, prom neiet. Viņi ir pieraduši pie darba un dzīves veida. Ir, protams, šoferim neērtības, agri jāceļas, vakaros vēlu jāstrādā, taču darbs varbūt nav tik smags kā kravas automašīnas šoferim. Agrāk, kad tikpat kā nebija privātā transporta, jaunatnes vidū tā bija ļoti prestiža profesija. Visi gribēja stūrēt, un problēmu ar šoferiem nebija. Šobrīd situācija, protams, ir mainījusies. – Vai pilsētas transporta biļešu cenas tuvākajā laikā sadārdzināsies? – Cenu kāpums būs no 1. novembra, bet pagaidām tikai tālsatiksmes maršrutos vidēji par astoņiem procentiem. Tas uz braucējiem gan neatstās nekādu nopietnu iespaidu. Mēs pieturamies pie politikas, ka lēnām jāceļ cenas, lai cilvēkiem nebūtu šoks. Pilsētas transportā biļešu cenas pagaidām necelsim, bez tam nav jēgas biļetes cenu paaugstināt par vienu vai diviem santīmiem. Šoferis, skaitot sīknaudu, netiks līdz braukšanai, jo autobusos trūkst konduktoru. Pilnu tekstu lasiet drukātajā „Druvā”
Komentāri