Aizvadīts Latvijas čempionāta piektais posms trofi reidā. Sacensības risinājās Olainē, un tajās braucējiem nācās rādīt savu varēšanu Latvijā vēl nebijušā pārbaudījumā. Kā pastāstīja Aigars Rencis, kurš atkal bija trasē kopā ar Andri Kuzņecovu, šoreiz nācies veikt 24 stundu orientēšanos, kuras laikā braucējiem 100 kvadrātkilometru lielā platībā bijis jāatrod 81 kontrolpunkts. Šādas 24 stundu orientēšanās sacensības tiekot rīkotas Somijā.
„Sacensības sarežģītas darīja tas, ka tās notika Olaines kūdras purvu teritorijā, tāpēc nakts stundās vajadzēja būt īpaši uzmanīgiem. Organizatori sportistus brīdināja, ka sevišķi smagas nogrimšanas gadījumā, viņi negrantē mašīnas evakuāciju. Bet šādus smagu gadījumu nebija.
Atšķirīga bija arī punktu iezīmēšana kartē. Ja parasti iedod GPS koordinātes, šoreiz punktus kartē nācās atzīmēt ar lineāla palīdzību. Neviens šādu pavērsienu nebija paredzējis, tāpēc lineālu nebija. Nācās palauzīt galvu, kā to risināt un kā iespējami precīzāk iezīmēt punktus kartē. Arī pašiem neklājās viegli, ap vienu punktu braukājām pusotru stundu. Kad sapratām, ka tāpat neatradīsim, braucām pēc azimuta – šķērsojot grāvjus un laužot kokus,” stāsta A. Rencis.
Bet kontrolpunktu meklēšana neaprobežojās tikai ar to atrašanu. Pie katra bija jāpiebrauc maksimāli tuvu un jānofotografējas tā, lai šoferim viena roka ir pie kontrolpunkta atzīmes, otra pie mašīnas, lai būtu redzama vai nu valsts numura zīme, vai sacensību numurs. Orientēšanās sacensībās svarīga ir abu ekipāžas locekļu prasme. No stūrmaņa ir atkarīgs, cik precīzi iezīmēts un atrasts kontrolpunkts, no šofera – cik ātri un sekmīgi piebraukt pie tā. Četru gadu kopēja pieredze deva rezultātu, un A. Kuzņecovs/ A. Rencis spēja paņemt visus kontrolpunktus, un ieskaites punktus iegūt arī papildsacensībās – triālā. No TR2 ekipāžām viņi vienīgie veica šo pārbaudījumu – šķēršļota apvidus izbraukšanu noteiktā laikā posmā. Pārbaudījumam bija atvēlētas desmit minūtes, ekipāža iztērēja par pusotru minūti mazāk.
A. Rencis atzīst, ka sacensības prasījušas arī fizisko izturību, jo trasē pavadījuši nepilnas 22 stundas. Gan meklējot kontrolpunktus, gan palīdzot arī kolēģiem. “Man patīk, ka trasē valda savstarpējā pleca sajūta. Ja būsi iestidzis vai saplīsis, konkurenti labprāt palīdzēs. Mēs cenšamies apdzīt distancē, nevis izmantot to, ka kādam gadījusies nelaime,” saka A. Rencis.
Pērn abi izcīnīja Latvijas kausu, kā tad saucās šīs sacensības. Šogad pirmo reizi tām ir čempionāta statuss, tātad, tiks izcīnīti pirmie čempionu tituli, tāpēc uzvara kopvērtējumā ikvienam ir svarīga. Kopumā šogad abās klasēs – TR1 un TR2. startē 62 ekipāžas un, kā atzīs A. Rencis, visi ir konkurētspējīgi, kļūdas pieļaut nedrīkst.
Abu iespēju tikt pie titula nedaudz ietekmēja A. Kuzņecova trauma, kas lika izlaist divus čempionāta posmus, tādējādi neizcīnot tik nepieciešamos punktus. Tomēr teorētiski vēl cerības nav zaudētas. Kopvērtējumā TR2 klasē A. Kuzņecovs ar 266,6 punktiem pagaidām ir 5.vietā, bet vēl viena mūsu rajona ekipāža ar braucēju Gundaru Skudriņu – 3.vietā (288,3 punkti). Teorētiski abi var izcīnīt čempiona titulu, jo par uzvaru dod 100 punktus. Bet jāņem vērā, ka arī sāncenši neguļ, pašreizējam līderim ir 360,7 punkti.
TR1 klasē sekmīgi cīnās Aigara Logina ekipāža, kurš pirms pēdējā posma ir 2.vietā ar 396,2 punktiem, bet līderim ir 432, 5 punkti. Arī te viss atrisināsies pēdējā posmā 11.un 12.novembrī.
Komentāri