Cēsīs ielu kopgarums ir vairāk nekā 123 kilometri, no kuriem aptuveni puse ir asfaltēti. Bieži dzirdam autovadītāju šķendēšanos par sliktām ielām, bet nevar noliegt, ka pēdējo gadu laikā situācija arvien uzlabojas. Maģistrālās ielas tikušas pie jauna seguma, turklāt rekonstrukcija neaprobežojas tikai ar seguma nomaiņu. Tiek izbūvētas ietves, ielu apgaismojums, sakārtota lietus ūdens kanalizācija, veikti citi nepieciešamie darbi. Par iecerēm domes komunālās nodaļas vadītājs Igors Mercs saka: “To ir daudz. Top arvien jauni projekti, lai esam gatavībā. Ja kaut kur parādās iespējas piesaistīt finansējumu, uzreiz varam sniegt pieteikumu. Naudas dalītāji skatās, vai ir gatavs projekts. Tas apliecina, ka jautājums tiešām ir aktuāls, ka par to domāts jau laikus. Tāpēc arī veicam infrastruktūras inventarizāciju, situācijas analīzi, lai saprastu vajadzības, lai tās sistematizētu pēc nozīmīguma, lai būtu nākotnes redzējums. Lai tiktu sakārtota visa ielas infrastruktūra, svarīgi skatīties kompleksi,” norāda I.Mercs. Nauda arī grants ceļiem
Daļa darbu pilsētā tuvojas nobeigumam, citi ir sākšanas stadijā, dažu ielu rekonstrukcija tiek projektēta, vēl kādai projektēšana sāksies šogad. Pašlaik darbus veic Vilku ielā no Ata Kronvalda ielas līdz topošajai daudzdzīvokļu mājai. Jau izveidota gājēju ietve ar veloceliņu, ielas apgaismojums. Vēl nepieciešams izbūvēt lietus ūdens kanalizāciju, noasfaltēt ielas braucamo daļu, un atkal viens ielas posms pilsētā būs sakārtots.
Šogad tiks pabeigta ātrumvaļņu izveidošana Zirņu ielā, ko sāka pērn. Būs apgaismota gājēju pāreja, marķēti ātrumvaļņi, viss atbilstoši prasībām. Iecerēts pabeigt braucamās daļas asfaltēšanu Briežu ielā līdz Vāveres ielai, ko sāka jau pērn, visā ielas garumā izbūvējot ielas apgaismojumu. Pašvaldība noslēgusi līgumu par Annas ielas posma asfaltēšanu gar jauno pamatskolu, kur izveidos arī lietus ūdens kanalizāciju, bruģētu ietvi. Iecerēts asfaltēt Rīgas ielas posmu no Zvirbuļu līdz Raiņa ielai, ierīkojot arī apgaismojumu, ietves un veloceliņu. Rekonstruēs ielu, kas iet gar “Tīrības namu”, to iecerēts nedaudz paplašināt, jo ziemā mašīnām te grūti dot ceļu pretībraucējam.
Tiek veidotas arī jaunas ielas. Tā jauns posms 210 metru garumā taps kā turpinājums Saulrītu ielai, lai savienotu esošo ielu ar topošo privātmāju ciematu “Vecozoli”. Sākumā šī daļa būs grantēta, bet ir izstrādāts projekts visas ielas asfaltēšanai līdz pat Piebalgas ielai.
I.Mercs: „Šogad atvēlēta nauda arī grants ielu sakārtošanai. Tajās veicamos darbus varētu iedalīt divās daļās. Vienkāršākie, kur nepieciešams uzbērt granti, pielabot braucamo daļu, izveidot profilu, proti, kur nav nepieciešami lieli inženiertehniski risinājumi. Otra daļa ir jau sarežģītāka, tie ir darbi, kam jāizstrādā projekts, piemēram, jābūvē caurtekas, jārok grāvji, jāveic citi apjomīgāki pasākumi. Pilsētā ir grants ielas, kurās vairs nav seguma, tāpēc tās ar greiderēšanu vairs nevar uzlabot. Kā zināms, ceļu lielākais ienaidnieks ir ūdens. Ja tas nenotek no braucamās daļas, neatkarīgi no seguma, ceļš tiek bojāts. Var jau granti bērt un bērt, ja ūdens paliks uz ielas, bedres veidosies un segums bojāsies.
Ielas, kurās veiksim darbus, ir apzinātas, apsekotas kopā ar ceļu uzturētājiem, jautājums plaši izdiskutēts domes transporta grupā, ņemti vērā iedzīvotāju ieteikumi, var teikt, veikta plaša analīze. Ievērota mašīnu intensitāte, nākotnē plānotie darbi, daudz un dažādas nianses. Ikviens lēmums pieņemts pēc rūpīgas izvērtēšanas.” Top daudzi projekti
Lai zinātu veicamo, nepieciešama skaidrība par pašreizējo situāciju.
„Sastādīts pilsētas ielu brauktuvju reģistrs, kura ietvaros veikts ielu un gājēju ietvju seguma novērtējums. Notikusi ielu apgaismojuma inventarizācija. Pašlaik top pilsētā uzstādīto ceļa zīmju izvietojums digitālā formātā. Piešķirti līdzekļi, lai veiktu lietus ūdens kanalizācijas un virsūdeņu novadīšanas sistēmas inventarizāciju. Visi šie dokumenti nepieciešami, lai varētu veikt situācijas analīzi, lai plānotu darbus nākotnē, izstrādātu projektus Eiropas naudas piesaistīšanai. Šie ir bāzes dati, lai zinātu situāciju savā pilsētā, ļoti svarīgs pamats turpmākajam darbam,” norāda I.Mercs.
Nākotnē plānojamie darbi ir lieli, jo vajadzību pilsētā netrūkst. Izstrādāts projekts Leona Paegles ielas labiekārtošanai līdz Ata Kronvalda ielai. Braucamās daļas asfaltēšana plānota no veikala “Labais” līdz Ata Kronvalda ielai. Šajā posmā izbūvēs arī lietus ūdens novadīšanu, jo vienā ielas posmā ir problēmas ar tā savākšanu. Ūdeni novada caur daudzdzīvokļu mājas pagrabu, kas lietusgāzēs vienmēr applūst. Arī uz ielas veidojas lielas peļķes. Šo problēmu nepieciešams novērst. Būs arī gājēju ietves ar veloceliņu, kabatas automašīnu novietošanai pie mājām. Jaunu autostāvvietu izbūvēs pie veikala “Solo”, palielinās autostāvvietu pie sporta kompleksa, jo svarīgos sporta notikumos, kad ierodas daudz līdzjutēju, pietrūkst vietu automašīnām. Plāno veikt projektēšanu arī ielas apgaismojuma izveidei šajā ielas posmā.
Projekts izstrādāts Kovārņu ielas labiekārtošanai no Līgatnes ielas līdz pansionātam, Birzes ielai no Valmieras ielas līdz Akmens ielai, arī Loka ielai un citām.
I.Mercs: „Nobeiguma stadijā ir projekts apjomīgiem darbiem kvartālā ap 3. pirmsskolas izglītības iestādi Noras ielā. Tur iecerēts veikt ielu braucamās daļas asfaltēšanu, gājēju ietvju un veloceliņu ierīkošanu atbilstoši normām, ielu apgaismojuma izbūvi. Visu uzreiz realizēt neizdosies. Projekts liels, nepieciešami lieli līdzekli, tāpēc īstenosim to pa etapiem. Pļavā pie bērnudārza plānots ierīkot stāvlaukumu, lai vecākiem ērtāk novietot mašīnas. To varētu izmantot arī, kad Pils parkā notiek plaši pasākumi, jo ir problēmas ar mašīnu novietošanu. Gan šī, gan citu, lielāku un mazāku projektu īstenošana, atkarīga no finansējuma, ko cenšamies piesaistīt gan Latvijā, gan Eiropā.
Vēl var pieminēt, ka drīz tiks izsludināts iepirkums projekta izstrādē par Festivāla ielas labiekārtošanu, ieskaitot ielu apgaismojuma izbūvi. Šīs ielas remonts aktualizēts jau gadiem, bet darbi tur netika sākti, jo nebija sakārtotas apakšzemes komunikācijas. Tagad “Vinda” sākusi sava projekta realizāciju, tāpēc varam sākt domāt par rekonstrukciju. Paredzēts ielu atjaunot visā garumā no Lenču līdz Birzes ielai. Visticamāk, ka visu vienā laikā paveikt nevarēsim, būs jāstrādā pa posmiem. Daži projekti savu īstenošanu gaida jau vairākus gadus. Tā realizāciju gaida Vaives ielas rekonstrukcija posmā no Ata Kronvalda līdz Eduarda Veidenbauma ielai. Tur jāierīko lietus ūdens kanalizācija ar virsūdeņu novadīšanu, braucamās daļas sakārtošana.” Fakti: Ielu kopgarums Cēsīs – 123, 013 km Tai skaitā: * Asfalta seguma – 57,143 km * Akmens bruģa – 0,699 km * Betona bruģa – 0,760 km * Šķembu – 0,158 km * Grants – 51,451 km * Grunts – 7,006 km * Neizbūvētās – 5,004 * Dzelzsbetona plātnes – 0,365 km
Komentāri