Tūrisma attīstības valsts aģentūra noskaidrojusi desmit populārākos tūrisma objektus un vietas, lai tās vairāk reklamētu ārzemēs.
Par Latvijas tūrisma objektu numur viens kļuvusi Rundāles pils. No aptaujātajiem 75 tūrisma ekspertiem to atzinuši 72. Desmitniekā iekļauts arī Gaujas Nacionālais parks, Turaidas muzejrezervāts, Cēsu vecpilsēta un viduslaiku pils.
Latvijas tūrisma desmitniekā vēl iekļauta Vecrīga, Aglonas bazilika, Jūrmala un tās SPA centri, Kuldīgas vecpilsēta un Ventas rumba, Liepāja un Ventspils. Aiz desmitnieka seko kino pilsētiņa „Cinevilla”, Pedvāles brīvdabas mākslas muzejs un Siguldas „Aerodium”.
Par topā iekļuvušajiem objektiem Tūrisma attīstības valsts aģentūra sagatavos bukletus, zīmēs kartes, lai tās izplatītu ārzemēs. Plašāka informācija ceļotājiem būs pieejama arī internetā.
“Tas ir lieliski, ka mēs no valsts saņemsim informatīvo atbalstu,” sacīja Gaujas Nacionālā parka informācijas speciāliste Līga Eglīte. “Līdz šim reklāmas jomā esam strādājuši galvenokārt tikai Latvijas patērētājiem, kuri ļoti lielā skaitā izvēlas Gaujas Nacionālo parku izbraukumiem pie dabas. Tūristu netrūkst no ievziedu trakuma līdz zelta lapu klājumam. Parka izdevējdarbību finansējis Vides aizsardzības fonds, tāpēc patīkami uzzināt, ka būs arī valsts pienesums, tā parūpēsies par ārvalstu tūristu informēšanu.
Mūsu veidotās kartes un bukleti, ka arī GNP avīze jau kalpo par ceļvežiem, bet tos izplatām galvenokārt parka apmeklētāju centros Siguldā, Līgatnē, pie Zvārtes ieža un Āraišu dzirnavām. Mūsu izdotajā avīzē un interneta mājas lapā informācija lasāma latviešu un angļu valodā, bukletus izdodam arī vācu, krievu un franču valodā. Parku tūristiem palīdzējušas reklamēt arī pašvaldību iestādes – Cēsu un Siguldas tūrisma informācijas centri.”
Valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš bilda, ka ekspertu ieteiktie objekti vai vietas tiks popularizēti tūristiem, kuri Latviju cenšas iepazīt īsa apmeklējuma laikā. „Esam secinājuši, ka daudzi ārvalstu tūristi jūtas apmulsuši plašajā Latvijas tūrisma piedāvājumu klāstā. Līdzīgi kā, ielūkojoties neiepazītā nacionālā ēdienkartē, ir grūti atrast sev vēlamo, jo ēdienu nosaukumi neatklāj to saturu. Speciālisti strādās pie tā, lai ceļveži būtu vienkārši,” salīdzināja U. Vītoliņš.
“Tas ir liels atspaids, ko reklāmas jomā piedāvā valsts, un arī liels gods, ka Cēsu vecpilsēta un pilsdrupas ir guvušas tūrisma speciālistu ievērību, rekomendējot Cēsis vēl vairāk reklamēt,” sacīja Vidzemes vēstures un tūrisma centra direktore Jolanta Sausiņa. Viņa piebilda, ka laikā, kamēr muzeja ēkā notiek remonts, pilsdrupas apmeklētājiem ir atvērtas.
Valsts nolēmusi atbalstīt tās tūrisma vietas, kuras apmeklētājiem atvērtas visu gadu un ir orientētas uz ceļotājiem no dažādām interešu grupām. Paredzēts, ka ap katru no izvēlētajiem desmit objektiem veidosies speciāli maršruti, kuri tūristiem ļautu iepazīt arī citas tuvumā esošās interesantākās vietas.
Uldis Vītoliņš sola, ka valsts aģentūra aptaujas veiks arī turpmāk. Vienā no nākamajām paredzēts noskaidrot populārākos objektus un vietas ceļošanai ziemas laikā.
Komentāri